Ga naar inhoud


Waar een JVC mini DV recorder te laten rapareren ?


WRX

Aanbevolen berichten

Ik heb een JVC mini DV recorder en camera.

Nu was het DV gedeelte van de recorder al een tijdje stuk, maar de camera deed het nog.

Nu heeft deze ook de geest geven en ik moet nog 40 bandjes op de PC zetten.

Wie weet in omg Apeldoorn/Zwolle een bedrijf die mini DV repareert ?

gr,

WRX.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat zou je ervan vinden om op de JVC site bij Service naar de pagina Service Centres (zie <HIER> ) te gaan en daar de adressen opzoeken.

In dit geval zal Arnhem waarschijnlijk de beste optie zijn.

Overigens denk ik dat dit een wel hele dure optie wordt want volgens mij werkt er niet meer veel aan deze camera.

Wellicht is het veel voordeliger om een gebruikte miniDV camcorder te lenen of te kopen want voor 40 bandjes is dit nog wel de moeite.

Mocht het nu niet lukken en je hebt er geen haast mee laat me dit dan per PM weten want misschien kan

ik wel iets voor je betekenen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

@ Jürgen, sorry voor de late reactie.

Hij is gerepareerd ! Bij een rep. bedr in Twello.

Ik heb nl ook nog een JVC Mini DV/VHS recorder (HR-DVS1EU)

Hiervan was het dv gedeelte al eens eerder kapot geweest en koste toen "een rib uit m'n lijf" om hem bij een JVC service center te laten repareren.

Bedrijf in Twello heeft geen onderzoek kosten, en voor 54,70 was hij weer klaar.

 

Nu moet ik dus 40 uur/bandjes overzetten naar de PC.

 

Dit gaat dus via DV OUT (Firewire), ik heb XP op m'n PC, welke software kan ik het best gebruiken voor het beste resultaat, dus het minst en liefst helemaal geen verlies.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WRX
Nu moet ik dus 40 uur/bandjes overzetten naar de PC.
Dit gaat dus via DV OUT (Firewire), ik heb XP op m'n PC, welke software kan ik het best gebruiken voor het beste resultaat, dus het minst en liefst helemaal geen verlies.

Voordat je software kiest zal jij je eerst af moeten vragen in welk formaat jij uiteindelijk de opnames wil opslaan.
Wil jij DVD`s aanmaken of de opnames op je PC / TV afspelen.
Ik gebruik al sinds jaren Pinnacle Studio (nu laatste versie 12) en ik kan met een gerust gevoel zeggen dat er tijdens het inlezen van de CAM nauwelijks of geen verlies optreed.
Hierna kun je dan kiezen naar welk formaat jij de ingelezen AVI bestanden wilt converteren.
Houd er wel rekening mee dat je in elk geval een pittige PC nodig hebt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb speciaal voor het overzetten van oud materiaal naar dvd een Pioneer HDD/DVD recorder gekocht.

Het overzetteen via video montage software is vrij omslachtig.

 

Die Pioneer heeft een firewire ingang, en een eenvoudige edit functie.

 

Bij 40 uur aan materiaal is het volgens mij het overwegen waard.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Dacht dat de boel gerepareerd was maar toen ik hem 's avonds probeerde herkende hij het bandje al niet, dus weer terug.

Printplaat kapot en niet meer te koop.

Ik heb nu een MiniDV camera waarvan het optische deel kapot is, en kan daarmee dus prima m'n bandjes op een harde schijf zetten.

 

Ben al met Windows Moviemaker bezig geweest, gaat prima, opslaan in AVI.

 

Maar waar vind ik (in het AVI file) de datum en tijd die op het DV bandje staan ?

 

En moet ik 1 bandje als 1 file opslaan, of 1 file per opgenomen scene en dat dan in 1 map per bandje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lees je de videobron in jouw systeem? met een firewire kaartje?

 

Er zijn genoeg programma's die per scene de boel vastleggen en dat kun je later editen in een lange sessie.

 

Het idee om een oude DVD recorder te kopen is zo gek nog niet. Ik heb een panasonic met Firewire en die heeft ook nog de mogelijkheid om naar DVD ram weg te schrijven.

 

Ik ben niet enthousiast over Windows Moviemaker.

 

 

Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met firewire via een laptop naar een harde schijf.

 

Maar welke programma's leggen het dan per ,scene vast ?

 

En ik wil het niet op DVD hebben maar op een harde schijf.

Ik heb na telling 47 bandjes, in AVI ongeveer 650 Gb.

Dus 1 HD van 750 Gb en nog 1 als backup.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: WRX
Maar welke programma's leggen het dan per ,scene vast ?


Daar gebruik ik >HDVSplit utility< voor.
Maakt bij elke sprong in je tijdcode een nieuwe AVI.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips.

Ik had zelf zaterdagavond ook al een programma gevonden,maar kon gisteren even niet antwoorden.

 

Gebruik nu de freeware van Exsate DV Capture Live om het op schijf te zetten, elke scene een file en de datum/tijd als naam.

 

En ik heb DV Date (freeware)om later eventueel datum en tijd in beeld te zetten.Dan kun je lettertype/grote en duur zelf opgeven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...