Ga naar inhoud


Azbox Hd of QboxHd


naomi

Aanbevolen berichten

Ik wil een Qbox Hd of Azbox HD kopen en wil meer duidelijk hebben over de eventuele mogelijkheden van beide receivers.

Zijn ze beiden gelijk of zijn er kwalitatieve verschillen zowel in Hardware(Chip) en Software.

Wat kan de AZbox nu wat de Qbox niet kan en omgekeerd.

 

Mijn dank voor uw reacties

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ben ook aan het zoeken achter een nieuwe linux ontvanger. Maar zoals je op verschillende forums kan lezen zijn beide boxen nog in beta stage. Qua hardware zien beide boxen er zeer goed uit maar de software is nog verre en ik bedoel verre van klaar.

Mijn advies is dan ook om zeker te wachten tot na de zomer.

Weet zelf niet of ik zolang ga kunnen wachten maarja wil ook geen miskoop doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het word wel moeilijk

De azbox heeft blindscan maar dat moet de qboxhd ook hebben alleen kan de azbox de 4:2:2 feeds wel aan en ik weet niet of de qboxhd dat kan.

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het word wel moeilijk
De azbox heeft blindscan maar dat moet de qboxhd ook hebben alleen kan de azbox de 4:2:2 feeds wel aan en ik weet niet of de qboxhd dat kan.


Na mijn weten heeft de AZbox geen blindscan hoor

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt gelijk de azbox hd heeft nog geen blindscan maar ze willen het er wel in mogelijk gaan maken De 4:2:2 feeds werken wel.

Ben er nog niet uit. Ik hoop dat er binnenkort testen van komen

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dream7020
je hebt gelijk de azbox hd heeft nog geen blindscan maar ze willen het er wel in mogelijk gaan maken De 4:2:2 feeds werken wel.
Ben er nog niet uit. Ik hoop dat er binnenkort testen van komen


Ze willen zoveel met de azbox, maar tot nu toe ....

Ik heb zelf hier ook een azbox, hij is stabiel, maar een dreambox is veel leuker, voor de dreambox zijn veel extra dingen voor en veel plugins enz.

Moeten nog even afwachten wat de az gaat doen...

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar zijn toch ook al leuke plugins voor ? je moet dan ook niet vergeten dat deze decoder nog niet opensource is dus dat er dan ook nog niet veel mee kan en de communitie is ook nog zeer gering voor deze decoder en dat komt omdat er veel mensen zijn zoals jij wie dus deze box links laten liggen en weer terug gaan naar het(relatief)oude vertrouwde dreambox verhaal.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ome to
en de communitie is ook nog zeer gering voor deze decoder en dat komt omdat er veel mensen zijn zoals jij wie dus deze box links laten liggen en weer terug gaan naar het(relatief)oude vertrouwde dreambox verhaal.


Ik volg de AzBox al vanaf november vorig jaar...Toen werd mij al verteld wat die allemaal kon!!Of kon gaan doen???Inmiddels zal ik niet overdrijven!!Maar ben ik alweer op weg naar een jaar verder en nog steeds verkeerd die in het "Beta" stadium.

Ook het vertrouwde "Dreambox" stadium ben ik alweer voorbij...Mijn DM800 heb ik verkocht en mijn oude DM7025 staat inmiddels ook op het schap..Als ik namelijk ergens een hekel aan heb is dat als ik een zender wil bekijken hij zegt!!!Sid Not Found on Pat of afstemmen mislukt!!!Momenteel draai ik gewoon met de "ouderwetse" Enigma1 boxjes.Want een DM8000 kan ik gewoon weg niet betalen.

Ik heb er vertrouwen in dat Maxdigital met een goed uitgewerkte HD ontvanger op de markt gaat komen..Dus heb nu maar even mijn hoop gevestigd op die ontvanger.En tot die tijd kijk ik maar even geen HD zenders.

Gr.Info

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: info
Ik volg de AzBox al vanaf november vorig jaar...Toen werd mij al verteld wat die allemaal kon!!Of kon gaan doen???Inmiddels zal ik niet overdrijven!!Maar ben ik alweer op weg naar een jaar verder en nog steeds verkeerd die in het "Beta" stadium.


Ik weet i.i.g. uit eigen ervaring dat de azbox vanuit haar leveranciers uitstekend wordt ondersteund in Nederland qua garantieafhandeling. En daarnaast wordt er fanatiek verder ontwikkeld aan deze box. Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat er zelfs een soort plugin script interpreter wordt gemaakt, zodat je plugins ala PPanel kunt maken. Ook zijn de DVB-C/DVB-T tuners eindelijk leverbaar en met de laatste firmware werken ze ook daadwerkelijk smile Natuurlijk: de firmware is nog steeds beta, maar voor het dagelijks gebruik volstaat hij meer dan prima.

Het feit dat de box (nog) geen opensource software draait ligt wellicht in het feit dat Azbox daadwerkelijk licenties heeft voor DTS en Dolby Digital. En dat is erg fijn als je ook de box als mediaspeler wil gebruiken. Maar aan de andere kant is de plugin SDK wel beschikbaar, dus er aan sleutelen moet dus prima kunnen. En via de linux shell kan je ook nog genoeg hobbyen als je dat persé wil smile

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chrisch
Ook zijn de DVB-C/DVB-T tuners eindelijk leverbaar en met de laatste firmware werken ze ook daadwerkelijk smile Natuurlijk: de firmware is nog steeds beta, maar voor het dagelijks gebruik volstaat hij meer dan prima.

Het feit dat de box (nog) geen opensource software draait ligt wellicht in het feit dat Azbox daadwerkelijk licenties heeft voor DTS en Dolby Digital. En dat is erg fijn als je ook de box als mediaspeler wil gebruiken. Maar aan de andere kant is de plugin SDK wel beschikbaar, dus er aan sleutelen moet dus prima kunnen. En via de linux shell kan je ook nog genoeg hobbyen als je dat persé wil smile


Hallo Chrisch,

Bedankt voor je antwoord...

UPC kan hier niet geleverd worden op dit adres....Dus DVB-C valt af.
Digtenne kunnen we al helemaal niet ontvangen hier!!!Dus DVB-t valt evengoed af.
Als Mediaspeler heb ik een Mvix 780HD.Dus daar hoef ik hem niet voor te hebben.
Sleutelen aan de software daar ben ik 2jaar geleden mee gestopt..ik wil nu gewoon tv kunnen kijken en opnemen.
Blijft over 1 vrouw 2 kinderen en ikke de "gek" die op de vrachtwagen zit en af en toe wat wil opnemen voor als ik terug ben van mijn werk!!Dus moet opnemen zonder dat de rest van de familie er hinder van ondervind...Moet er dus een Twin tuner staan??

Is er nu dan inmiddels Twin tuner ondersteuning (DVB-S)bij de Azbox aanwezig??En geeft Azbox Nederland "garantie" op een 100% werkende box voor de toekomst??

Gr.Info
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: info
ik wil nu gewoon tv kunnen kijken en opnemen.
Blijft over 1 vrouw 2 kinderen en ikke de "gek" die op de vrachtwagen zit en af en toe wat wil opnemen voor als ik terug ben van mijn werk!!Dus moet opnemen zonder dat de rest van de familie er hinder van ondervind...Moet er dus een Twin tuner staan??

Is er nu dan inmiddels Twin tuner ondersteuning (DVB-S)bij de Azbox aanwezig??En geeft Azbox Nederland "garantie" op een 100% werkende box voor de toekomst??


Hoi info,

De Azbox twintuner ondersteuning is alleen voor dvb-s/dvb-c of dvb-s/dvb-t . Twee keer dezelfde tuner of een dvb-t/dvb-c combinatie werkt helaas nog niet. Ze zijn daar nog (steeds, grrr) mee bezig.
In jouw geval zou ik wel een twintuner dvb-s adviseren. Maar als je gewoon wil TV kijken zonder hobbyen, dan kan je misschien beter deze box laten gaan. Of tik een DM7025 op de kop als je perse Linux op je box wil hebben.

Succes met je keuze!

mvg,

Chris

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Chris,

 

Zie mijn onderschrift ;-)

Ik heb een Dreambox 7025s maar die staat op het schap die geeft ook teveel problemen.

Ik ben dus opzoek naar een vervanger waar ik HD op kan kijken - intern al mijn abonnementen mee kan sharen en het moet een Twin tuner zijn.

Ik wacht dus gewoon rustig af tot er een ontvanger op de markt komt die ik mij kan veroorloven en die uit de "beta" fase is.

 

Bedankt voor je response.

 

Groet,

 

Info

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: houthakker
als ik zo naar je luister moet je niet voor een linux of andere hobbydoos gaan.
Je wilt gewoon kijken & opnemen in HD.
Kijk eens in het assortiment van Topfield of Humax zou ik zeggen.



Intern Sharen kan niet met deze ontvangers..!!
Daarom hoop ik dat Maxdigital met een goede HD ontvanger(Geen Linux ontvanger) op de markt komt..Voorlopig heb ik nog geduld het is ontzettend druk op het werk..Dus heb verder toch geen tijd om tv te kijken.

Bedankt voor de reakties.

Gr.Info
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...