Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 30 juli 2009 Geplaatst: 30 juli 2009 Ik zat vannochtend na lange tijd weer eens over de NileSat kanalen te zappen en stel vast dat bijvoorbeeld op NileSat 102 transponder: 11.900V (o.a. Melody) helemaal niets meer te ontvangen is. Terwijl op NileSat 101: 11.785V (o.a. de Dubai kanalen) met volle sterkte doorkomen. Is dit inderdaad mijn vermoeden of moet ik nu toch aan mijn installatie gaan twijfelen? Ik had namelijk op bovengenoemde transponder altijd 24x7 ontvangst.
roland Geplaatst: 30 juli 2009 Geplaatst: 30 juli 2009 Melody Hits 11900V op een 110 triax doet het gewoon hier. Feeds worden ontvangen met Azbox HD Premium + Schotel Laminas 120
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 30 juli 2009 Geplaatst: 30 juli 2009 hmmm...interessant. Dan is er toch iets bij mij niet in orde. Ik ga de mouwen maar alvast opstropen.
aaannk Geplaatst: 30 juli 2009 Geplaatst: 30 juli 2009 Hallo heer IJzerbout, Ik heb net ook even op frequentie 11900 V op Nilesat 7 west met mijn Channelmaster 120 cm gescand maar ook geen signaal! Wel Dubaisport, Aljazera etc 12287 V. Mvg Wiljo
Gast sattaz Geplaatst: 30 juli 2009 Geplaatst: 30 juli 2009 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Ik zat vannochtend na lange tijd weer eens over de NileSat kanalen te zappen en stel vast dat bijvoorbeeld op NileSat 102 transponder: 11.900V (o.a. Melody) helemaal niets meer te ontvangen is. Terwijl op NileSat 101: 11.785V (o.a. de Dubai kanalen) met volle sterkte doorkomen. Is dit inderdaad mijn vermoeden of moet ik nu toch aan mijn installatie gaan twijfelen? Ik had namelijk op bovengenoemde transponder altijd 24x7 ontvangst. Origineel bericht van: Drs. IJzerbout hmmm...interessant. Dan is er toch iets bij mij niet in orde. Ik ga de mouwen maar alvast opstropen. Origineel bericht van: aaannk Hallo heer IJzerbout, Ik heb net ook even op frequentie 11900 V op Nilesat 7 west met mijn Channelmaster 120 cm gescand maar ook geen signaal! Wel Dubaisport, Aljazera etc 12287 V. Mvg Wiljo @Drs. IJzerbout & aaannk, Geen paniek, er is niet veel aan de hand. De FEC is gewijzigd van 3/4 in 5/6. Dat is alles De volgende transponders zijn (ook) van FEC = 3/4 naar FEC = 5/6 gegaan. 11747 V - 27500 SR - 5/6 FEC 11766 H - 27500 SR - 5/6 FEC 11843 H - 27500 SR - 5/6 FEC 11977 V - 27500 SR - 5/6 FEC Met vriendelijke groeten sattaz
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 30 juli 2009 Geplaatst: 30 juli 2009 Ja...gelukt...ik heb weer beeld! Hé gelukkig maar, ik dacht even dat mijn leven niet meer verder ging, zou ik deze kanalen niet meer kunnen ontvangen. Ik kon me al niet met de voorstelling verenigen dat er nu een enorm gat, een leegte, in mijn leven zou zijn gevallen. maar dankzij sattaz is het toch weer goed gekomen.
aaannk Geplaatst: 31 juli 2009 Geplaatst: 31 juli 2009 Origineel bericht van: sattaz Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Ik zat vannochtend na lange tijd weer eens over de NileSat kanalen te zappen en stel vast dat bijvoorbeeld op NileSat 102 transponder: 11.900V (o.a. Melody) helemaal niets meer te ontvangen is. Terwijl op NileSat 101: 11.785V (o.a. de Dubai kanalen) met volle sterkte doorkomen. Is dit inderdaad mijn vermoeden of moet ik nu toch aan mijn installatie gaan twijfelen? Ik had namelijk op bovengenoemde transponder altijd 24x7 ontvangst. Origineel bericht van: Drs. IJzerbout hmmm...interessant. Dan is er toch iets bij mij niet in orde. Ik ga de mouwen maar alvast opstropen. Origineel bericht van: aaannk Hallo heer IJzerbout, Ik heb net ook even op frequentie 11900 V op Nilesat 7 west met mijn Channelmaster 120 cm gescand maar ook geen signaal! Wel Dubaisport, Aljazera etc 12287 V. Mvg Wiljo @Drs. IJzerbout & aaannk, Geen paniek, er is niet veel aan de hand. De FEC is gewijzigd van 3/4 in 5/6. Dat is alles De volgende transponders zijn (ook) van FEC = 3/4 naar FEC = 5/6 gegaan. 11747 V - 27500 SR - 5/6 FEC 11766 H - 27500 SR - 5/6 FEC 11843 H - 27500 SR - 5/6 FEC 11977 V - 27500 SR - 5/6 FEC Met vriendelijke groeten sattaz Hallo Sattaz, Mijn dank. Mvg Wiljo
cookie monster Geplaatst: 2 augustus 2009 Geplaatst: 2 augustus 2009 Dan devraag voorsommige: Waarom verandert (soms) van FEC ?? C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Moderator ceesv Geplaatst: 2 augustus 2009 Moderator Geplaatst: 2 augustus 2009 Forward Error Correction (FEC) is een type fout correctie die een verbetering op eenvoudige foutdetectie regelingen, zodat de ontvanger te corrigeren wanneer zij eenmaal zijn ontdekt. Dit vermindert de noodzaak voor de doorgifte. FEC werkt door het toevoegen van controle bits aan de uitgaande stroom data. Meer controle bits vermindert het bedrag van de beschikbare bandbreedte, maar maakt het ook mogelijk om de receiver te corrigeren voor meer fouten. Forward Error Correction is bijzonder goed geschikt voor satelliet-uitzendingen, waar bandbreedte is redelijk maar latency is aanzienlijk. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 2 augustus 2009 Geplaatst: 2 augustus 2009 Ik geloof niet dat de latency veranderd bij het veranderen van de FEC. Wel is het zo dat hoe lager de FEC is, hoe meer bandbreedte er ter beschikking staat voor de eigenlijke kanalen. 3/4 is robuster dan 5/6. Nilesat heeft dus voor meer kanalen per transponder gekozen wat ten kostte gaat van de robustheid van het signaal. Voor ons is dat geen goed nieuws want we zitten ver buiten de footprint en kunnen een hogere FEC goed gebruiken. Maar gelukkig merk ik er weinig van, het beeld is blokvrij gebleven.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen