Ga naar inhoud


[Digitenne] Prijsverhoging naar 8,50 per maand,extra ontvanger gaat 4 euro kosten


Gerard 76

Aanbevolen berichten

Ik vind € 8,50 helemaal niet zo laag.

En laag of niet, het is en blijft een verhoging van 13%.

En als dit nu een eenmalige verhoging zou zijn had ik er niet zo'n moeite mee maar dit is de zoveelste verhoging op rij.

Deze verhoging staat dus niet op zich. En daarbij komt nog dat je er niets voor terug krijgt.

Geen uitbreiding van kanalen of kwaliteitsverbetering.

 

Op prijs kun je TV abo's wel vergelijken maar dan moet het uit dezelfde categorie komen. Digitenne (DVB-T) kun je gewoonweg niet vergelijken met de kabel of satelliet.

Er zijn teveel verschillen in kwaliteit en leveringsomvang. (aantal kanalen).

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het is maar één euro.

eens in de 2 à 3 maanden een pilsje minder op het terras.

eens in de 4 à 5 maanden een pakje sigaretten minder.

 

Bij een laag tarief zal €1 verhoging procentueel meer zijn dan bij een hoog tarief.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iRuud
Het is maar één euro.
eens in de 2 à 3 maanden een pilsje minder op het terras.
eens in de 4 à 5 maanden een pakje sigaretten minder.

Als alle dienstenproviders/handelaars zo gaan redeneren gaan we rap met een lege bankrekening zitten hoor.

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd

Voor 1 jaar (+2 weken) huur koop je zelfs een nieuwe!

Als je zoekt bij een MODERNe webwinkel kan je ze al bestellen voor 40 euro inclusief verzendkosten. Daarna kan je de bijgeleverde smartcard nog verkopen voor 10 euro op marktplaats (die smartcard heb je natuurlijk nu al).

Heb je je spulletje in zeven maanden terugverdiend.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd

In Duitsland, Engeland en Frankrijk is het gratis dus zò laag is het nu ook weer niet.

Gratis? Nooit een keer! In die landen betalen de kijkers pittige bedragen aan luister-en kijkgeld!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Iedereen roept steeds maar dat er voor Digitenne geld bij moet door KPN maar is dat wel zo?

Er zijn inmiddels behoorlijk wat abonnees.

Dat mag zo zijn, maar er is door KPN ook behoorlijk geld in Digitenne geinvesteerd. Al die nieuw gebouwde en omgebouwde zendmasten hebben een aardige duit gekost. En volgens de boekhoudregels is best uit te rekenen hoe je moet draaien om het een verantwoorde investering te kunnen noemen.

Toen Digitenne begon, was een abonnement €12,95, meen ik. Toen uit concurrentieoverwegingen (marktaandeel opbouwen) naar €6,95 met - was het niet 4? - extra smartcards voor thuisgebruik erbij. Dan wordt het rekensommetje al even anders.

Vervolgens moet KPN zijn investeringen wel binnen afzienbare termijn terughebben, voordat SD volledig is achterhaald en de zenders op HD over moeten stappen. De EU heeft hier al concrete uitspraken over gedaan.

Maar het is geen borreltafelbericht. De Opta had deze conclusie al eerder getrokken dit jaar.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: W3ird_N3rd

In Duitsland, Engeland en Frankrijk is het gratis dus zò laag is het nu ook weer niet.

Gratis? Nooit een keer! In die landen betalen de kijkers pittige bedragen aan luister-en kijkgeld!


Wij betalen in Nederland ook luister-en kijkgeld, alleen via de inkomstenbelasting.
Hoeveel je dus betaalt is inkomensafhankelijk.

Maar in Nederland is het dus wel vaag wat er maandelijks binnenkomt aan belastingen voor luister-en kijkgeld en daar ook daadwerkelijk voor gebruik wordt.
Voor mij mag het luister-en kijkgeld gewoon weer opnieuw worden ingevoerd. Is tenminste transparant.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net voor Nederland een abo afgesloten bij de KPN winkel met 20% zomerkorting dus ik betaal voor het komende jaar 6.50 per maand. Ik ben zo weinig hier dat ik de kabel heb opgedoekt en die was altijd nog 16.25. Trouwens over die zomerkorting, in de kleine lettertjes staat dat je dan wel je kabelabo moet opzeggen.

In Spanje is DBV-T ook gratis, je krijgt er 26 zenders voor. Spanje is trouwens bezig de analoge zenders op te heffen, een aantal provincies heeft nu alleen maar DBV-T ontvangst.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95

Voor mij mag het luister-en kijkgeld gewoon weer opnieuw worden ingevoerd. Is tenminste transparant.

1) Nu ook, want je kunt precies uitzoeken hoeveel er naar de omroep gaat.
2) Ik denk niet dat de herinvoering van luister-en kijkgeld zal leiden tot een algemene
belastingverlaging, dus wordt het weer een extra belasting, net als vroeger.
3) Ik denk niet dat we jaloers hoeven te zijn op de luister-en kijkgelden in de landen om
ons heen. Die zijn fors, en er wordt met die gigantische bedragen door de buitenlandse
omroepen ook wel redelijk royaal omgesprongen. Duitsland en Engeland zijn goede
voorbeelden.

Nee, laat maar mooi bij de Algemene Middelen, zoals nu. Het werkt prima, zo. En we ontvangen ongecodeerd de publieke zenders.

En wat transparantie betreft: een apart lidmaatschap op DBV-T/Digitenne vind ik zeer transparant.
Waarom zouden we voor meer DBV-T meer luister- en kijkgeld moeten betalen? Kabel en satelliet worden toch ook niet gesubsidieerd?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999
Origineel bericht van: D.Quijote
I in de kleine lettertjes staat dat je dan wel je kabelabo moet opzeggen.

Moet opzeggen? Wat heeft KPN daar over te zeggen? Dat kunnen ze wettelijk gezien nooit van je eisen. Je mag je IMHO wel bij 5 providers een abonnement nemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satwave
Update, woensdag 9.00: Meerdere tweakers die Digitenne wilden opzeggen hebben aangegeven dat KPN hen het aanbod heeft gedaan dat ze 12 euro korting kunnen krijgen als ze hun abonnement alsnog verlengen.

Tweakers

Mvg.


Als KPN de prijsverhoging ongedaan maakt door weer korting te verlenen zijn ze wel heel vreemd bezig!
Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen?

Het zou toch van de gekke zijn dat je eerst KPN moet bellen en "dreigen" je abo op te zeggen om dan uiteindelijk toch hetzelfde maandelijkse bedrag te blijven betalen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...