Ga naar inhoud


Probleem met signaal beter gezegd C/N waarde.


Gast anton2e

Aanbevolen berichten

Ik heb een vreemd probleem. Als ik de binnenantenne vlak voor het raam zet dan heb ik level (= denk ik signaalsterkte) van 99 maar de C/N (= ????) fluctueert tussen 0 en 20. Gevolg regelmatig stilstaand beeld. Dit geprobeerd op verschillende plaatsen voor het raam.

 

Zet ik de antenne een eind (50 centimeter)naar binnen in de kamer (dus verder van het raam verwijderd dan zit de C/N op 70 tot 90. En heb ik een goed beeld. Zet ik hem 1 meter naar binnen dan wordt de C/N zelfs 95.

 

Nu heb ik geen probleem de antenne verder de kamer in te zetten maar ik vind dit vreemd en eigenlijk niet logisch.

 

Heeft iemand een verklaring.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Drs. IJzerbout

Je hebt waarschijnlijk een goede reflectie in je woonkamer. Bij dvb-t bevordert dit doorgaans de ontvangst. Dit in tegenstelling tot analoge ontvangst van vroeger. Dat leverde ongewenste schaduwbeelden op.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Je hebt waarschijnlijk een goede reflectie in je woonkamer. Bij dvb-t bevordert dit doorgaans de ontvangst. Dit in tegenstelling tot analoge ontvangst van vroeger. Dat leverde ongewenste schaduwbeelden op.


Mogelijk. Het zijn "normale" binnen- en buitenmuren. Ik vind het wel een raar idee om de antenne zo ver mogelijk van het raam te moeten plaatsen.


Als ik binnen een buitenantenne (die van Primafoon) ga gebruiken zou dat verschil uitmaken?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt toch wel erg vreemd.

 

Blijkt namelijk dat ik de zenders in Bouquet 1 vrijwel geheel niet kan ontvangen. Afhankelijk van de positie van de antenne wordt de C/N waarde hoger maar blijft onvoldoende voor goed beeld. (2, 3 en 4 leveren wel goed beeld)

 

 

Iemand die weet wat de oorzaak is en wat ik daar zelf aan kan doen?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
Als ik binnen een buitenantenne (die van Primafoon) ga gebruiken zou dat verschil uitmaken?


Ja, want iedere buitenantenne is altijd beter.
Die van Primafoon ken ik niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Je ook even letten op de stand van deze antenne , er staat namelijk een heel klein zwart pijltje op , en dat moet dan wel in de zenderrichting wijzen , natuurlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...