Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zit een beetje te experimenteren en probeer een 500 via een gedeelde verbinding, verbinding te laten maken met het netwerk.

Het notebook heeft draadloos verbinding met het netwerk en heb ik via een utpkabel verbonden met de 500.

De verbinding wil niet lukken. Heb dhcp op de 500 geprobeert en ook handmatig ingesteld.

Kan geen verbinding krijgen met de Pli-servers.

Weet niet of het uberhaupt kan maar misschien heeft iemand anders dit al eens geprobeerd.

Zoekfunctie heeft ook geen resultaat gegeven

groeten pepper

2 x VU+ duo - 1 x Dream 800 - 1 x Dream7000 - 1 x Dream 500

Wavefrontier T90

Geplaatst:

Ga naar je network connections (van de notebook), en selecteer zowel de Wifi als de bedrade verbinding (hint: ctrl+click). Rechts-click en selecteer de optie om een "Bridge" te maken.

Stel de dreambox in alsof hij in het Wifi netwerk zit, waarschijnlijk dus gewoon met DHCP en alles automatisch.

De notebook werkt nu als een switch/hub, en je dreambox kan het hele netwerk bereiken (en vice versa).

Geplaatst:

Dat zou inderdaad de oplossing zijn, ware het dat ik hier in het buitenland op de camping zit en er niet meer dan 1 verbinding wordt geaccepteerd. bij het tot stand brengen van de bridge ziet men dat er 2 app. aangesloten zijn.

groeten pepper

2 x VU+ duo - 1 x Dream 800 - 1 x Dream7000 - 1 x Dream 500

Wavefrontier T90

Geplaatst:

Cees,

Van de wifiverbinding in netwerkbeheer naar eigenschappen en de optie "delen" aanvinken.

Van de ethernetkaart in hetzelffde netwerkbeheer de firewall uitzetten, óf van je hele systeem de firewall uitzetten.

Op de 500 DHCP aanzetten, en je DB zal een IP krijgen in de range 192.168.0.XXX

Toevallig gisteren nog werkende gemaakt voor iemand en werkt gewoon perfect.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen