Ga naar inhoud


EPG Arion 9300


Dukdalf

Aanbevolen berichten

Sinds CanalDigitaal aan het veranderen is geslagen met de codering hebben vele merken sat ontvangers niet alleen last gehad van de coderingsproblemen, maar ook zoals bij mijn Arion 9300, van de EPG.

 

Sinds het invoeren van de Seca3 codering leest de 9300 de EPG gegevens wel in, maar ze blijven meestal niet staan.

 

Ik heb inmiddels contact gehad met de importeur en dit gemeldt.

Hopelijk zullen zij dit binnenkort herstellen, want het is en blijft een gecertificeerde ontvanger.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kan de slechte werking van de EPG helaas alleen maar bevestigen. Wat ook opvalt is de onvoorspelbaarheid: soms heb ik op Ned 1 en 2 alleen Now en Next, maar op Ned 3 24 uur. Een volgende dag is het weer andersom.

Wel kan ik elk moment met behulp van de knop 'met het ronde pijltje' de EPG direct inladen.

Ik krijg nooit langer dan een 24-uurs overzicht (op de Vlaamse en Nederlanse zenders).

Zeker is een nieuwe firmware hard nodig!

 

Verder overigens geen problemen met de Arion 9300-CD. Perfect beeld (behalve bij zeer extreme weersomstandigheden), geen geluidshiks, opnemen/afspelen werkt goed, geen problemen met ontvangen hercoderingsignaal.

Alleen het zappen met de Aston gaat niet lekker.

TV Vlaanderen Duo LNB Twin

B&R 65

VU+ Solo2

M7 SAT801 (niet in gebruik; reserve)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan alleen maar bovenstaande EPG problemen bevestigen.

Het traag zappen kan je oplossen (zie m'n onderschrift), helaas verlies je dan wel de PIP optie bij TVV/CDS kanalen.

 

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Hallo Lemon,

Welke firmware versie heb jij er nu in?

De laatste die ik heb gedownload en geinstalleerd, loopt vast en nu blijft de ontvanger op Hotbird kanaal 908 vaststaan.

Ik zal dus moeten downgraden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Gasper,

Afgezien van de EPG, die nogal willekeurig wel of niet werkt (maar dat is ook bij andere ontvangers zo), doet mijn Arion 9300 CD het nog steeds keurig. Ik gebruik al een tijd de 209B EPG fix firmware (download bestand heet 691.zip).

Helaas wordt de Arion niet meer in Nederland verkocht, de importeur op wiens site je nog wel de firmware kan vinden, heeft het merk niet meer in zijn assortiment. Ik vrees dan ook dat die importeur ook geen nieuwe firmware meer schrijft (wat misschien voor dat EPG-probleem nodig zou zijn; zou wel een reden voor mij zijn om volgende keer niet een apparaat van die importeur te kopen).

Weet je zeker dat je de goede firmware hebt gedownload en geïnstalleerd, niet per ongeluk die voor een ander type?

Overigens staat mijn schotel alleen op Astra 19,2, dus hij kan niet vastlopen op Hotbird. Zou 't niet een of andere instelling van de Arion zijn, waardoor dat gebeurt?

TV Vlaanderen Duo LNB Twin

B&R 65

VU+ Solo2

M7 SAT801 (niet in gebruik; reserve)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Lemon,

 

Bedankt voor jouw reactie.

Ik had gedownload AF9300PVR_CANAL_DIGITAL_Ver209B_20081103.mem

Daar stond bij EPG-fix, maar deze gaf dus problemen.

Ik ben nu terug gegaan naar AF9300PVR_Ver209B_MAIN_20080625

Nu kan ik de programma's vanaf gisteren 13:00 uur tot morgen 06:00 uur zien op NED 1, 2, 3, RTL 4, 5 en SBS 6.

 

Ik heb deze tuner nu 3,25 jaar, maar als ik een nieuwe ga aanschaffen weet ik nog niet van welk merk maar het wordt geen ARION meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lemon,

 

Te vroeg gejuicht.

Na één week een hele goede EPG te hebben, is het nu weer ouderwets Knudde.

Jammer.

CD had ook geen oplossing, ze zeiden dat het aan de software van de Arion lag en dat ik op een update moest wachten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, het is hier niet anders met de EPG. Soms werkt het op bepaalde zenders wél (d.w.z. niet meer dan twee dagen vooruit), en op andere zenders niet. En de volgende dag is het andersom. Of werkt er helemaal niets meer.

Jammer van een in beginsel goed apparaat. Het wordt onvoldoende ondersteund. En het is nog maar de vraag of er nog nieuwe firmware komt.

TV Vlaanderen Duo LNB Twin

B&R 65

VU+ Solo2

M7 SAT801 (niet in gebruik; reserve)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...