Gast bergren Geplaatst: 28 juli 2009 Geplaatst: 28 juli 2009 Klopt het dat de Vantage HD8000s met emu software de update van canal digitaal niet meer automatisch ontvangt. Normaal gesproken zend canal digitaal 1x per maand een signaal uit. Nu heb ik ineens geen beeld meer, even heractiveren en het werkt allemaal weer, maar toch....
Gast Richi70 Geplaatst: 28 juli 2009 Geplaatst: 28 juli 2009 Het lijkt er wel op ja. Heraktiveren hielp in mijn geval trouwens niet. Ik moest met het kaartje terug naar de CD dealer die hem voor mij weer heeft geaktiveerd. Nu heb ik een officiële CD CI-module aangeschaft, maar dat geeft weer schokkerig beeld op de HD kanalen. :-(
de vrije fries Geplaatst: 28 juli 2009 Geplaatst: 28 juli 2009 hoi, als je de update van het manegement heb binnengehaald via de cds cam kun je de cam er weer uit halen en de kaart verder gebruiken in de kaartlezers. waarschijnlijk moet je dit elke 2 maand herhalen . heraktivering hoeft niet meer daar er nu altijd een update signaal wordt uitgezonden door cds. heb je geen beeld omdat de mangement update niet is doorgekomen( de abonnemnets update komt wel altijd door met de emu software) dan even de kaart een paar minuten met cds cam er in op sbs 6 en je kunt weer 2 maand verder kijken met de kaart in de kaartlezers zonder de cam. groeten uit het vrije friesland deskundigheid door ervaring
Murdock Geplaatst: 30 juli 2009 Geplaatst: 30 juli 2009 Vreemd, ik heb dit probleem nog niet gehad. Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Gast Henri Aalten Geplaatst: 30 juli 2009 Geplaatst: 30 juli 2009 Ik heb dat hier ook met mijn Vantage 8000S gehad. Ik ben met de kaart terug geweest naar mijn dealer, en die heeft de kaart weer werkend gekregen. Ik hoop echter wel, dat de firmware hier in de toekomst een oplossing voor heeft. Wat is op dit moment de nieuwste emu firmware voor deze ontvanger ?? Want de kaart in een module, is niet de beste oplossing voor dit probleem. (schokkerig beeld)
Gast Henri Aalten Geplaatst: 2 augustus 2009 Geplaatst: 2 augustus 2009 Om even terug te komen, heb ik al lange tijd geen nieuwe firmware voor deze ontvanger gezien. Terwijl dat in begin ongeveer eens per maand was ?? Het laatste wat ik hier heb, is die van 17 juni 2009
Gast Jurgen36 Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 De Seca3 kaart loopt perfect in de Vantage met de Mediaguard module....maar vreemd genoeg alleen in slot 2, in slot 1 geen beeld, dit geld voor meer modules, waaronder de Aston. Er is duidelijk een verschil tussen beide slots, heeft iemand hier een verklaring voor?
Gast Henri Aalten Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 Wat is bij jou slot 1 en slot 2 ??
Gast Jurgen36 Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 oh, sorry, de bovenste noem ik voor het gemak slot 1.
de vrije fries Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 hoi, omdat met gebruik van de card readers de mangement update niet door komt gingen na de eind datum welke bij mijn cds kaart op 31 juli stond de zenders op 1 augustus om 00.00 op zwart. darna de kaart in de cam van cds/tvv in de ci gleuf nr 2 en een heractiverings update aan gevraagt en de ontvanger op sbs 6 gezet. na einige tijd weer beeld en de mangement staat nu op 1/10/09. de kaart weer in de cardreader men kan weer 2 maanden zonder problemen kijken nu had mijn tvv kaart als manement datum 02/08/09 dus die zou zeer binnenkort ook de zelfde procedure moeten onder gaan. om nu te voorkomen dat ik einge tijd zonder beeld en dus weer een heractinering zou moeten doen , het volgende getest. de tvv kaart in de cam van cds/tvv in de 2 ci gleuf gedaan en enige tijd op vijf tv gezet. na einge tijd was hier een update voor de mangement binnen voor mijn tvv kaart. daarna de cam weer uit de ontvanger gehaald en de tvv kaart weer in de card reader. en op 3 augustus van af 00.00 gewoon beeld. noteer dus even waneer de mangement datum afloopt en doe ongeveer een dag van te voren de hierboven beschreven werkwijze en je zit nooit zonder beeld en je hoeft ook geen heractivering aan te vragen. groeten uit het vrije friesland deskundigheid door ervaring
Amazor Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 Het zou leuk zijn als TVV/CDS ook een actie hadden gedaan met CAM-modules i.p.v. meteen een receiver, of het Vantage-(emu)firmwareteam mag eens in actie schieten. Ik heb geen losse module en heb nu inmiddels 2x uitval gehad, nl. 18/05 en 18/07. Wel vreemd dat heractivatiepulsen (met moeite) doorkomen. De eerste keer ging heractiveren zonder problemen, maar paar weken geleden was pas na 3 pogingen alles in orde. Eerst had ik de HD-zenders niet meer, daarna totaal niets meer (alleen pakket 63 dacht ik), en dan waren alle betaalpakketten eindelijk terug (57 61 62 63). Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+
Gast Henri Aalten Geplaatst: 7 augustus 2009 Geplaatst: 7 augustus 2009 Ik zie nog altijd nergens nieuwe firmware verschijnen van de Vantage 8000 S In het begin regelmatig, en nu al maanden niet meer !! Het zou mooi zijn, als de problemen van de Management update, in de software wordt opgelost. Zijn er overigens meerdere gebruikers, die het probleem kennen. Ik weet dat ik het eerder heb gevraagd, maar er zijn mogelijk gebruikers, die er nu een oplossing voor hebben, of mogelijk een firmware die ik niet heb gevonden
de vrije fries Geplaatst: 7 augustus 2009 Geplaatst: 7 augustus 2009 hoi, nieuwste software is van 7 augustus 2009 om 14.57 www.forum.vantage-digital.com/showthread.php?t=1637 groeten uit het vrije friesland deskundigheid door ervaring
Gast Henri Aalten Geplaatst: 8 augustus 2009 Geplaatst: 8 augustus 2009 Werkt deze software ook zonder een module in de ontvanger ?
josjansen Geplaatst: 8 augustus 2009 Geplaatst: 8 augustus 2009 Nee ,moet je even wachten tot de EMU software uitkomt meestal na een dag of drie. et8000
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen