Ga naar inhoud


[DM800HD] 4.8E word gezien als 19.2E


Gast Zomby

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe motor gekocht om mijn oude te vervangen omdat ie overleden is. Beide waren moteck sg2100.

 

Nu wou ik gaan uitrichten en ik had in mijn dreambox menu naar 4.8E gedraaid, motor op 0 graden etc etc en ik had beeld op 4.8E

 

Raar genoeg ging ik draaien naar 19.2E maar ik kreeg nooit signaal. Na verder onderzoek blijkt dat de dreambox 4.8E ziet als 19.2E....

 

Ik heb diverse settingslijst ingelezen maar ik krijg het toch nog niet voor elkaar. Ik wil graag 4.8E als startpunt hebben (0 graden op de moteck) maar als ik daarheen gaat in de service scan en ik scan "Sirius" dan krijg ik alleen zenders van 19.2E te zien. Ik heb zelfs diverse satellites.xml geprobeerd, niks werkt....

 

Ik heb geen flauw idee wat ik nog kan proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: ruud d groot
dan staat hij bij het "nulpunt" op de astra gericht en niet op de sirius.
kabel rechtstreeks aan de lnb en dan op een fta kanaal van de sirius scherp stellen,d.m.v. de schotel met de hand om de mast te draaien .


Aanvulling: Dus motecq op "Nul" en dan schotel met Motecq en al (dus niet de schotel om de stang van de motecq), afstellen op Sirius.

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ok ik werd helemaal gek, ben een paar maanden opgesloten geweest en ik ben nu eindelijk vrij (grapje)

 

Ik heb een foto gemaakt van wat ik zie.

 

picd.jpg

 

Dus ik zit volgens de DB echt op 4.8. Ik scan transponders van 4.8 en ik krijg toch zenders van 19E te zien :S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso op commando 0 graden zetten en dan op sirius draaien met de hand is niet zoals het hoort. Je geeft commando 'Sirius' op je dream en dan de hele zwik draaien totdat je goed beeld hebt daarop.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

metoo: ik heb echt niet verwacht dat de satfinder ging zeggen van "hey, je zit op de juiste sat"

 

en ik heb meerdere transponders geprobeerd, dit was gewoon een screenshot van toen ik 4.8 ging scannen.

 

Ik zou toch verwachten dat als ik 4.8 ging scannen dat hij de transponders van 4.8 nagaat (en uiteindelijk niks vind) toch?

 

In ieder geval... ik blijf proberen.... ik heb werkelijk overal gedraaid, met diverse kompassen. Ik schaam me dood...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dagg
Sowieso op commando 0 graden zetten en dan op sirius draaien met de hand is niet zoals het hoort. Je geeft commando 'Sirius' op je dream en dan de hele zwik draaien totdat je goed beeld hebt daarop.


Huh? Leg dat eens uit: commando Sirius geven....
Ja, ben nieuweling en dit is ook weer nieuw voor mij.
Of bedoel je dat je gewoon dat je op die zender/satelliet moet afstemmen?

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chablis

Of bedoel je dat je gewoon dat je op die zender/satelliet moet afstemmen?

ja dat bedoel ik smile
We zitten nergens in Nederland op 4.8 oost met je positie, als je op Sirius afstemt dan staat je rotor op ~1 graad van 0 af... ik heb zelf nooit wat met commando 0 gedaan, het gaat allemaal uitstekend als je usals gebruikt.
Trouwens -is al eerder gemeld op het forum- je kunt ook afstemmen op een willekeurig andere satelliet, en dan alles om de paal draaien om af te stellen op dié satelliet.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...