J33W33 Geplaatst: 29 juli 2009 Geplaatst: 29 juli 2009 Beste Sat4all gebruikers, Zoals jullie zien is dit mijn eerste post op dit geweldige forum. Ik ben nog echt een n00b op het gebied van satelliet maar leergierig en technisch ingesteld Hieronder mijn situatie/vraag; Ik kijk sinds kort ook via de schotel (canal digitaal basispakketje) en heb van een vriend van mij een Strong SRT 8000 gekregen. Nu heb ik even rondgekeken op het forum en heb verscheidene topics gevonden hoe de decoder te voorzien van nieuwe firmware. Het flashen zal het probleem niet zijn echter heb ik wel een vraag m.b.t. welke firmware te gebruiken om de decoder te flashen. Ik kijk momenteel via Canal Digitaal (onlangs nieuwe smartcard ontvangen, Mediaguard 3 geloof ik). Nu ben ik op zoek naar een recente en goedwerkende firmware icm. canal digitaal kunnen jullie mij hierbij helpen? Eventuele kanaal lijsten zijn ook welkom. technische informatie van mijn decoder; Strong SRT-8000 versie: 22 fabrikant: OEM 1 Type: 0 Patch run: 0 Sat: Astra 1G Naar mijn weten is deze decoder nog niet eerder geflashed. Alvast bedankt, J33W33
interpol Geplaatst: 29 juli 2009 Geplaatst: 29 juli 2009 Origineel bericht van: J33W33 technische informatie van mijn decoder; Strong SRT-8000 versie: 22 fabrikant: OEM 1 Type: 0 Patch run: 0 Sat: Astra 1G Je hebt een 8100 versie ondanks dat erop het frontje 8000 staat. Je hebt de nieuwe smartcard ontvangen, dus je hebt sattracker 4.0 nodig en de patch nodig voor de Merlin kaart. Ik zal kijken wat ik voor je kan samenstellen. Openbox sg9 HD PVR
interpol Geplaatst: 29 juli 2009 Geplaatst: 29 juli 2009 Eerst nieuwe firmware laden, deze kan je hier downloaden: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...by_Interpol.rar Deze heeft de Merlin-patch al. Voeg daarna nog even de emu-patch toe: (zie bijlage emu -patch) Daarna nog een recentekanalenlijst laden: (zie bijlage kanalenlijst) suc6 Openbox sg9 HD PVR
J33W33 Geplaatst: 29 juli 2009 Auteur Geplaatst: 29 juli 2009 Bedankt voor de reactie Interpol! Wat doet de Merlin patch / Emu patch als ik vragen mag? En als ik de firmware upgrade welke veranderingen brengt dat met zich mee? Is er ergens een overzicht te vinden wat de voordelen van deze nieuwe firmware zijn? (changelog o.i.d.? weet niet of dat bestaat) Sorry dat ik meteen met een aantal vragen kom maar termen zoals Merlin en Emu (waarschijnlijk afgeleid van Emulator?) zijn mij als satn00b nog vreemd Vandaag Seriele en Parallel kabel besteld dus hopelijk kan ik er morgen mee aan de slag.
interpol Geplaatst: 29 juli 2009 Geplaatst: 29 juli 2009 voordelen: Kan ongeveer 4000 kanalen bergen, org maar 999. motorsturing diseqc 1.2 Ondersteuning nagra, seca, irdeto en viaccess. Emu = emulator waar je sleuteltjes in kan voeren, maar veel is er op deze manier niet meer te open aan kanalen. Cardsharing mogelijkheden LAN sharen binnenshuis. etc... omdat ik vast wel iets vergeten ben. ps. Wan sharing en vragen over sleuteltjes is op deze site niet toegestaan. Veel lezen levert veel info op. Kijk ook eens hier: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1492028#Post1492028 Openbox sg9 HD PVR
interpol Geplaatst: 29 juli 2009 Geplaatst: 29 juli 2009 Spaanse handleiding Sattracker 3.0: http://www.stronghead.com/archivos/Manual_SRT8100_SatTracker_v3.0.zip Verder is het veel lezen en creatief zijn. Openbox sg9 HD PVR
Pa senior Geplaatst: 11 augustus 2009 Geplaatst: 11 augustus 2009 Ook ik ben op zoek naar recente firmware voor de srt8000 omdat er steeds haperingen in het beeld zijn, ongeveer elk kwartier een seconde op zwart. Bij kanalen installeren staat er in de linkerbovenhoek 5.5.1. Deze heb ik er ook opgehad: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php?ubb=download&Number=38891 maar dan ontvang ik alleen RTL 4 en 5 en verder niks. technische informatie van mijn decoder: Strong SRT-8000 versie: 20 fabrikant: OEM 6 Type: 5 Patch run: 0 Sat: Astra 1G
interpol Geplaatst: 11 augustus 2009 Geplaatst: 11 augustus 2009 Hetgene wat je erop hebt gehad was een patch, dus geen firmware.Installeer de strong firmware die in het bovenste topic staat. Deze werkt ook prima met de nieuwe kaart. Openbox sg9 HD PVR
Pa senior Geplaatst: 11 augustus 2009 Geplaatst: 11 augustus 2009 Dat geeft hetzelfde, alleen RTL 4 en 5. Ik heb nu originele firmware gevonden dat dateert uit oktober 2004 en die lijkt het goed te doen.
rommelaar Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 Origineel bericht van: interpol Origineel bericht van: J33W33 technische informatie van mijn decoder; Strong SRT-8000 versie: 22 fabrikant: OEM 1 Type: 0 Patch run: 0 Sat: Astra 1G Je hebt een 8100 versie ondanks dat erop het frontje 8000 staat. Je hebt de nieuwe smartcard ontvangen, dus je hebt sattracker 4.0 nodig en de patch nodig voor de Merlin kaart. Ik zal kijken wat ik voor je kan samenstellen. Interpol waar kan je nu aan zien dat dit een 8100 versie is als op het plaatje 8000 staat?Ik heb begrepen dat het niet goed gaat als je de firmware verwisseld. Als dit al ergens beschreven heeft gestaan dan verontschuldigingen.Dan heb ik niet goed gekeken. In ieder geval wel alvast dank voor het antwoord. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
Johan45 Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 Hier het antwoord van interpol En hier een antwoord van Hellum Vult u rustig aan !!!
rommelaar Geplaatst: 14 augustus 2009 Geplaatst: 14 augustus 2009 Geweldig Johan heel veel dank.Ik had een posting van je gevonden maar de link naar de data base werkte bij mij niet dus vandaar mijn vraag.Ben weer even met de Strong aan het rommelen maar als je er een tijdje niets meer mee hebt gedaan ben je alles weer kwijt(kop als een vergiet) Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
J33W33 Geplaatst: 9 september 2009 Auteur Geplaatst: 9 september 2009 Hallo, Ik heb geprobeerd mijn Strong 8100 te flashen in de stappen zoals Interpol deze heeft beschreven (firmware -> emu patch -> channel list). Het flashen is allemaal volgens plan verlopen echter als ik de decoder aanzet heb ik geen beeld, de zenderlijst is wel aanwezig. Echter geen beeld. Om die reden heb ik een nieuwe zenderlijst opgehaald via de optie in het decoder menu maar dit had ook geen effect. Uiteindelijk maar terug gegaan naar een Default Firmware zodat ik vanavond in ieder geval het Nederlands elftal kan kijken Toch vind ik het jammer dat het niet gelukt is want de interface van de door Interpol gegeven firmware ziet er een stuk beter uit (sattracker + merlin). Heeft iemand een idee wat er mis is gegaan, of dat het misschien aan een bepaalde instelling ligt waar ik rekening mee dien te houden? alvast bedankt.
jacobus Geplaatst: 9 september 2009 Geplaatst: 9 september 2009 had je op de FTA kanalen wel beeld? Dan moet je de pid veranderen. bv op ned 1. druk op +, b, 1, en dan 3 geloof ik bij nederland 1. Je kunt ze een voor een proberen. zodat je de juiste codering hebt voor een bepaald kanaal. en zet auto seca uit.
J33W33 Geplaatst: 10 september 2009 Auteur Geplaatst: 10 september 2009 Hoe kan ik de auto seca functie uitschakelen? Ik kan de optie nergens vinden
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen