Ga naar inhoud


gloeilampen hamsterwoede in Duitsland


Amager95

Aanbevolen berichten

137 Teletekst ma 27 jul

***************************************

Kort nieuws buitenland

 

***************************************

` In Duitsland worden op grote schaal

gloeilampen gehamsterd.Vanaf september

mogen geen gloeilampen met matglas meer

worden verkocht en geen lampen van meer

dan 100 watt.De regering wil dat mensen

overstappen op de spaarlamp,maar die is

volgens burgers te duur en gaat niet

lang mee.De Kunsthalle in Hamburg sloeg

al zeshonderd gloeilampen in.

 

` tweede bericht teletekst nvt

***************************************

volgende nieuws weer&verkeer sport

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
Ik heb hier ook al een paar "spaar"lampen gehad
die binnen een jaar stuk gingen.
Hup,8 euro naar de bliksem!


Moet je niet van die goedkope "made in China" zooi kopen, maar een merkenartikel.

Bijvoorbeeld: Philips, Osram.

Met een grote boog om goedkope aanbiedingen lopen uit de bekende discounters en zeker als het uit China komt.
Dat voorspelt alleen maar onheil.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
precies ja,philips.... mad
daar verwacht je het niet van...


Als het goed is heb je 8 jaar garantie,maar wie heeft dan het,
bonnetje nog? smile

Heb in de buitenlampen 5 watt lampen,van made in china,met silconebol,sta er van te kijken,branden al 5 jaar! :D

groetjes boekkie

Dreambox  Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd.

Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er alleen in de wandkast nog geen, voor de rest gebruik ik alleen spaarlampen, op een uitzondering na branden deze al vele jaren, hier zitten er ook van een goedkoop merk bij.

Deze hebben hun geld dus al terug verdiend. Ook hierbij geldt zoals met alles, 'je moet er geluk mee hebben'.

 

Dat de Europese commissie de verkoop van stroom verslindende apparaten aan banden wil leggen vind ik een betere manier dan het af te dwingen door steeds meer belasting te heffen op energie.

Het addertje onder het gras is alleen dat de energie bedrijven winst willen maken en als we met z'n allen minder stroom afnemen zullen ze uiteindelijk de prijs gaan verhogen waardoor we er op het financiële vlak per saldo niks mee zijn opgeschoten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, niet zo gek natuurlijk. Ik heb 2 kroonluchters met heel veel 15 watt lampjes erin. Daar wil je natuurlijk niet van die lompe spaarlampen in hebben.

 

Ik heb ze alleen in de tuinverlichting (5 stuks). Die branden de hele nacht dus daar loont het wel.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een voorstander van Spaarlampen, en ik heb er dan ook erg veel in huis... er zijn er die al 17 jaar branden (boven de eettafel bijvoorbeeld, Osram. Andere lanpen meestal Osram, al zitten er ook wat Philips en "no-name" lampen tussen , branden meestal wel langer dan de opgegeven tijd!

Doe 8 jaar garantie is uiteraard GEEN GARANTIE!! Er staat dat de lampen bij een bepaald aantal uur per dag gegarandeerd 8 jaar branden... ook staat er dan meestal bij de Noorse en Zweedse text bij dat in scandinavie meestal meer licht nodig is, en dat het de gewoonte is om licht langer te laten branden, waardoor je de opgegeven jaren niet haalt.

Ik ben iemand die ook erg veel licht laat branden, maar de spaarlampen doen het prima.

 

Ik ben er wel op tegen dat een club als de EU mensen gaat verbieden om bepaalde lampen of andere apparatuur te kopen. Dat moet ieder voor zichzelf weten wat hij al dan niet wil kopen... en je betaalt tenslotte al je extra heffingen voor de stroom die je gebruikt...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan jij nou voorstander zijn van die ondingen? Je wil toch niet onder een TL balk zitten eten? Lekker gezellig!

 

En bovendien zijn die dingen gewoon chemisch afval. Weten we straks weer niet waar we met de defecte lampen naar toe moeten.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout

Moet je niet van die goedkope "made in China" zooi kopen, maar een merkenartikel.

Bijvoorbeeld: Philips,



Ken je de afkorting van Philips ?

Oplossing: Produktie Hopeloos, Iedere Lamp Is Praktisch Stuk laugh

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Ronaldinho-

Ik heb al een zooitje van die dingen ingekocht een tijd geleden. Gezien ik in de kamer mijn lichtsterkte wil kunnen dimmen.. En B.T.W is het voor in een wc of douce zowiezo al niet goed.. Dan halen ze de 17 maanden niet eens.. Gewoon een gloeilamp en klaar..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ronaldinho-
Ik heb al een zooitje van die dingen ingekocht een tijd geleden. Gezien ik in de kamer mijn lichtsterkte wil kunnen dimmen.. En B.T.W is het voor in een wc of douce zowiezo al niet goed.. Dan halen ze de 17 maanden niet eens.. Gewoon een gloeilamp en klaar..


Voor plekken waar de lamp vaak korter dan drie minuten aan is, of vaak aan en uit wordt geschakeld, zijn speciale spaarlampen te koop die bestand zijn tegen vaak aan- en uitschakelen.
bron Milieu Centraal

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen el cheapo koopt dan kun je ook een gewoon dimbare spaarlamp kopen die wel een aangenaam licht verspreid.

 

Helaas gebruiken dergelijke lampen zo weinig stroom dat vele al aanwezige dimmers daar toch niet goed mee uit de voeten kunnen doordat dergelijke dimmers pas goed werken bij een afgenomen verbruik van bijv. tussen de 65 en 300watt.

 

Het word tijd dat dergelijke dimmers ook goed verkrijgbaar gaan worden.

Heb daar hier problemen mee icm X10 modules.

 

Van een onaangename lichtkleur heb ik met m'n dure spaarlampen iig geen last.

En voor gewone dimbare eisen zijn er ook spaarlampen verkrijgbaar met een ingebouwde dimmer.

 

Ik heb overigens zo'n >100w lamp in mijn keuken, die reageert op beweging en op geluid, totaal niet interessant daar een dure spaarlamp voor te gebruiken.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Spaarlampen mogen dan wel tijdens het gebruik besparen, maar voor de productie van die (on)dingen is er wel degelijk veel meer energie nodig.

Ook ik heb de ervaring dat ze soms nog sneller kapot gaan als de ouderwetse gloeilamp.

Verder hebben die dingen een tamelijk slechte cosphi, waardoor er ook nog een behoorlijk blindvermogen wordt opgenomen.

Voeg daarbij het hierbover al reeds ter sprake gekomen afval probleem.

 

Conclusie, symbool politieke oplossing, die i.i.g. gedurende de levenscyclus van de spaarlamp niet die hoeveelheid energie spaart, die men voorgeeft.

 

Ook ik ben ertoe over gegaan, gloeilampen te hamsteren.

 

Wil men energie besparen, zou men er bijvoorbeeld veel beter toe over kunnen gaan, de warmhoud plaatjes van de koffiezetters uit te schakelen en thermosflessen voor het warmhouden van de koffie te gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...