Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het volgende:

Ik heb op dit moment een Multytenne hangen en waar voorheen een DM7000 het werk deed. Sinds 4 weken heb ik mijn nieuwe aanwinst en dat is de DM800HD. Echter is mijn SNR letterlijk naar beneden gekelderd van ongeveer 80% naar gemiddeld 50%. Nu had ik toch al niet echt het gevoel dat de Mulytenne super was afgericht maar om opeens aan de 50% te zitten vond ik wel erg raar.

Nu wil ik graag weten wat ik hieraan kan doen. Het schijnt zo te zijn dat de DM800 gevoeliger is dan de 7000 mbt tot de SNR. Is het aan te raden om nieuwe COAX te kopen die beter is afgeschermd dan het "generic" gamma kabeltje wat ik nu heb hangen? en wat voor COAX raden jullie me aan?

Ik moet er wel bij zeggen dat dit even een oplossing is totdat de directrice thuis groen licht heeft gegeven tot het kopen van een BIG Bisat. Dus kwa kosten moet het wel een beetje low budget blijven. Als ik een kabel heb zal ik de schotel toch nog wel even proberen wat beter uit te richten. Dingetje hangt nu toch al 3 jaar aan de muur, en misschien dat hij toch iets uit het lood is geschoten....

Dreambox8000, Dreambox800HD & Multytenne

HTPC: Ubuntu 10.4, XBMC

Geplaatst:

Het ligt niet aan je DM800, je schotel staat ook gewoon goed.

De signaalmeter van de DM800 geeft het gewoon anders weer.

Je hebt waarschijnlijk ook gewoon goed beeld op alle zenders.

Ik heb zelf ook de multytenne en mijn signaal is ook lager in procenten als ik het vergelijk met mijn 500 of 7020.

Ik ben gisteren bij een kennis op de camping geweest en hij had op alle 4 de satellieten 13db, terwijl bij mij het hoogste haalbaar (Astra 19.2) zo'n 11,2db is en de Hotbird de laagste met zo'n 7 a 8db, verschilt ook per zender.

Op de Engelse HD zenders haal ik maar 7.3db, (wat dus haperingen geeft) waar die kennis op de camping ook 13db had.

Zijn schotel was zo'n ovale met 4 losse lnb's.

De Multytenne doet het bij mij wel prima, maar voor de HD zenders komt die te kort.

Dus ik heb gisteren mijn conclussie al snel getrokken, ik ga weer terug naar een grotere schotel met 4 losse lnb's.

DM800 - DM500 - Triax 78 Multiblock

Geplaatst:

Dit is wat ik meet:

DM800 HD

Triple Sat HD Duo (Multytenne)

COAX < 10 meter

Satelliet Kanaal Transponder SR Pol. AGC (%) SNR (dB)

Astra 1 NED 1/2/3 12515,25 22000 H 5/6 99 12,4

Astra 1 RTL 4/5/7/8 12343,5 27500 V 5/6 99 10,3

Astra 3 TV Gelderland 11914,5 27500 H 3/4 99 10,1

Astra 3 NED 1 HD 11856 27500 H 3/4 99 9,7

Eurobird BBC 1 Londen 10773,25 22000 H 5/6 99 12,1

EuroBird BBC HD 10847 22000 V 5/6 99 11,7

DM100, DM800HD 500Gb

Open PLI

CCcam 2.1.4

Visiosat Bisatellite G4B met 4 Alps en 2 Spaun SAR 411 DiSEqC switches 4/1

Geplaatst:

mmm, als ik het zo lees zit ik toch wel ietsje lager dan conexxion. Ik ga van het weekend toch even een nieuw stukkie coax halen. Ik heb daar ook niet echt een goed gevoel over. En ach, minimale investering :-)

Ik denk daarnaast ook dat ik ook maar eens moet gaan praten om met een beetje investering toch weer een zuiver beeldje te krijgen, want het zijn inderdaad niet de SD kanalen die blijven hangen, maar vrnml de HD kanalen. En laat dat nou de reden zijn geweest van aanschaf DM800

Ik laat sowieso wel even weten wat de COAX misschien al doet.

Geplaatst:

Ik heb vanmiddag een Triax 78 met Multiblock, 4 Alp LNB's en een switch 1/4 gehaald en was maar 100 eurie kwijt.

Als ik hem er op heb zal ik nog even vermelden wat dan mijn db's zijn.

Die Multytenne was prima, maar die Engelse HD zenders zijn echt te laag, wat dus blokvorming geeft, ook Sex View op Hotbird was altijd net te pakken met een signaal van 7.3db en dan moest ik dus om Sex View te kunnen ontvangen iets van het signaal op de andere 3 posities inleveren.

Als ik de Multytenne dan wat opzij draai schiet het signaal wel omhoog, maar heb ik op die andere 3 weer slecht signaal.

Met die Triax kun je de LNB's apart over een rail schuiven zodat je bij elke satelliet het optimale signaal er uit kan halen.

Het is dus best een goed schoteltje waar je alles mee pakt na goed uitrichten, maar ik denk dat ik met die Triax beter ga scoren.

Geplaatst:

Jah, ik heb dus ook nooit mijn ontvangst op alle 4 optimaal kunnen krijgen. Als ik 28.2 wou ontvangen klapte de 13 idd naar beneden.

Laat me weten of de TRIAX een goede oplossing is. Voor die paar knikkers kan ik het dan ook opschroeven.

Geplaatst:

Ik heb vandaag de triax in elkaar gezet en wil morgen een paar uurtjes het dak op, maar ik hoorde op het nieuws dat het ging regenen dus dan word het maandag.

Ik laat je in ieder geval weten als ik hem heb draaien wat de db's op de Triax aangeven.

Ik ben benieuwd of ik ze ook allemaal op 13db krijg.

Geplaatst:

Mijn signaal met Multytenne is nu zo:

19.2 > 12.1db

13.0 > 9.2db en 7.3db op sex view

23.2 > 11.1db en 10.6db op HD

28.2 > 10.7db en 7.3db op HD

Om sex view te kunnen ontvangen heb ik dus mijn schotel wat van zijn optimale ontvangst moeten verdraaien, anders was het op alle 4 nog wat hoger.

Geplaatst:

Dat opzij draaien, is dat meer naarbuiten.

M.a.w. kan het zo zijn dat de laatste LNB optimaal voor Astra 2

staat ingesteld en niet voor Eurobird die 3/10 graad verder zit ?

DM100, DM800HD 500Gb

Open PLI

CCcam 2.1.4

Visiosat Bisatellite G4B met 4 Alps en 2 Spaun SAR 411 DiSEqC switches 4/1

Geplaatst:

Inderdaad naar buiten draaien.

Een half centimetertje maar, anders is de rest weg.

Optimaal uitrichten doe je door op de Astra 1 te zoeken, maar dan werkt Sex View niet en de Engelse HD zenders haperen.

De Engelse HD zenders blijven ook na de schotel verdraaid te hebben haperen, het signaal komt gewoon niet hoog genoeg.

Ik heb inmiddels gisteren de Triax 78 met Multiblock 4 lnb er op gegooid en ik kan je nu al zeggen dat ik op alles bijna 100% signaal heb.

Ik ga de boel vandaag nog even finetunen en kom dan met cijfers.

Geplaatst:

Mijn Triax 78 met multiblock zit er op en ik ben zeeeeer tevreden.

Als je wilt zien wat mijn Signaal nu is op de DM800 klik dan hier .

Ik heb een hele uitgebreide en duidelijke uitleg geplaatst van de installatie, met foto's, ook van het signaal wat ik nu heb op mijn DM800.

Geplaatst:

Hele duidelijke en goede uitleg Connexxion! Top!! en een aanwinst voor forum!

Ik zit zelf nog wel heel erg te twijfelen over wat ik ga doen. Of even doorsparen voor de big bisat, of deze oplossing gebruiken. Ik ben nu even aan het inventariseren welke satelieten ik wil gaan ontvangen. In ieder geval het aandbod wat ik nu binnenkrijg van Multytenne plus waarschijnlijk Thor/Sirius. Maar ik moet me even gaan verdiepen in de zenders die daarop te ontvangen zijn. In ieder geval is mijn wederhelft het er wel mee eens dat er een andere oplossing moet komen dan wat we nu hebben.

Inmiddels is wel de nieuwe COAX er tussen gezet en heb wel verbetering op mijn signaal. Waar ik eerst rond de 50% snr zat, zit ik nu rond 65%. Dat is alleen nog met een nieuwe stukkie kabel. Ik kan de multy nog niet goed uitrichten want het zwembad ;-P staat in de weg (tegen het huis aan).

Ik denk trouwens wel dat ik deze opstelling sowieso ga plaatsen bij mijn ouders. Kunnen ze ook genieten van het aanbod.

Geplaatst:

He Dennis,

Mooi te horen dat je signaal weer wat verbeterd is.

Ik denk dat je met die 65% wel aan z'n max zit, ik heb hem in ieder geval nooit hoger gehad.

Je hebt hem waarschijnlijk uitgericht op de Astra 19.2, zoals het ook hoort bij Multytenne, maar kijk nou eens wat voor signaal je hebt op ''sex view'' Hotbird en op ''Sky 1 sport HD'' op de 28.2.

Ik denk dat het heel weinig is.

Haal lekker zo'n Triax met multiblock man....ben je toch klaar.

Op die Thor en Sirius zit toch niet veel soeps.

Maar ik snap het wel hoor, het is gewoon leuk om zoveel mogelijk te hebben.

Ik heb vroeger ook allerlei opstellingen gehad met veel zenders.

Toen ik nog een motor had, had ik er een stuk of 20 satellieten op staan.....wel lache.

Tegenwoordig doe ik het met 4 satellietjes, wat toch nog zo'n 5000 zenders is.

Als ik het wel eens tegen iemand vertel die een digitaal kabelpakket heeft, worden ze gek.

Ze dachten toch echt dat zij ''De King'' waren met hun kabelpakket....ha ha.

Hoor je later

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen