Ga naar inhoud


Programma-tip: Flug in die Nacht, das Unglück von Überlingen op ARD


Gast Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Gast Drs. IJzerbout

Dit is een verfilming von het (waargebeurde) drama dat zich boven Überlingen (Bodensee) heeft afgespeeld.

Op 1 Juni, 2002 botsten een verkeersmachine uit Rusland en een DHL vrachtmachine midden in de nacht tegen elkaar en storten neer.

De fout lag o.a. door een samenlooop van omstandigheden maar ook door een vluchtloods die verkeerde beslissingen trof.

Het drama spitst zich toe als anderhalf jaar later deze vluchtloods uit wraak door een Rus wordt vermoord die in dit toestel zijn vrouw en 2 kinderen verloren had.

De vluchtloods weigerde namelijk zijn oprechte verontschuldigingen aan te bieden omdat anders een schuldtoekenning aan de SkyGuide loodsdienst mogelijk zou zijn geweest.

De Rus staat alweer op vrije voeten en is nu President van een kleine Russische deelstaat.

 

Lijkt me een aanrader om naar te kijken. --KLIK--

 

20h15 ARD DasErste. In NL heet dat Duitsland 1.... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien is mijn woordenschat toch te beperkt maar vluchtloods is dat hetzelfde als de luchtverkeersleiding??

 

Dat van dat ongeluk komt me bekend voor is geloof ik ook eens in op NGC ofzo geweest, maar het verhaal wat hier bij achter staat kon ik nog niet. lijkt me zeker interessant. De recorder maar eens instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...