Ga naar inhoud


beantwoorden bij hulp


Gast aila

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: minplus
Soms zoek ik een pak melk in de koelkast en hij staat recht voor m'n neus maar ik zie hem over het hoofd


En dan te bedenken dat je al weet dat het een pak melk is waar je naar op zoek bent. Newbies weten vaak niet eens waar ze naar moeten zoeken, laat staan dat ze soms weten hoe het probleem te omschrijven.
En ik kan me soms ook heel goed voorstellen dat er frustratie is, als zo iemand ziet dat anderen de meest fantastische dingen doen met eenzelfde apparaat als die ze zelf hebben, terwijl het ze niet lukt om het ding überhaupt aan de praat te krijgen.

Ik ben hier zelf op het forum beland omdat ik vragen had, en om kennis op te doen.
Is het dan niet meer dan normaal om anderen te helpen?

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: minplus

Domme vragen bestaan per definitie niet, een vraag wordt gesteld om wijzer te worden.

Wat een onzin is dit toch allemaal, domme vragen bestaan wel degelijk, noem het anders vragen naar de bekende weg smirk

Citaat:
Als ik bij de lessen die ik geef zou reageren met "kijk maar in het boek" heeft iedereen binnen een week afgehaakt en vindt men mij terecht een kl......
Er kunnen wel verkeerd gestelde vragen zijn, zo van "ik heb een tuner en ik snap er niets van".

Dan is en blijft het toch een domme vraag wink

Citaat:
Is de vraag gesteld op de manier van "ik heb een tuner en ik snap er niets van en wil nu onmiddellijk antwoord, stelletje .....!" dan negeer je zo'n figuur en is het een moderatoren-zaak.

Maar het blijft dan toch ook een domme vraag die dus kennelijk toch bestaan cry


Tsjaa... sjaakkkkkkk niet iedereen heeft zo`n hoog IQ als jij.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor jou een bekende weg en voor zeg 100000 anderen, maar voor vele miljoenen een onbekende. Om die reden beginnen de meeste mensen niet aan de sat, laat staan aan een dreambox. Sommigen wagen de sprong en sommigen van hen zijn onzeker, hebben soms ook moeite met een handleiding en zullen om een bevestiging van hun vermoedens vragen op een forum. Een poging om meer te weten te komen en te kunnen. Dat noem ik niet dom.

 

Maar bovenal hoor je dan niet tegen een muur aan te lopen.

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees nu al een paar keer dat de zoekfunktie zo slecht is en dat verbaasd mij. Immers weten de vaste leden wel hoe enorm streng wij zijn op het maken van een duidelijk onderwerp.

Dat is juist omdat een duidelijk onderwerp de resultaten van de zoekfunktie verbeterd.

 

Je kunt met het toevoegen van tekens "" + - precies filteren naar hetgeen je zoekt.

Dus wat mankeert er nou aan de zoekfuntie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AlanS
Ik lees nu al een paar keer dat de zoekfunktie zo slecht is en dat verbaasd mij. Immers weten de vaste leden wel hoe enorm streng wij zijn op het maken van een duidelijk onderwerp.
Dat is juist omdat een duidelijk onderwerp de resultaten van de zoekfunktie verbeterd.

Je kunt met het toevoegen van tekens "" + - precies filteren naar hetgeen je zoekt.
Dus wat mankeert er nou aan de zoekfuntie?


Het was geen vorm van kriktiek, ik zei al, "het ligt denk ik
aan mij", meestal krijg ik als antwoord "geen resultaat" terwijl
ik dan slechts één woord gebruik. Maar ik heb nog al eens last
dat Murphy langskomt bij mij . . . , het voordeel van de twijfel voor Sat . .

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het was geen vorm van kriktiek

Dat beweer ik ook niet. Je gaf slechts je mening en dat lijkt me geen probleem..

 

Sjaakk zijn argumentatie kan ik deels wel volgen. De truuk is goede zoekwoorden te gebruiken om het gedeelte waar je echt wat aan hebt voor je neus te toveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ook soms google om door sat4all te zoeken. Google indexeert net iets "breder" lijkt het. En iets vergevender qua zoektermen.

 

Dus in google: zoekterm site:sat4all.com

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Digipaps
Da's dus precies waar ik op doel, "zefregulerend" pas als de regels worden overtreden dient naar mijn mening 1 van de mods in te grijpen.

Zo houdt je het board nog een beetje gezellig, zonde betutteling.


Er zit een enorm verschil tussen schrijven:

Die vraag is zojuist al door medelid Harrie Potvis gesteld en beantwoord in dit topic: http://www.sat4all.com/linknaartopic.html

Of zoals ik hier op sat4all vrij vaak zie:

Kan je niet een beetje opletten! Die vraag is al 80x gesteld dus ga maar zoeken!!!

Dat laatste is dus wat ons betreft niet acceptabel. Er wordt maar al te vaak "ergens" naar verwezen en een beetje flauw gereageerd op mensen die een "herhaal vraag" stellen. Ik bedoel dus dat je beter helemaal niet kunt reageren, dan een reactie in het door mij gegeven laatste voorbeeld.
Ik neem aan dat jullie met gezond verstand ook al zover gekomen waren.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind mensen die een zoekfunctie, vaak uit luiheid en gemakzucht, negeren en maar meteen raak gaan vragen stukken irritanter dan de directe en ongenuanceerde reacties die ze daarop krijgen. Soms staat dezelfde vraag notabene nog op de eerste pagina.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Origineel bericht van: Digipaps
Da's dus precies waar ik op doel, "zefregulerend" pas als de regels worden overtreden dient naar mijn mening 1 van de mods in te grijpen.

Zo houdt je het board nog een beetje gezellig, zonde betutteling.


Er zit een enorm verschil tussen schrijven:

Die vraag is zojuist al door medelid Harrie Potvis gesteld en beantwoord in dit topic: http://www.sat4all.com/linknaartopic.html

Of zoals ik hier op sat4all vrij vaak zie:

Kan je niet een beetje opletten! Die vraag is al 80x gesteld dus ga maar zoeken!!!

Dat laatste is dus wat ons betreft niet acceptabel. Er wordt maar al te vaak "ergens" naar verwezen en een beetje flauw gereageerd op mensen die een "herhaal vraag" stellen. Ik bedoel dus dat je beter helemaal niet kunt reageren, dan een reactie in het door mij gegeven laatste voorbeeld.
Ik neem aan dat jullie met gezond verstand ook al zover gekomen waren.

Ron


Daar ben ik het dus mee eens.. ik vind dat je dan ook een regel in de wind slaat...de regel van fatsoenlijk met elkaar omgaan...en dus is een terrechtwijzing op zijn plaats.

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ben ik dan ten dele met je eens.

 

Dat degene met het ongezouten antwoord een reprimande krijgt is misschien terecht, maar laat dan ook zien dat degene die eenzelfde vraag voor de zoveelste keer post in plaats van effe zoekt ook een waarschuwing oid krijgt.

 

Waar er twee kijven hebben er twee schuld zullen we maar zeggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...