Gast mjvvorst Geplaatst: 2 augustus 2009 Geplaatst: 2 augustus 2009 Sinds gisteren 1 augustus zijn alle CD-zenders (muv BVN) op zwart met een melding "de zender is gecodeerd of niet beschikbaar". Ik heb een Humax Icord HD met een Aston cam 2.19 en een seca-3 CD kaart. Een half jaar heeft alles prima gewerkt. Heractiveren online helpt niet. Ik heb bij CD wel gelezen dat hun codering niet werkt op een aantal niet-gecertificeerde ontvangers, maar de Humax staat hier niet bij! Ik zit de hele zomer in Spanje, dus contact opnemen met CD is best een probleem. Weet iemand hier raad mee?
minplus Geplaatst: 2 augustus 2009 Geplaatst: 2 augustus 2009 Kaart heractiveren bij een buurman in de tuner. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
ranico Geplaatst: 2 augustus 2009 Geplaatst: 2 augustus 2009 Origineel bericht van: minplus Kaart heractiveren bij een buurman in de tuner. Lijkt me het beste en gemakkelijkste oplossing totdat je terug bent. Ik ben niet vertrouwd met de cam, maar misschien is er update voor je cam, dat je probleem kan oplossen. Zoek eens verder in dit forum (of andere). Je bent vast niet alleen. DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)Synology DS214+
Gast mjvvorst Geplaatst: 4 augustus 2009 Geplaatst: 4 augustus 2009 Vandaag (5 aug) had ik plotsklaps weer ontvangst! Het (tweemaal) heractiveren heeft blijkbaar gewerkt na een paar dagen. De combinatie Humax Icord HD en Aston dual cam kan dus blijkbaar de nieuwe re-auth codes van CD aan! Hoewel het kennelijk wel 2 dagen kan duren! Het enige wat ik gedaan heb in de 'wachttijd' was het opnieuw laden van de zenderlijst met als startinfo de setting/transponder van STB Comag, omdat hier (naar verluid) de SW-update van de Aston zou plaatsvinden. De Aston cam heeft geen nieuwe sw ontvangen, maar ik heb wel de CD-kanalen terug! Als u het weet, mag u het zeggen. Mark
iRuud Geplaatst: 4 augustus 2009 Geplaatst: 4 augustus 2009 Origineel bericht van: mjvvorst De Aston cam heeft geen nieuwe sw ontvangen, Aston is al een tijdje niet meer te updaten via sat. Welke Cam versie heb je? oude (2.18) of nieuwe (2.19/2.22)?
vincent1971 Geplaatst: 5 augustus 2009 Geplaatst: 5 augustus 2009 Origineel bericht van: iRuud Origineel bericht van: mjvvorst De Aston cam heeft geen nieuwe sw ontvangen, Aston is al een tijdje niet meer te updaten via sat. Welke Cam versie heb je? oude (2.18) of nieuwe (2.19/2.22)? Versie 2.19 en hoger geldt alleen voor de nieuwere versie van de Aston cam. Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
iRuud Geplaatst: 5 augustus 2009 Geplaatst: 5 augustus 2009 Origineel bericht van: iRuud Welke Cam versie heb je? oude (2.18) of nieuwe (2.19/2.22)? Origineel bericht van: mjvvorst Versie 2.19 en hoger geldt alleen voor de nieuwere versie van de Aston cam. Schreef ik dat niet?
Gast mjvvorst Geplaatst: 6 augustus 2009 Geplaatst: 6 augustus 2009 Ik heb versie 2.19. Werpt gelijk de volgende vraag op: is update van de Aston cam mogelijk/wenselijk? Ik heb gelezen dat dit OTA kon, maar kennelijk kan dat niet meer, of met een Topfield via USB. Ik heb een Humax...., dus niet??
Moderator ceesv Geplaatst: 8 augustus 2009 Moderator Geplaatst: 8 augustus 2009 Je kan altijd je handelaar even vragen, de software te updaten. Een goede handelaar zal dat voor een goede klant graag als service voor je doen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen