Gast Katz Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 Beste nieuwsgroep, Ik heb sinds afgelopen donderdag ontvangstproblemen op de Nederlandse kanalen. Zijn er onder jullie meer die daar last van hebben?? Hoe krijg ik iemand van CD aan de telefoon om mijn klacht kenbaar te maken en om een oplossing te bereiken?? Sinds donderdag geeft mijn ontvanger na enige tijd (variërend van 1 minuut tot 4 uur) de melding "Geen of gecodeerde uitzending!". De ontvangst op andere kanalen is probleemloos. Heeft Canal Digital iets veranderd aan de uitzending van hun signaal?? Ik heb geen bericht ontvangen dat ze iets gaan wijzigen en ik heb ook geen nieuwe Seca3-kaart ontvangen. Ik heb een Settopbox-pakket met een Topfield 3000 CI en een Aston 1.05 CAM. Ik heb het telefoonnummer van CD gebeld (0900-9323) maar daar wordt je echt niets wijzer van ... je krijgt in ieder geval geen persoon aan de lijn. Ik wil graag dat CD mij helpt bij het vinden van een oplossing. Ik heb netjes mijn contributie betaald, dan mag ik toch ook levering van hun dienst verwachten? En ik zit niet te wachten op een eindeloze discussie over wel of niet gecertificeerde ontvangers ... ik wil gewoon beeld zoals ik dat al jaren heb. Ik kijk al vijf jaar met veel plezier via de satelliet en ik baal onwijs dat ik nu ineens en onaangekondigd geen beeld meer heb. Peter.
Gerard 76 Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 probeer es een heractivatie aan te vragen via hun site. heb je soms net een nieuwe kaart die je ongeveer een maand hebt? de mijne ging na een maand ook op zwart. enige oplossing was telefonisch laten activeren.
Gast Katz Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 Op zich is dat een goed idee, dankjewel. Helaas had ik dat gisteren al geprobeerd ... zonder resultaat. Ik heb GEEN nieuwe smartcard ontvangen. Soms als mijn ontvanger het even doet kan ik zien dat de geldigheidsdatum van de kaart op 31 augustus staat. Peter.
Mojo Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 Citaat: Soms als mijn ontvanger het even doet En dan zeuren You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
vincent1971 Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 Aston cam 1.05 is verouderd. Zou je een 1.07 moeten hebben. Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
Gast Katz Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 Dat kan best zijn maar tot vorige week donderdag werkte mijn Aston 1.05 prima. Ik heb niets aan mijn systeem veranderd ... heeft CD iets aan de uitzending veranderd?? Misschien is mijn CAM gewoon stuk ... ik sluit het (nog) niet uit. Daarom wil ik graag met iemand van CD spreken. Heeft iemand een telefoonnummer? Als ze wel het signaal hebben veranderd, dan zou het toch wel netjes zijn als ze dat van te voren even met een briefje aankondigen. Nu heeft CD eerst mijn jaarbijdrage geincasseerd en sluit mij daarna heel sneaky af.
vincent1971 Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 Heb je een nieuwe kaart ( Oranje, Seca 3 ) of een oude kaart, Seca 2? Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
Moderator ceesv Geplaatst: 3 augustus 2009 Moderator Geplaatst: 3 augustus 2009 Origineel bericht van: Katz Soms als mijn ontvanger het even doet kan ik zien dat de geldigheidsdatum van de kaart op 31 augustus staat. Peter. Origineel bericht van: Katz Nu heeft CD eerst mijn jaarbijdrage geincasseerd en sluit mij daarna heel sneaky af. Dat zou betekenen, dat ze je niet hebben afgesloten. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast Katz Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 Jazeker wel ... effectief heeft CD onaangekondigd actie genomen met als gevolg dat ik geen ontvangst meer heb. Dat er een toekomstige datum aan mijn kaartje hangt helpt mij helemaal niets. Ik maak al jaren betaald gebruik van hun diensten en ik wil waar voor mijn geld. Enne, ik heb een zwarte smartcard. Ik heb GEEN nieuwe ontvangen dus moet het een Seca2 kaartje zijn.
Moderator ceesv Geplaatst: 3 augustus 2009 Moderator Geplaatst: 3 augustus 2009 Ja, maar je schrijft, dat soms, als je ontvanger het doet, je kan zien dat de geldigheidsdatum etc. Het ziet er dus naar uit dat je ontvanger een probleem heeft, want die zou ten alle tijden de datum op de kaart moeten laten zien, zelfs als die datum verlopen is. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast Katz Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 Als mijn ontvanger het (even) doet kan ik de geldigheidsdatum opzoeken. Maar als na verloop van tijd de foutmelding in beeld springt, blijft de CAM hangen op "initializing" en kan ik de datum dus niet meer aflezen.
Moderator ceesv Geplaatst: 3 augustus 2009 Moderator Geplaatst: 3 augustus 2009 Dan denk ik dat je hier de vinger op de zere plek legt. Cam defect? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast Katz Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 Dat sluit ik niet uit maar net als jij zet ik daar nog even een vraagteken achter. Kan iemand met gezag bevestigen dat CD niets aan het signaal heeft veranderd?
Gast aart44 Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 Je moet helemaal niet bellen naar CanalDigitaal vermoedelijk is gewoon de cam kapot, misschien je kaart meenemen naar een satdealer en test je kaart in een andere cam en het probleem is opgelost. Je wilt beeld maar als je eigen spullen kapot zijn zal dat niet lukken.
Eduard07 Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 Origineel bericht van: Katz Dat sluit ik niet uit maar net als jij zet ik daar nog even een vraagteken achter. Kan iemand met gezag bevestigen dat CD niets aan het signaal heeft veranderd? Ik herken het probleem van hangende "initializing". Bij mij was de CAM defect. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen