Ga naar inhoud


[Digitenne] Prijsverhoging naar 8,50 per maand,extra ontvanger gaat 4 euro kosten


Gerard 76

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Het is in de US net zo als in Canada. De FCC regelt dit in Amerika en Canada. Daarom zei ik Noord Amerika. Ik ben goed op de hoogte met de situatie daar. :D


Blijkbaar niet, Amerika is geen land maar een continent.

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Canada ligt niet in het noorden van Amerika maar ten noorden van Amerika. Het behoort tot het Noord Amerikaanse continent.


Ten zuiden van Canada liggen de Verenigde Staten (van Amerika). Canada ligt in het noorden van (het continent) Amerika.

laugh

En nu snel weer terug naar het topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: iRuud
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Het is in de US net zo als in Canada. De FCC regelt dit in Amerika en Canada. Daarom zei ik Noord Amerika. Ik ben goed op de hoogte met de situatie daar. :D


Blijkbaar niet, Amerika is geen land maar een continent.

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Canada ligt niet in het noorden van Amerika maar ten noorden van Amerika. Het behoort tot het Noord Amerikaanse continent.


Ten zuiden van Canada liggen de Verenigde Staten (van Amerika). Canada ligt in het noorden van (het continent) Amerika.

laugh

En nu snel weer terug naar het topic.


Tjongejonge, worden we daar even de les gelezen.. sick

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Citaat:
die betalen apart aan de kabelboeren en KPN om van hun media gebruik te mogen maken


Daar ligt de oorzaak van dit onheil. De kabelaars zouden aan RTL en consorten moeten betalen. Daardoor wordt hun kabelnet per slot van rekening atraktiever.

Euhm nee, zo is het nu volgens mij.

Hoe het zou moeten zijn is dat RTL en consorten de kabelaars e.d. betalen opdat ze alstublieft doorgegeven mogen worden zodat wij hun reclame kunnen zien.

Dat zal ook eerder tot de situatie leiden dat als RTL e.d. toch moeten betalen, dat ze dan maar zelf FTA via DVB-T gaan.

Maar voorlopig zit dat er helaas nog niet in.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd

Hoe het zou moeten zijn is dat RTL en consorten de kabelaars e.d. betalen opdat ze alstublieft doorgegeven mogen worden zodat wij hun reclame kunnen zien.

Dat zal ook eerder tot de situatie leiden dat als RTL e.d. toch moeten betalen, dat ze dan maar zelf FTA via DVB-T gaan.

Maar voorlopig zit dat er helaas nog niet in.

Aterker nog, dit principiele gevecht heeft in de afgelopen 10 jaar al plaatgevonden, en de commerciele zenders hebben uiteindelijk aan het langste eind getrokken. Inderdaad een onlogische uitkomst.

Ondertussen gaat het in Duitsland ook die kant op. Betalen voor het kijken naar commerciele zenders alsof het om pay-tv gaat.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
Ondertussen gaat het in Duitsland ook die kant op. Betalen voor het kijken naar commerciele zenders alsof het om pay-tv gaat.


Dit is uitsluitend in Stuttgart en Leipzig zo. En het zijn alleen de zenders: RTL, Vox, Super RTL, RTL II en de Pay-TV-Programme RTL Crime en Passion.
De codering is H.264
Het is een proef die deze herfst van start gaat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar weer even terug naar het oorspronkelijk onderwerp dan, zo'n prijs verhoging was te verwachten maar nog steeds blijft digitenne een low profile en gebruiksvriendelijk platform met een erg lage prijs.

 

Ik ben erg blij dat ik het voor de slaapkamers van mijn zoons heb en ook in de tv zit een module, erg handig want he hoeft maar op 1 te drukken en Nederland 1 verschijnt, net zoals vroeger met de analoge kabel.

 

Vanwege triple play hoef ik ook nog eens geen abonnementsgeld te betalen, de twee tuners voor mijn kinderen en de module heb ik gekocht, het geld dat ik daarvoor uitgaf ben ik allang vergeten, niet huren dus.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Citaat:
Ondertussen gaat het in Duitsland ook die kant op. Betalen voor het kijken naar commerciele zenders alsof het om pay-tv gaat.


Dit is uitsluitend in Stuttgart en Leipzig zo. En het zijn alleen de zenders: RTL, Vox, Super RTL, RTL II en de Pay-TV-Programme RTL Crime en Passion.
De codering is H.264
Het is een proef die deze herfst van start gaat.

Ik denk niet dat je dit moet relativeren. Dit is de voorhoede van een jarenlang gekoesterde wens van de grote Duitse commerciele zenders: coderen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Maar weer even terug naar het oorspronkelijk onderwerp dan, zo'n prijs verhoging was te verwachten maar nog steeds blijft digitenne een low profile en gebruiksvriendelijk platform met een erg lage prijs.

Ik ben erg blij dat ik het voor de slaapkamers van mijn zoons heb en ook in de tv zit een module, erg handig want he hoeft maar op 1 te drukken en Nederland 1 verschijnt, net zoals vroeger met de analoge kabel.

Vanwege triple play hoef ik ook nog eens geen abonnementsgeld te betalen, de twee tuners voor mijn kinderen en de module heb ik gekocht, het geld dat ik daarvoor uitgaf ben ik allang vergeten, niet huren dus.

Ik kan me je tevredenheid voorstellen. Velen hebben in korte de stap naar Digitenne gemaakt, en niet zonder reden. Vaak prijs, ook installatiegemak en mobiliteit van het systeem.

Een groot nadeel van Digitenne vind ik echter de beeldkwaliteit. Vooral op een groot scherm zul je dat zien, op slaapkamer-tv-tjes en op de camping maakt dat meestal minder uit, omdat je daar andere eisen stelt.

Laatst was ik bij iemand die een 120 cm lcd-scherm had. Woont op de 10e verdieping. Had een schoteltje van 60cm mooi weggewerkt op het balcon. Deed satspullen weg en had Digitenne genomen. Ik zag het gelijk: een en al blokjes bij bewegende beelden. Zonde van die tv. Die beslissing heb ik nooit begrepen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Laatst was ik bij iemand die een 120 cm lcd-scherm had. Woont op de 10e verdieping. Had een schoteltje van 60cm mooi weggewerkt op het balcon. Deed satspullen weg en had Digitenne genomen. Ik zag het gelijk: een en al blokjes bij bewegende beelden. Zonde van die tv. Die beslissing heb ik nooit begrepen.


Toen ik een CAM kocht voor mijn TV (107cm) werd in de bijgeleverde documentatie om TV's te gebruiken mat een max formaat van 32".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan nog steeds een losse kaart kopen voor slecht 10 euro.

Beantwoord dit je vraag voldoende of wil alleen gewoon ja te zien krijgen je kan nog steeds en tweede of derde kaart koppelen aan je abonnement zonder verdere abonnements en of registratie kosten.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Schotel Antenne
Sorry hoor maar een prijs van 8,50 voor een TV abonnement vind ik nog steeds laag.


Vind je? Het is toch echt 8,50 meer dan wat mensen in Engeland en Duitsland betalen voor eenzelfde digitaal pakket. En wat betreft satellietontvangst is het van het zelfde laken een pak.

Wij betalen dus 8,50 voor het voorrecht zenders te ontvangen die in andere landen zo uit de lucht geplukt kunnen worden. Commerciële zenders waarvoor wij als consument iedere dag weer dubbel en dwars betalen via supermarkt, autodealer, enz. Het is werkelijk te gek voor woorden.

Wij mogen in Nederland alles zien en horen, zolang er maar ergens een bedrijf tussen zit dat ons vanuit een monopoliepositie het geld uit de zak weet te kloppen. Zo te zien lukt dat aardig!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: johnno
Origineel bericht van: Schotel Antenne
Sorry hoor maar een prijs van 8,50 voor een TV abonnement vind ik nog steeds laag.


Vind je? Het is toch echt 8,50 meer dan wat mensen in Engeland en Duitsland betalen voor eenzelfde digitaal pakket. En wat betreft satellietontvangst is het van het zelfde laken een pak.


Ik snap niet waarom men zich hier druk maakt over het betalen voor digitene. Al sinds jaar en dag betaald men een fikse prijs om via de kabel de zenders te mogen zien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iRuud
Origineel bericht van: johnno
Origineel bericht van: Schotel Antenne
Sorry hoor maar een prijs van 8,50 voor een TV abonnement vind ik nog steeds laag.


Vind je? Het is toch echt 8,50 meer dan wat mensen in Engeland en Duitsland betalen voor eenzelfde digitaal pakket. En wat betreft satellietontvangst is het van het zelfde laken een pak.


Ik snap niet waarom men zich hier druk maakt over het betalen voor digitene. Al sinds jaar en dag betaald men een fikse prijs om via de kabel de zenders te mogen zien.


Inderdaad, en als je vergelijkt, vergelijk het dan met andere platforms in Nederland en niet met de buitenlanden, dat heeft namelijk helemaal geen zin.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...