Ga naar inhoud

Settopboxpakket en geen beeld meer ...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Okee, dat helpt!! Thanks. Ik ben er nog niet helemaal gerust op maar dit is één van de mogelijkheden waar ik rekening mee houd. Ik zal mijn CAM binnenkort meenemen naar een satelliethandelaar om te testen.

Heeft iemand ervaring met de CAM van CD zelf, in combinatie met mijn Topfield 3000 CI pro?? Werkt dat probleemloos met Seca2 EN Seca3??

• Moderator
Geplaatst:
Origineel bericht van: Katz
Dat sluit ik niet uit maar net als jij zet ik daar nog even een vraagteken achter. Kan iemand met gezag bevestigen dat CD niets aan het signaal heeft veranderd?

Op afstand een diagnose stellen is altijd een beetje moeilijk.
Maar wanneer CD iets veranderd zou hebben, zou je niet de enige zijn met dit probleem.

Alles wijst erop, dat je cam een warmte probleem heeft, en aan het afsterven is.

De Aston 1.05 is al een ouder model, en wordt niet meer ondersteund.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ja, daar heb je een punt. Er zouden veel meer klachten moeten zijn. Tenzij ... Kan CD het signaal veranderen voor een selecte groep van smartcardnummers? Daarmee zouden ze het aantal klachten kunnen regelen (en daarmee de belasting van hun helpdesk). Als je dan nog rekent dat een fractie van die selecte groep zijn weg vindt naar deze nieuwsgroep, dan zou het toch nog aan CD kunnen liggen.

Geplaatst:
Okee, dat helpt!! Thanks. Ik ben er nog niet helemaal gerust op maar dit is één van de mogelijkheden waar ik rekening mee houd. Ik zal mijn CAM binnenkort meenemen naar een satelliethandelaar om te testen.

Heeft iemand ervaring met de CAM van CD zelf, in combinatie met mijn Topfield 3000 CI pro?? Werkt dat probleemloos met Seca2 EN Seca3??

Mijn persoonlijke ervaring is dat Topfield erg soepel met CAMs om kan gaan, vooral met de Aston en die van CD, de Mediaguard. Mijn ervaring is dat de zapsnelheid er niet echt minder door wordt bij de gecodeerde kanalen. Ik heb een Topfield CI 5000 staan, en ik vind het nog steeds een onverwoestbaar topmodel. Moeiteloze verwerking van Seca3. Ik ken slechts een paar decoders die zo lekker snel zappen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
Ik wil graag dat CD mij helpt bij het vinden van een oplossing. Ik heb netjes mijn contributie betaald, dan mag ik toch ook levering van hun dienst
verwachten? En ik zit niet te wachten op een eindeloze discussie over wel of niet gecertificeerde ontvangers ...

@Katz,

CanalDigitaal GARANDEERT alleen levering van hun dienst als je
naast het betalen van contributie bovendien gebruik maakt
van de door hen gecertificeerde ontvangstapparatuur.

En zover ik CanalDigitaal ken zullen ze van hun kant echt niet eindeloos
met jou gaan discussiëren maar is het "take it or leave it".

Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Geplaatst:
Ja, daar heb je een punt. Er zouden veel meer klachten moeten zijn. Tenzij ... Kan CD het signaal veranderen voor een selecte groep van smartcardnummers? Daarmee zouden ze het aantal klachten kunnen regelen (en daarmee de belasting van hun helpdesk). Als je dan nog rekent dat een fractie van die selecte groep zijn weg vindt naar deze nieuwsgroep, dan zou het toch nog aan CD kunnen liggen.

Nee hoor dat kan je uitsluiten dat CD het signaal gaat veranderen voor een selecte groep of ze het kunnen weet ik niet.
Dan zou je als eerste en tot nu toe enige klagen.
De Aston 1.05 die je hebt is al jaren niet meer te koop volgens mij de laatste een jaar of vijf geleden verkocht dat er dus nu een aantal uit gaat vallen van ouderdom is te verwachten. laugh
Geplaatst:

Mijn buur heeft juist hetzelfde met zijn groene CD kaart, in een DSR8121, een "gecertifieerde ontvanger zonder piratensoftware" :D, ook geen rechten... is ook een settopboxpakket.

Moet voor de CD S3 kaart ook een "éénmalige vrijwillige bijdrage" betaald worden? mad

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jan Ambers

Moet voor de CD S3 kaart ook een "éénmalige vrijwillige bijdrage" betaald worden? mad

Antwoord op het laatste is "nee" en heeft ook niks met de rechten te maken als je dat bedoelt.

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Heb de Aston 2.2200 zojuist getest in mijn Topfield 3000CIPpro getest met zowel een seca2 als een seca3 kaartje. Beide werkten prima

"het daghet in het Oosten, het lightet overal;

hoe luttel weet C-plusje waarheen ik kijken zal"

Geplaatst:
Origineel bericht van: jer49

Heb de Aston 2.2200 zojuist getest in mijn Topfield 3000CIPpro getest met zowel een seca2 als een seca3 kaartje. Beide werkten prima

Had niet anders verwacht.

Geplaatst:

Het is toch al verbazingwekkend dat je met die Aston 1.05 nog niet eerder problemen hebt bemerkt. Al sinds het inschakelen van de seca3 codering door Canaldigitaal in week48 van 2008 worden er problemen gemeld met sommige zenders in combinatie met de Aston 1.05.

Geplaatst:
Origineel bericht van: 1664
Het is toch al verbazingwekkend dat je met die Aston 1.05 nog niet eerder problemen hebt bemerkt. Al sinds het inschakelen van de seca3 codering door Canaldigitaal in week48 van 2008 worden er problemen gemeld met sommige zenders in combinatie met de Aston 1.05.

Die waren er ook al wel bij de Topfield i.c.m. de Aston 1.05. Zo'n 2 jaar geleden heb ik die op dit forum nog gemeld. Ik was eerst Trace en daarna ook Motors TV kwijt.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv
Dan denk ik dat je hier de vinger op de zere plek legt.
Cam defect?

Mag ik hier heel even op inhaken?

Sinds de update via BVN van de cam heb ik zo nu en dan bij bepaalde kanalen zapproblemen gekregen. Dan moet de cam opnieuw initialiseren, maar mogelijk ligt het aan mijn bejaarde ontvanger, want beeld krijg ik dus wel.

Ik moet de cam nog in een andere ontvanger testen, maar mijn vermoede is de ontvanger. (zie mijn tektst hier direct onder)

Ik heb een Seca 2 kaart.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ilseonline
Origineel bericht van: ceesv
Dan denk ik dat je hier de vinger op de zere plek legt.
Cam defect?

Mag ik hier heel even op inhaken?

Sinds de update via BVN van de cam heb ik zo nu en dan bij bepaalde kanalen zapproblemen gekregen. Dan moet de cam opnieuw initialiseren, maar mogelijk ligt het aan mijn bejaarde ontvanger, want beeld krijg ik dus wel.

Ik moet de cam nog in een andere ontvanger testen, maar mijn vermoede is de ontvanger. (zie mijn tektst hier direct onder)

Ik heb een Seca 2 kaart.

Bij mij ligt het duidelijk aan de ontvanger, want ik heb de cam en kaart op een andere ontvanger getest wat wel proma werkte.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen