Timm1983 Geplaatst: 30 juli 2009 Geplaatst: 30 juli 2009 Hallo allemaal Mijn lange afwezigheid hier op Sat4all is momenteel te wijden aan het feit dat mijn oude ontvanger nl. een Nokia9500s het heeft laten afweten, de LNB ingang is losgekomen en ik vind dat het tijd is om een nieuwe ontvanger te kopen. Mijn definitieve terugkomst zou misschien zijn eind augustus of in september omdat er eerst nog verbouwingswerken worden uitgevoerd. Graag zou ik weten welke ontvanger het beste bij mij past als ik graag een eenvoudig te gebruiken ontvanger zou willen aanschaffen met volgende specificaties. - Goedgekeurd door Canal Digitaal en geschikt voor Seca3. - Numerieke display of display met naamaanduiding van de zender. - Ondersteund DiseqC1.0 (Astra 19.2 Oost en Hotbird 13 Oost) Klopt het dat Seca ontvangers geen beeld geven op FTA zenders ook al is er geen smartcard ingebracht? Kan ik eventueel een Funcard gebruiken zodat ik beeld krijg op FTA zenders. Als de DiseqC-switch in verbinding staat met de 2 schotels herkent de ontvanger de switch dan automatisch of zijn er ontvangers die daarvoor moeten ingesteld worden. Is misschien de Thomson TS4H de ideale ontvanger voor mij? Omdat ik al eens gezocht heb naar de werking van Dreambox ontvangers en omdat ik het nogal complex vind hou ik het liever bij een simpele goedwerkende ontvanger. Alvast bedankt voor de tips Timm1983 Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.
columbo Geplaatst: 31 juli 2009 Geplaatst: 31 juli 2009 Hoe zo werking komplex? een nokia 9500 met Dr.overvlow sofwhere is bijna net zo komplex,in sommige opzichten zelfs nog meer als een dreambox.die zgn.goedgekeurde rommel daar kun je uberhaubt niets mee is nl zeer beperkt,aleen ontvangst met ofcieele smartcard ook op free to air zenders,en tot999 zenders,geen normale diseq en nog veel meer beperkingen.ik heb een Dreambox 7020 +een nokia 9500,de laatse kan alleen nog ideto codering aan.de dreambox kan alles aan,ook zonder dure CI modulen.een zender overzicht met progamma info van 10 zenders tegelijk,div. plugin's voor oa.Email Checker,Div.nieuws site,NOS,google,RTL,Sbs,FOK,en nog vele andere nieuws pagina's via internet en nog veel meer, eenvoudig oproepbaar.en opname via interne HDD,uiteraart ongecodeerd.O ja ik heb ook nog een Humax 5400 icri gehad ,was een zeer goede reciever,alleen zap snelhijd was wat aan de lage kant.de Dreambox 7020 s bevalt zeer goed,dus zeker een aanrader.
Gast aart44 Geplaatst: 31 juli 2009 Geplaatst: 31 juli 2009 Origineel bericht van: columbo aleen ontvangst met ofcieele smartcard ook op free to air zenders,en tot999 zenders,geen normale diseq en nog veel meer beperkingen. Nou gisteren een Philips 7121 ontvangen die heeft dus wel alles wat hij vraagt. Eenvoudige ontvanger goedgekeurd voor Seca3 Numeriek display Ondersteunt DisqC 1.1 Ook het aantal zenders hoeveel het is geen idee maar meer als 1000 ik zit al op 1500 geschikt en voorgeprogrammeerd voor Astra1, Astra3, Astra2 en Hotbird. Er zitten inderdaad beperkingen op maar als hij een Dreambox te ingewikkeld vind maar er zijn tegenwoordig meer goedgekeurde ontvangers die iets meer kunnen als vroeger.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen