Ga naar inhoud


Tip, kijk de kanalen eens na.


boaz

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds enkele dagen een Fritzbox 7270 als plaatsvervanger voor de 7170.

Nu heeft die 7270 3 antennes en is veel gevoeliger dan de 7170 met z'n ene antenne.

Standaard laat de Fritz zien welke andere WiFi's hij ontvangt, op welk kanaal ze zitten, hoeveel kanalen worden beïnvloed en hoeveel stoorzenders er zijn.

 

Het viel me weer eens op hoeveel mensen hun WiFi gewoon op het standaard kanaal laten staan. En dan vervolgens maar z'n vijfen hetzelfde kanaal delen. En dan te bedenken dat van de beschikbare kanalen er maar liefst 8 totaal ongebruikt zijn.

 

Misschien toch eens handig dat na te kijken in je omgeving, mocht je eigen router dit niet ondersteunen, er is genoeg software die dit voor je uitzoekt.

 

post-29316-1318260378,4088_thumb.jpg

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Ome Merde
is inderdaad wel aan te raden waar veel wifi verkeer is.
netstumbler kan dit ook, is volgens mij gratis te vinden via google.

merDe


Heb jij toch mazzel dat je in Friesland zit. whistle

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, wordt in het diagram ook aangegeven, maar je hebt storing en je hebt STORING. Een goede verdeling heeft wel degelijk zijn nut.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

@ Boaz

Als je die diagram van je Fritz tevoorschijn tovert moet je hem eens aan laten staan en je draadloze telefoon eens uitzetten (ook de handset).

 

Dan kan je pas een beter oordeel vellen welk kanaal niet zo sterk wordt gestoord.

 

Zelf heb ik ook nog eens met mijn laptop door huis gewandeld met het gratis pakketje Netstumbler .

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...