Sigma Geplaatst: 13 juni 2010 Geplaatst: 13 juni 2010 ga in het menu naar Fan control dan ga je op Fan1 voltage staan en dan met de knop links of rechts op je AB bij de oke knop kun je dit verschuiven Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
CoPilot Geplaatst: 28 februari 2011 Geplaatst: 28 februari 2011 Heeft iemand een idee waar ik de 3 pins connector van deze minifan moet koppelen. Ik vind namelijk alleen connectors met 4 pinnen in onze DM8000. Ik heb een Konig CMP-FAN22 van 12 volt. En misschien een domme vraag maar moet de ventilator naar beneden blazen of juist omhoog blazen?
Loui (K) Geplaatst: 28 februari 2011 Geplaatst: 28 februari 2011 Die kun je gewoon op de 4pins aansluiten van voren gezien de linkerpin niet gebruiken voor 3pins fan En bij mij blaast de lucht uit de kast dus naar boven dan blijft de box koeler als wanneer je de lucht in de box blaast.
Neptunus Geplaatst: 28 februari 2011 Geplaatst: 28 februari 2011 Altijd lucht uit de behuizing blazen, ik heb nog nooit een apparaat gezien waarin de lucht naar binnen werd geblazen. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
CoPilot Geplaatst: 28 februari 2011 Geplaatst: 28 februari 2011 Mijn dank is groot. Achteraf was mijn vraag overbodig omdat ik na het lezen va deze draad de antwoorden al ben tegen gekomen. Dus ik was net iets te snel met vragen stellen maar toch allen bedankt.
Orvil Geplaatst: 29 november 2011 Geplaatst: 29 november 2011 Je neemt een pc ventilator waarvan de afstand tussen de gaten 50 mm is. Net onder de ventilator is een 4 pins aansluiting voorzien op het moederbord. Heeft de ventilator een 3 pins aansluiting, geen probleem je kan deze ook inpluggen op het moederbord, de stekker kan er gelukkig maar op een manier in. (geleiding) Klein probleem, de aansturing van de ventilator is nog niet verwerkt in de software Daarom moet nog even de fan control plugin geïnstalleerd worden, anders zal de ventilator niet opstarten. Er is ook een directe manier om de ventilator aan te sturen Start dcc 2.96 en plaats deze 2 lijnen aan het eind van de "bootup" file in de map /etc/int.d/ echo c0 > /proc/stb/fp/fan_vlt echo 8f > /proc/stb/fp/fan_pwm Als de ventilator te traag loopt, kan men de waarde aanpassen in de 2de lijn van 8f to ff. voorbeeldjes ff = 255 C8 = 200 96 = 150 64 = 100 Gebruik hiervoor de Windows rekenmachine (wetenschappelijk) op je pc of ga naar http://www.parkenet.com/apl/HexDecConverter.html
iemand Geplaatst: 12 november 2012 Geplaatst: 12 november 2012 Hoe kan ik instellen dat het maximale toerental 2000 is, als ik nu voltage maximaal zet geeft plugin aan dat toerental 3600 is. gr, Frank Op die vraag heb ik nog geen antwoord gezien Kzou ook graag de undefined..regeltjes willen voorzien van de juiste sensornaam Wie weet raad ? gr. Erik
iemand Geplaatst: 18 november 2012 Geplaatst: 18 november 2012 (aangepast) Ik gebruik nu fan-control-2 en een 4draads fan Toch een iets mooie plugin. Staat ook gewoon bij openpli. Regelt uitstekend (tussen 600 en 1800 rpm.) en verzamelt evt ook logging. Ik heb alleen onder openpli de bijbehorende webinterface niet werkend. (ipnummer/fancontrol) Wie weet raad. 18 november 2012 aangepast door iemand gr. Erik
Loui (K) Geplaatst: 18 november 2012 Geplaatst: 18 november 2012 Ik gebruik nu fan-control-2 en een 4draads fan Toch een iets mooie plugin. Staat ook gewoon bij openpli. Regelt uitstekend (tussen 600 en 1800 rpm.) en verzamelt evt ook logging. Ik heb alleen onder openpli de bijbehorende webinterface niet werkend. (ipnummer/fancontrol) Wie weet raad. Heb ik nog nooit werkend gehad onder Pli.
iemand Geplaatst: 18 november 2012 Geplaatst: 18 november 2012 Wat de FAN of de WEB-interface ;-) gr. Erik
iemand Geplaatst: 1 december 2012 Geplaatst: 1 december 2012 Kheb het werkend na apart laden van de plugin Web-Interface nu kun je mooi terugkijken naar temperatuur versus draaisnelheid v/d fan gr. Erik
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen