Ga naar inhoud


Settopboxpakket en geen beeld meer ...


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste nieuwsgroep,

 

Ik heb sinds afgelopen donderdag ontvangstproblemen op de Nederlandse kanalen. Zijn er onder jullie meer die daar last van hebben?? Hoe krijg ik iemand van CD aan de telefoon om mijn klacht kenbaar te maken en om een oplossing te bereiken??

 

Sinds donderdag geeft mijn ontvanger na enige tijd (variërend van 1 minuut tot 4 uur) de melding "Geen of gecodeerde uitzending!". De ontvangst op andere kanalen is probleemloos. Heeft Canal Digital iets veranderd aan de uitzending van hun signaal?? Ik heb geen bericht ontvangen dat ze iets gaan wijzigen en ik heb ook geen nieuwe Seca3-kaart ontvangen. Ik heb een Settopbox-pakket met een Topfield 3000 CI en een Aston 1.05 CAM.

 

Ik heb het telefoonnummer van CD gebeld (0900-9323) maar daar wordt je echt niets wijzer van ... je krijgt in ieder geval geen persoon aan de lijn. Ik wil graag dat CD mij helpt bij het vinden van een oplossing. Ik heb netjes mijn contributie betaald, dan mag ik toch ook levering van hun dienst

verwachten? En ik zit niet te wachten op een eindeloze discussie over wel of niet gecertificeerde ontvangers ... ik wil gewoon beeld zoals ik dat al jaren heb.

 

Ik kijk al vijf jaar met veel plezier via de satelliet en ik baal onwijs dat ik nu ineens en onaangekondigd geen beeld meer heb.

 

Peter.

 


Geplaatst:

probeer es een heractivatie aan te vragen via hun site.

heb je soms net een nieuwe kaart die je ongeveer een maand hebt?

de mijne ging na een maand ook op zwart.

enige oplossing was telefonisch laten activeren.


 

Geplaatst:

Op zich is dat een goed idee, dankjewel. Helaas had ik dat gisteren al geprobeerd ... zonder resultaat. Ik heb GEEN nieuwe smartcard ontvangen. Soms als mijn ontvanger het even doet kan ik zien dat de geldigheidsdatum van de kaart op 31 augustus staat.

 

Peter.

 

Geplaatst:

Citaat:
Soms als mijn ontvanger het even doet

 

En dan zeuren crazy

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Dat kan best zijn maar tot vorige week donderdag werkte mijn Aston 1.05 prima. Ik heb niets aan mijn systeem veranderd ... heeft CD iets aan de uitzending veranderd?? Misschien is mijn CAM gewoon stuk ... ik sluit het (nog) niet uit. Daarom wil ik graag met iemand van CD spreken. Heeft iemand een telefoonnummer?

 

Als ze wel het signaal hebben veranderd, dan zou het toch wel netjes zijn als ze dat van te voren even met een briefje aankondigen. Nu heeft CD eerst mijn jaarbijdrage geincasseerd en sluit mij daarna heel sneaky af.

Geplaatst:

Heb je een nieuwe kaart ( Oranje, Seca 3 ) of een oude kaart, Seca 2?

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

  • Moderator
Geplaatst:
Origineel bericht van: Katz
Soms als mijn ontvanger het even doet kan ik zien dat de geldigheidsdatum van de kaart op 31 augustus staat.

Peter.

Origineel bericht van: Katz

Nu heeft CD eerst mijn jaarbijdrage geincasseerd en sluit mij daarna heel sneaky af.



Dat zou betekenen, dat ze je niet hebben afgesloten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Jazeker wel ... effectief heeft CD onaangekondigd actie genomen met als gevolg dat ik geen ontvangst meer heb. Dat er een toekomstige datum aan mijn kaartje hangt helpt mij helemaal niets. Ik maak al jaren betaald gebruik van hun diensten en ik wil waar voor mijn geld.

 

Enne, ik heb een zwarte smartcard. Ik heb GEEN nieuwe ontvangen dus moet het een Seca2 kaartje zijn.

  • Moderator
Geplaatst:

Ja, maar je schrijft, dat soms, als je ontvanger het doet, je kan zien dat de geldigheidsdatum etc.

 

Het ziet er dus naar uit dat je ontvanger een probleem heeft, want die zou ten alle tijden de datum op de kaart moeten laten zien, zelfs als die datum verlopen is.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Als mijn ontvanger het (even) doet kan ik de geldigheidsdatum opzoeken. Maar als na verloop van tijd de foutmelding in beeld springt, blijft de CAM hangen op "initializing" en kan ik de datum dus niet meer aflezen.

  • Moderator
Geplaatst:

Dan denk ik dat je hier de vinger op de zere plek legt.

Cam defect?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Dat sluit ik niet uit maar net als jij zet ik daar nog even een vraagteken achter. Kan iemand met gezag bevestigen dat CD niets aan het signaal heeft veranderd?

Geplaatst:

Je moet helemaal niet bellen naar CanalDigitaal vermoedelijk is gewoon de cam kapot, misschien je kaart meenemen naar een satdealer en test je kaart in een andere cam en het probleem is opgelost.

 

Je wilt beeld maar als je eigen spullen kapot zijn zal dat niet lukken. laugh

Geplaatst:
Origineel bericht van: Katz
Dat sluit ik niet uit maar net als jij zet ik daar nog even een vraagteken achter. Kan iemand met gezag bevestigen dat CD niets aan het signaal heeft veranderd?

Ik herken het probleem van hangende "initializing". Bij mij was de CAM defect.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...