Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Is het mogelijk om men een triax 78cm schotel, astra 1,23 en hotbird te ontvangen?

Hoor hier tegenstrijdige berichten over de 1 zegt je hebt een 88 cm nodig en de ander zegt het moet wel lukken.....

De schotel is net 6mnd oud jammer om 5 tientjes uit te geven aan 88 cm als het niet hoeft natuurlijk....

Heb een dreambox 500

Model DM500PLUS

Manufacturer Dream-Multimedia-TV

Processor STBx25xx, 252MHz

Harddisk none

USB Stick none

Linux Kernel Linux version 2.6.12 (build@buildserver) (gcc version 3.4.4) #1 Fri Jul 18 00:50:43 CEST 2008

Firmware release j.a.d, 71.80.e200

FP Firmware n/a

Web Interface 6.0.4-Expert - PLi edition by [lite]

Dreambox 500 2x

Dreambox 800

Maxplus 2100

Astra 1,2,3 en Hotbird

Geplaatst:

Het ligt er ook aan waar je woont.

Je kan het eerst op je huidige schotel proberen.

Lukt het niet dan plak je er een grotere schotel achter.

Wel beginnen met je mast loepzuiver in het lood te zetten.

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Geplaatst:

Woon in het altijd gezellige oosten (achterhoek)

Hij werkt nu al met een duo lnb astra 1 en 3.

Maar wil natuurlijk meer......

Dreambox 500 2x

Dreambox 800

Maxplus 2100

Astra 1,2,3 en Hotbird

Geplaatst:
Is het mogelijk om men een triax 78cm schotel, astra 1,23 en hotbird te ontvangen?

Hoor hier tegenstrijdige berichten over de 1 zegt je hebt een 88 cm nodig en de ander zegt het moet wel lukken..... lukt waarschijnlijk wel maar je regenreserve is wel minder dan bij 88 cm of meer

De schotel is net 6mnd oud jammer om 5 tientjes uit te geven aan 88 cm als het niet hoeft natuurlijk....

Inderdaad, maar als je kijkt op internetsites te koop satspullen of hier bij te koop bij sat4all dan zijn er genoeg goeie tweedehands schotels van 80 cm 0f meer te koop of visiosat bisatschotels etc voor een hele redelijke prijs.

Groet,

Wiljo

Geplaatst:
Origineel bericht van: Gerritdeheld

Hoor hier tegenstrijdige berichten over de 1 zegt je hebt een 88 cm nodig en de ander zegt het moet wel lukken.....

Echt geen probleem. Bij de meeste satshops verkrijgbaar een speciale aluminium LNB-houder voor rond de 20 euro.
Van de afstelling kan ik je wel een plaatje sturen. PM maar.

"het daghet in het Oosten, het lightet overal;

hoe luttel weet C-plusje waarheen ik kijken zal"

Geplaatst:

Ik zat toen ook met die vraag. Afgezien van de vraag of het wel of niet gaat passen, heb ik toen toch besloten om voor de 88 cm te gaan, omdat de 78 cm bij wind en flinke regenval regelmatig voor uitval zorgde. Met de 88 cm heb ik daar geen enkele last meer van.
Geplaatst:

Ik heb gisteren een Triax 78 gekocht met Multiblock (4 Lnb).

Volgens mijn satboer geen enkel probleem.

Ik ga hem deze week er op zetten en laat het je nog even weten of het goed werkt.

DM800 - DM500 - Triax 78 Multiblock

Geplaatst:

Volgens mijn satboer is het wel een probleem.

Heb het setje erhangen het werkt niet fijnloos.

Heb een maxplus die pakt ze alle 4 wel redelijk maar de dreambox waar ik ze op wil gebruiken ziet ze minder goed.

Ga de boel dus ombouwen naar een 88 cm.

Dreambox 500 2x

Dreambox 800

Maxplus 2100

Astra 1,2,3 en Hotbird

Geplaatst:
Volgens mijn satboer is het wel een probleem.
Heb het setje erhangen het werkt niet fijnloos.
Heb een maxplus die pakt ze alle 4 wel redelijk maar de dreambox waar ik ze op wil gebruiken ziet ze minder goed.
Ga de boel dus ombouwen naar een 88 cm.

@Gerritdeheld,

Vreemd, bij mij en vele anderen werkt het zelfs al goed met een 45 cm. Multytenne.

Krijgt de Dreambox bij rechtstreekse verbinding met de lnb, dus zonder switch, ook onvoldoende signaal?
Als er bij rechstreekse verbinding wel voldoende signaal is dan ligt het niet
aan de schotel maar aan de (combinatie van Dreambox met) switch.

Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Geplaatst:

Ik heb er vanacht nog eens overnagedacht.

En goed op de post van Connexion gekeken daar zag ik wezenlijke verschillen met mijn schotel.

Als je bij hem voor de schotel staat heeft hij 2 LNB rechts van de arm en 2 LNB links.

Ik heb er 3 links van de arm en maar 1 rechts (de Hotbird)

Hierdoor kwam ik ruimte te kort voor de Astra 2.

Dus ik ga even die schotel een paar mm naar rechts doen zodat de Astra 1 LNB ook weer naar de rechter kant van de rail kan...

Dreambox 500 2x

Dreambox 800

Maxplus 2100

Astra 1,2,3 en Hotbird

Geplaatst:

Dit is een van de vragen die mij ook bezig houdt. Is het echt nodig om een 88cm triax te nemen voor deze combinatie. En met name natuurlijk bij slecht weer. Voor mij is goede (HD) ontvangst van de britse zenders verreweg het belangrijkste. Hotbird is een leuke extra

Het is natuurlijk makkelijk om een 88cm te nemen, maar het is best een grote bak. En uiteraard vangt ie een hoop wind (ik zit redelijk dicht bij de kust, dus het waait altijd). Volgens diverse kaartjes over het uitzend bereik van de britten, zit ik net op het gebied waar een 60cm schotel nodig is. Dat is dus al bijna 20cm groter.

Geplaatst:

heb je LNB's met brede koppen moet je wel 88 cm nemen, dus keus tussen 78 en 88 cm is ook afhankelijk van welke lnb's je hebt liggen/wilt kopen.

Bij 78 cm moeten iig de middelste 2 lnb's smalle koppen hebben.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen