Ga naar inhoud


Storing sip service betamax providers?


Gast 1664

Aanbevolen berichten

Momenteel kan ik niet met een sip device bellen via de betamax providers sipdiscount en voipwise. (error 503)

Via de pc-software werkt het wel.

Is er een algemene storing?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben dus niet de enige.

 

Ik zit bij voipcheap en daar ligt de boel ook dood. Dit terwijl mijn talking2ya (budgetphone) inbelnummer nog wel werkt.

 

@1664: welke kabelboer heb je? Ik zit bij Ziggo NW, het voormalige Multikabel.

 

Het zou natuurlijk ook kunnen dat er een paar poorten 'per ongeluk expres' dichtgegooid zijn, bijvoorbeeld poort 5060.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JeWeetWelWie
Het is dus waarschijnlijk een probleem met hun settings.



SIP werkt hier gewoon met Freecall en Voipbuster misschien met de voip settings van je provider dat het niet helemaal goed gaat. Met een dect setje van een Duitse supermarkt de Targa Gigaset. shocked
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aart,

 

Het draait al tweeeneenhalf jaar als een zonnetje. Af en toe de melding 'Not Registered', maar eigenlijk niet zo lang.

 

Ik heb een Grandstream 2000 met vier lijnen. lijn 1 is voor Voipcheap, Lijn 2 is voor Budgetphone.

 

Het verbaast me juist dat Budgetphone nu gewoon goed werkt en dat Voipcheap al sinds 08:00 vanmorgen plat ligt en nu om 22:30 nog steeds down is. zondagavond om 23:00 deed hij het nog.

 

Ik heb mijn telefoon ook al driemaal gereboot.

 

Het enige waar ik mij over verbaas is wanneer ik

ping naar sip.voipcheap.com het ip-adres 194.120.0.198 krijg en wanneer ik tracert sip.voipcheap.com die krijg ik als laatste ip adres 77.72.169.129

 

Misschien kan het er wat mee te maken hebben.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had vanmiddag ook ineens ook hetzelfde probleem met mijn Grandstream.

 

Ik had in de Grandstream configuratie de stun server aan staan en dat werkte tot voor kort zonder problemen. Het waren ook alleen de Betamax nummers die aangaven "not registered".

 

Nu de Stun maar eens afgezet en zowel Voipcheap als Voipbuster deden het weer als vanouds.

 

Verder geen probleem te zien.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, stun server uitgezet en het werkt weer.

Bedankt voor de tip!

 

 

P.s.

Die stun server staat al twee jaar aan in m'n config, dus het blijft raar. confused

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren (27 juli) geen problemen gehad ten tijde dat er hier problemen gemeld werden... hen van 1900 tot va 1930 via justvoip zitten bellen (met siemens c470ip) zonder enig probleem... glashelder als altijd!.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...