Gast Paullo Geplaatst: 30 juli 2009 Geplaatst: 30 juli 2009 Volgens satmag.fr start Sky in 2010 met een 3D-kanaal dat toegankelijk zal zijn voor alle SKY+HD abonnementen. Er schijnt voor het ogenblik slechts een beperkt aantal producenten van zulk een televisie te zijn. Greets
Littlesat Geplaatst: 30 juli 2009 Geplaatst: 30 juli 2009 Je hebt er geen speciale TV voor nodig, maar wel een speciale bril. Er zijn momenteel zelfs al Blue-Rays en DVDs te koop. Google eens op "bleuray 3D"... En de uitzendingen, tja die kunnen "gewoon" via een normaal HD of SD kanaal... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
digitaal kijker Geplaatst: 30 juli 2009 Geplaatst: 30 juli 2009 Origineel bericht van: Paullo Volgens satmag.fr start Sky in 2010 met een 3D-kanaal dat toegankelijk zal zijn voor alle SKY+HD abonnementen. Er schijnt voor het ogenblik slechts een beperkt aantal producenten van zulk een televisie te zijn. Greets en ze zijn van plan om tegen het einde van het jaar 40 a 50 HD zenders aanbieden,nu momenteel al een 32 tal. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
alleyoop Geplaatst: 30 juli 2009 Geplaatst: 30 juli 2009 De bedoeling is natuurlijk om de slabakkende TV-verkoop nieuw leven in te blazen dus je moet wel beschikken over een 3d-compatible TV om het effect te kunnen waarnemen. Het toestel dat ik zag (46' Full HD LCD) zette de informatie voor één oog op de even beeldlijnen en de informatie voor het andere oog op de oneven beeldlijnen. Om 3D te zien heb je dan een brilletje met een circulaire polarisator dat als voordeel heeft dat het effect behouden blijft bij het bewegen van je hoofd. Ik heb al 3D-gezien in Disneyland maar het concert van U2 in 3D blies me echt echt van m'n sokken!
Littlesat Geplaatst: 31 juli 2009 Geplaatst: 31 juli 2009 alleyoop, Ik zou toch maar eens googlen op "BlueRay 3D". Daar staat een methode die met een gewone TV kan en laat dat nu de methode zijn die SKY-UK gaat gebruiken. Hiermee bereik je meteen de grote massa! Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast Plastic Tolstoy Geplaatst: 31 juli 2009 Geplaatst: 31 juli 2009 Dan ben ik wel erg benieuwd naar de bron van je stelling: SKY gaat nl gewoon gebruik maken van de techniek die in de nieuwe (niet 'normale'...) 3d-tv's zit. Ik denk dan ook dat je met een normale tv geen 3d zult zien (wellicht wel het gewone 2d-plaatje)
alleyoop Geplaatst: 31 juli 2009 Geplaatst: 31 juli 2009 Inderdaad want waarom zouden alle fabrikanten op de markt komen met dure 3D-toestellen wanneer je het effect met een gewoon toestel kan waarnemen?
Littlesat Geplaatst: 31 juli 2009 Geplaatst: 31 juli 2009 Omdat de techniek waar ik het over heb bij gewone blue rays en dvds al gebruikt wordt en er voor de speciale TVs die nog steeds niet te koop zijn en wat nog heel lang kan duren en dat voor deze speciale TVs ook nog geen blue rays en dvd te krijgen zijn en dat je voor deze speciale techniek ook nog speciale ontvangers moet hebben.... lijkt me de speciale TV te toekomst gericht - terwijl met de blue ray 3D methode direct een groot publiek bereikt wordt en gewone HD kanalen gebruikt kunnen worden.... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast Plastic Tolstoy Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 Leuk verhaal. Echter SKY gaat echt niet met anaglyphen werken! uit The Guardian: However, to watch 3D programming customers will also require a new "3D ready" TV set, which are expected to be on sale in the UK next year, and special glasses. uiteraard en gelukkig wel dat SKY de nieuwe tv's gaat ondersteunen en niet een rare tussenvorm zoals blu-ray anaglyphen met kartonnen brilletje (ik heb Journey to the center of the earth met brilletje gezien...valt erg tegen. daarentegen films die ik op mijn 3d-monitor (zalman) bekijk spatten in full-color echt van en in je scherm....
Gast Paullo Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 Volgens satmag.fr gaat Channel 4 in de herfst een aantal 3D-documentaires uitzenden. Hierna de tekst in het Frans met een samenvatting: "Cet automne, Channel 4 va diffuser une semaine spéciale 3D avec des programmes diffusés en ColorCode 3D. La chaîne en profite pour diffuser The Queen In 3D, un film avec des images jamais vues du couronnement de la reine d’Angleterre filmé en 1953. Toujours avec la Queen, on pourra la voir en 3d présente au Derby d‘Epsom ainsi que sur la barge royale sur la Tamise. image colorcode3d.dk On pourra aussi voir les documentaires Derren Brown's 3D Magic Spectacular et The Greatest Ever 3D Moments. Avec le procédé ColorCode 3D, les images devraient apparaitre normalement pour les téléspectateurs non équipés de lunettes spéciales équipées de filtres ambres and bleus qui seront distribuées gratuitement par les supermarchés Sainsbury's. In de herfst zal Channel 4 gedurende één week een drietal documentaires in 3D uitzenden, met het Colorcode 3D procédé kunnen kijkers zonder bril de beelden normaal zien en de anderen met een speciale bril zien de beelden in 3D. Deze brillen zullen gratis in de supermarkten van Sainsbury's worden uitgedeeld. Greets
Littlesat Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 Dus dit worden wel anaglyphen??? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen