sat_swat Geplaatst: 30 juli 2009 Geplaatst: 30 juli 2009 Waar is de download menu van Pli om CCcam te installeren.Met mn DM 7000 was dat de blauwe knop. Dreambox 7000s - Dreambox 800 HD - Dreambox 500s
Gerard 76 Geplaatst: 30 juli 2009 Geplaatst: 30 juli 2009 Hoi,heb je wel goed gezocht? PLi heeft de downloads gewoon in het normale menu staan. Te vinden onder applicaties. Bij Gemini,LT,Nabilo of zo heb je idd een "blue button" Images als PLi of Milo hebben standaard weinig toeters en bellen. Evt. extra's kun je simpel via het menu downloaden.
Visser1000 Geplaatst: 30 juli 2009 Geplaatst: 30 juli 2009 Ik heb sinds een paar dagen een DM8000 en had het zelfde probleem. Bij de DB7000 was het de blauwe knop nu is het "menu", "Plugins en downloads" en dan de rode knop. Echter, in eerste en tweede instantie werkte de rode knop niet; ik kreeg de melding dat er geen nieuwe plugins beschikbaar zijn oid. Pas na meerder malen de rode knop te gebruiken en enigma en uiteindelijk de box opnieuw te starten kreeg ik een lijst met downloads. Dat heeft al met al een uurtje geduurd. Een maat van mij had dezelfde ervaring.
Nowtv Geplaatst: 30 juli 2009 Geplaatst: 30 juli 2009 Plugins en downloads - dan de groene knop (installeren) En daar kun je alles vinden. Succes Ps; De rode knop is om te verwijderen !!!!
Visser1000 Geplaatst: 30 juli 2009 Geplaatst: 30 juli 2009 J ehebt gelijk. Ik bedoel de groene knop wat niet wegneemt dat dat in eerste instantie niet werkt in PLI.
Nowtv Geplaatst: 30 juli 2009 Geplaatst: 30 juli 2009 Wel eerst de netwerk instellingen goed zetten. En zorgen dat het netwerk geactiveerd is. Anders kan er geen verbinding met de Pli servers worden gemaakt. En zullen de updates dan ook niet verschijnen, en zal er idd een melding komen dat deze functie niet beschikbaar is. Dus zorg altijd dat je eerst de netwerk parameters juist hebt ingesteld.
hemertje Geplaatst: 30 juli 2009 Geplaatst: 30 juli 2009 kortom: alles werkt gewoon zoals het hoort daar waar het staat (bij enigma1 diende je ook werkende netwerkinstellingen te hebben voordat je kon downloaden) je dient alleen wel het memu van enigma2 te leren, nu vervloek je het misschien maar de grafische userinterface is echt veel gebruiksvriendelijker dan die van enigma1 en na 2 weken weet je niet beter... DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Visser1000 Geplaatst: 30 juli 2009 Geplaatst: 30 juli 2009 Vanzelfsprekend; netwerkinstellingen gecontroleerd middels "instellingen", "systeem", "netwerk", "apparaatinstellingen", "--", "adapter instellingen". Werkte prima desondanks geen downloads onder de groene knop.
Visser1000 Geplaatst: 30 juli 2009 Geplaatst: 30 juli 2009 Net gelijk met jouw reactie. Nee: alles werkte niet gewoon. Ik kreeg tig keer een lege lijst.
hemertje Geplaatst: 30 juli 2009 Geplaatst: 30 juli 2009 Origineel bericht van: Visser1000 Net gelijk met jouw reactie. Nee: alles werkte niet gewoon. Ik kreeg tig keer een lege lijst. deze ervaring heb ik nog nooit gehad, het kan wel zo zijn dat je de box dient te herstarten voordat je netwerkinstellingen actief worden, kan je wel een software update uitvoeren? DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Visser1000 Geplaatst: 30 juli 2009 Geplaatst: 30 juli 2009 Ja die software update via de browser lukte prima ( van de dm software naar PLI). Ik sluit niet helemaal uit dat ik eerder de box had moeten herstarten. Voor voormalige enigma 1 gebruikers is het wel handig om te weten waar de download opties van enigma 2 in PLI zijn verstopt vandaar mijn reactie. Met name als het diverse herstarts vergt en je niet precies weet waar het download menu zich bevind. <offtopic> Dit alles neemt niet weg dat ik zeer tevreden ben met de dm8000. Alleen al het uiterlijk (het oog wil ook wat) is prachtig. Daarnaast weer een leuke ontdekkingstocht. edit taalfoutje.
hemertje Geplaatst: 30 juli 2009 Geplaatst: 30 juli 2009 de HD skin 'dTV-HD' is de best onderhoude is mijn ervaring verder is de user interface 100% gelijk aan de originele stand van de originele DMM images, daar is gewoon goed over nagedacht... het is dus niet anders dan het origineel, je moet het alleen even weten te vinden, dit staat ook vermeld in de handleiding en de pli wiki: http://www.pli-images.org/modules/wiki/index.php?wakka=HomePage we volgen dus niet het standpunt van andere imagebouwers of teams die koste wat kost de layout / user interface van enigma1 willen kopieeren naar de enigma2 stand... DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
sat_swat Geplaatst: 30 juli 2009 Auteur Geplaatst: 30 juli 2009 ok het is gelukt bedankt allemaal. Maar nu heb ik het volgende 2 problemen. Probleem 1 Als ik van hotbird naar astra wil draaien,of naar een andre sat met mn rotor zegt hij bewerking mislukt.Ik heb alles eerst netjes opgeslagen bijv pos 1 astra pos 2 hotbird enz enz. Handmatig draaien doet hij wel Probleem 2 Ik krijg geen beeld op hdmi,ik heb netjes de hdmi kabel aangesloten.instellingen gezet op dvi ,maar als ik op hdmi druk op de ab van mn tv ,zegt mn tv geen signaal.Met scart heb ik wel beeld op EXT1. poeh wat een drama dm 800 ik mis mn 7000 wel een beetje. Dreambox 7000s - Dreambox 800 HD - Dreambox 500s
Gerard 76 Geplaatst: 30 juli 2009 Geplaatst: 30 juli 2009 Probleem 1: Hoe heb je je motor ingesteld? Net als op m'n plaatje?Dat werkt hier iig prima. Heb je je eigen lengte-en breedtegraad wel goed ingevoerd? Probleem 2: Lijkt me toch echt een instelling. Moet er wel bij zeggen dat de HDMI op m'n Playstation3 ook niet meer lekker werkt. Soms valt het beeld weg en moet ik ff morrelen aan die kabel voordat ik weer beeld heb.
sat_swat Geplaatst: 30 juli 2009 Auteur Geplaatst: 30 juli 2009 Ja net als op je plaatje heb ik het ingesteld. alleen ik heb geen lengte-en breedtegraad ingevuld staan bijden op nul.Maar dat hoefde bij de dm 7000 ook niet. Gewoon in positie opslaan 1 2 3 enz. Dreambox 7000s - Dreambox 800 HD - Dreambox 500s
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen