Ga naar inhoud

Zomerzon doet Vlaamse zenders uitvallen...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb dit probleem wel eens vaker meegemaakt en altijd met zwarte LNB's. Kennelijk komt de temperatuur boven de kritische grens dat de electronica nog goed werkt. LNB vervangen, beter door een witte.

Wil je kort eea testen, witte plastic zak over de LNB doet ook al wonderen. Ik doe dit standaard bij dergelijke LNB's en deze heel strak eromheen tapen met een gaatje aan de onderkant om het vocht te laten ontsnappen.

Daarna pas met kabel proberen, maar dat heeft niets met het probleem van warm, zonnig, weer te maken.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:
Citaat:
Wil je kort eea testen, witte plastic zak over de LNB doet ook al wonderen.

Ik zou dat anders doen.
Op het moment dat je ontvangst in orde is, even met een föhn op de LNC en dat ding eens goed opwarmen.
Als er een fout in de LNC zou zitten, moet je eens zien hoe snel het beeld verdwijnt.
  • Moderator
Geplaatst:
Origineel bericht van: Unspiek
Ook met een nieuwe Duo LNB veranderde dat niet.

De LNB was al vervangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Dutchsat1

Heb dit probleem wel eens vaker meegemaakt en altijd met zwarte LNB's. Kennelijk komt de temperatuur boven de kritische grens dat de electronica nog goed werkt. LNB vervangen, beter door een witte.

Wit neemt inderdaad veel minder warmte op dan zwart. In de woestijn lopen ze niet voor niets in witte kleding rond. In zwart ga je van je graadje. Maar hebben die Inverto's een zwart kapje?

Geplaatst:

hoi,

dit lijkt wel een probleem dat in de begin periode van de digitale tv wel meer voorkwam.

Zeker in combinatie met de toen populaire Nokia 9500.

Het probleem zat toen in de tuner van de Nokia.

We plaatsten een hoogdoorlaat filter tussen de coax en het probleem was opgelost.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

nou ik heb hier toevallig ook een nokia 9500 staan echter nooit last van gehad,zal toch wel aan de schotel liggen die reflekteerd het zonlicht te veel.

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:
Citaat:
zal toch wel aan de schotel liggen die reflekteerd het zonlicht te veel.

Dan vraag ik me af hoe ze dan überhaupt nog sat-ontvangst hebben in het Midden-Oosten en landen aan de evenaar.
Daar ligt het dus niet aan.

De Nokia 9500 had inderdaad een ontvangstprobleem aan de hoge kant van de band.
Dit is op te lossen door toepassing van een "satslope". Dat is een soort "inline" versterker dat de kabelverliezen aan de hoge kant van de L-band wat kompenseerd.

Het kan dus ook heel goed aan je coax liggen dat te veel demping geeft aan de hoge kant van de L-band.
Geplaatst:

Oef! Sinds gisteren zit er dus een nieuwe, zwarte coaxkabel op en daarmee schijnt het probleem opgelost te zijn (signaalsterkte nu zelfs rond de 70%). Tegelijk was het de bedoeling dat er een duo-LNB op kwam voor de Hotbird en de Astra, maar, grrr, blijkbaar deed de ingebouwde Disecq het niet... En aangezien dit type Duo LNB minder vaak voorkomt dan die voor de Astra 19 en 23.5, moet de installateur dus een nieuwe bestellen... frown

Ik ga volgende keer doen zoals iemand hier al gesuggereerd heeft, nl. de installateur vervangen!

Geplaatst:
Origineel bericht van: Unspiek
Oef! Sinds gisteren zit er dus een nieuwe, zwarte coaxkabel op en daarmee schijnt het probleem opgelost te zijn (signaalsterkte nu zelfs rond de 70%).

mooi zo! :D

DISCLAIMER:

All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen