Ga naar inhoud


Netwerk is traag sinds nieuwe router?


BCP88

Aanbevolen berichten

Vorige week heb ik een nieuw router gekocht, een D-link dir-655. Sindsdien is mijn netwerkverbinding van de dreambox heel erg traag.

Eerst had ik een Netgear. En het ip adres is veranderd van 192.168.1 range naar 192.168.0 range. Maar dat zou normaal toch geen verschil mogen maken?

 

Ik heb de dreambox al eens opnieuw geflashed maar hij blijft traag. Ook netwerk herstel heb ik aanstaan.

Ik gebruik gemini 4.60

 

Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Dreambox DM 7020-S, Samsung 200GB HD, Gemini

Link naar reactie
Delen op andere sites


vermoedelijk een 7020 uit het eerste bouwjaar?

Dan wordt het eens tijd voor de beroemde netwerkfix.

 

De 7020 had indertijd netwerkproblemen, die sterk afhankelijk waren van het type switch/hub waar hij op aangesloten was.

Dus zou het niet vreemd zijn als je er nooit wat van gemerkt hebt, tot je je router verving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
vermoedelijk een 7020 uit het eerste bouwjaar?
Dan wordt het eens tijd voor de beroemde netwerkfix.

De 7020 had indertijd netwerkproblemen, die sterk afhankelijk waren van het type switch/hub waar hij op aangesloten was.
Dus zou het niet vreemd zijn als je er nooit wat van gemerkt hebt, tot je je router verving.

Kan je misschien even vermelden waar ik uitleg over die netwerkfix kan vinden?

Bedankt

Dreambox DM 7020-S, Samsung 200GB HD, Gemini

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb m'n box geopend, maar dit is wel heel erg klein. Ik heb al wel gesoldeerd maar nog nooit zoiets kleins.

 

Is er iemand in de regio Maasmechelen/Maastricht die dit voor mij wil doen. Of een winkel weet die dit doet?

Dreambox DM 7020-S, Samsung 200GB HD, Gemini

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik mijn netwerkswitch van 10/100 verving door een gigabit switch ging de performance van mijn Linux fileserver aanzienlijk naar beneden vanaf mijn DM7020. Een gewone opname lukte al niet foutloos :-(

Ik ben nu weer terug naar mijn oude 10/100 switch voor de dreamboxen en de NAS. Kan ook met de matige Linux drivers voor de NIC op het moederboard komen. Maar misschien is de combinatie van DM7020, gigabit switch en een gigabit NIC op de fileserver niet goed. Waarschijnlijk zet ik een tweede gigabit NIC op mijn fileserver om de rest van mijn PC's wel een hoge snelheid te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb er vandaag 2 tantaal condesatoren van 2,2µF 35V op gesoldeerd.

Mijn netwerksnelheid is nu weer meer dan 2MB/s.

Maar als ik nu met dcc een opgenomen bestand wil kopieren naar de pc dan blijft de netwerkverbinding na een 30tal seconden hangen en dcc reageert ook niet meer. Ik moet de dreambox dan opnieuw opstarten om weer netwerkverbinding te krijgen ...

Ik heb al geprobeerd met de software optie netwerkherstel maar ook dit maakt geen verschil.

 

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik het kan oplossen?

Dreambox DM 7020-S, Samsung 200GB HD, Gemini

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kokf
Maar misschien is de combinatie van DM7020, gigabit switch en een gigabit NIC op de fileserver niet goed. Waarschijnlijk zet ik een tweede gigabit NIC op mijn fileserver om de rest van mijn PC's wel een hoge snelheid te geven.


Ik mag toch aannemen dat een Giga switch enige vorm van management kent, en dat je de betreffende poort op 10 danwel 100 MB (half/full) kunt zetten?!?

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou, ik denk dat je wel even iets vergeet

want

voor dat je die nieuwe D-link dir-655 hebt gekocht ging het toch?

 

het tantaal condensatoren plaatsen zal wel helpen maar niet aan de router/switch zijde

 

dat zou je kunnen testen door de router effe gewoon eruit te hevelen en enkel een intern netwerk met pure switch te gebruiken (lenen om te testen)

PC en dreambox aan een pure (autosensing switch)

 

de netgear 4 ports GS105 is hier althans een heel goed (en redelijk goedkoop) netwerk apparaat

 

maar

 

als dat inderdaad een verbetering brengt dan zou ik een alternatief zoeken voor je nieuwe router

(of is die zelfs nog "geld terug" te brengen?)

 

ciao

 

Yesterday

The Beatles

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt hier toch gezegd dat je het met sommige routers niet hebt, zoals mijn vorige. Maar bij andere weer wel, zoals mijn huidige. Dan heeft het toch wel nut om de condensatoren te plaatsen?

Eerst kon ik met de dreambox amper connectie krijgen met de pc. Iets van het internet downloaden (settings, plugin of iets dergelijks) of een website openen ging niet. Nu gaat dit allemaal weer.

Enkel als ik bestanden naar de pc wil kopieren met dcc dan blijft hij hangen na een 30tal seconden kopieren.

Ik ga straks eens proberen om een samba server op te zetten en kijken of hij dan ook blijft hangen als ik iets kopieer.

Dreambox DM 7020-S, Samsung 200GB HD, Gemini

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de nieuwe router was het netwerk ook in orde.

 

 

Ik zal mijn verhaal nog eens helemaal opnieuw vertellen:

 

Ik had eerst een netgear router. De netwerksnelheid van mijn dreambox was toen in orde. Ik kon met de dreambox op het internet, ik kon makkelijk plugins downloaden enz... Ook opgenomen bestanden kon ik naar de pc kopieren zonder problemen.

 

Nu heb ik een nieuwe router gekocht. De netwerksnelheid van mijn dreambox is heel erg laag. Ik kan bijna geen connectie krijgen met internet, plugins downloaden is traag. Opgenomen bestanden kopieren is niet te doen aan zo'n lage snelheid...

Vandaag soldeer ik er 2x 2,2µF condensatoren bij (wat deze bekende "netwerkbug" moet oplossen). Mijn snelheid is terug in orde. Ik kan op internet met de dreambox, plugins downloaden en dergelijk is geen enkel probleem.

Maar als ik nu met dcc een opgenomen bestand probeer te kopieren naar m'n pc valt mijn netwerkverbinding na een 30tal seconden weg. De dreambox kan alleen terug op het netwerk als ik hem herstart. En op de pc reageert dcc niet meer.

Dreambox DM 7020-S, Samsung 200GB HD, Gemini

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus het was niet een absolute noodzakelijkheid die tantaaltjes te solderen

daar alles vooraf erop leek geen netwerkbug

netwerkbug is een specifieke dm 7020 hardware fabrieksfout

 

evenwel doch een router probleem

en dat kan een switch probleem zijn (misschien configureerbaar dus oplosbaar)

maar heel vaak ook juist buiten de router om een ander switch zetten die pc en dreambox op een zijlijn verbind

 

overigens kan je router ook compleet verkeerd zijn geconfigureerd en altijd via WAN (world area network) in plaats van LAN (local area network) proberen te verbinden

dns / dns van provider

 

ciao

Yesterday

The Beatles

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...