Dutchsat Geplaatst: 30 juli 2009 Geplaatst: 30 juli 2009 Heeft iemand ervaring met een HTPC op basis van een Via C7 processor. Ik denk zelf aan de volgende config, die ik heel goedkoop kan krijgen: Mainboard: VIA PC2500 Micro-ATX VIA C7 1,5Ghz GFX + MPEG-2+ 2pci + 2 GB S2 Kaarten: 2x Terratec Cinergy S2 PCI HD + CI Extension Software oa. DVBviewer en FlyCCcam. - De Via C7 zou Mpeg4 decoding hardwarematig ondersteunen, maar ik zie alleen MPEG2 bevestigd in de specs. Wil HD goed werken heb ik wel hardware-matige mpeg4 nodig. Heeft iemand ervaring met dit moederbord of welk micro ATX moederbord MPEG4 met 2 PCI ondersteund. Ik zoek een oplossing met een processor zoals de Intel Atom of de Via C7 processor, die dus weinig energie gebruiken en hardwarematig MPEG4 ondersteund. Nu kan ik wel het 250 board kopen (kost immers maar Euro 62,00 incl processor), maar wellicht is er een ander bord wat wel MPEG4 ondersteund, of moet ik mij niet zoveel zorgen maken over de HD uitzendingen? Als deze hardware voldoet kom ik op een compleet prijs van Euro 250,00 uit. VU+ Duo2 met 4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.
Dutchsat Geplaatst: 31 juli 2009 Auteur Geplaatst: 31 juli 2009 Geen reactie dan, ik denk dat ik het gewoon maar eens probeer, kan hem sowieso als vervanging van mijn huidige SD ontvanger gebruiken. Werkt HD goed, dan is dat meegenomen. De Terratec kaarten inmiddels al besteld, de rest komt eraan. VU+ Duo2 met 4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.
Dutchsat Geplaatst: 31 juli 2009 Auteur Geplaatst: 31 juli 2009 Inmiddels is het antwoord er al, de C7 processor is niet geschikt voor HD playback. Dan wordt het zoeken naar een Intel Atom systeem/ Geforce 9300 / of Zotac IONITX-A. Deze zou HD/Blu ray geschikt zijn, met een verbruik van max. 35 Watt en met een externe voeding en Wifi on board. Maar deze heeft geen PCI sloten. http://www.tomshardware.com/reviews/zotac-ion-atom,2300-2.html VU+ Duo2 met 4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.
IceKiller Geplaatst: 2 augustus 2009 Geplaatst: 2 augustus 2009 Ik heb zelf zotac ion bordje en ga waarschijnlijk de USB varianten gaan halen van de terratec.. zal hopelijk goed werken Dreambox 800 + barry allen + 160gb | Dreambox 500 | Dreambox 7020 + 120G + usb stick..
Dutchsat Geplaatst: 2 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2009 Het Zotan boardje is inderdaad voor HTPC systemen een geweldig board. Ik had nog niet gedacht aan USB varianten, maar dat zou een oplossing kunnen zijn. Dus als ik die kant uitga, het Zotan boardje dan. De volgende kaarten moet ik dan onderzoeken, (moet ik mijn bestelling annuleren van de pci kaartjes), moet ik ff testen Randvoorwaarden: moeten goed werken met Intel Atom - met integrated CI: Terratec TerraTec S7 Pinnacle PCTV Sat HDTV Pro USB TeVii S650 DVB-S2 USB Technotrend S2-3600 Mpeg4 DVB-S2 USB Satellite Tuner Atronis, Noname China Made DVB-S2 TV Box DVB-S2 HD 2104 USB BOX USB DVB-S2 Q-Box Elgato EyeTV Sat, USB, DVB-S2, Common Interface Slot TechniSat SkyStar USB 2 HD CI Kan ff vooruit, of hebben jullie nog tips. VU+ Duo2 met 4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen