Ga naar inhoud


Triax 78 met Multiblock 4 lnb's plaatsen....duidelijke uitleg met foto's


Connexxion

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: dream7020
Haal je ook hogere waarden dan?

Mijn ontvanger is een dreambox 8000


Ik heb enkel een dm500 om te vergelijken en waarschijnlijk kan het nog beter uitgericht worden met professionele sat apperatuur maar denk dat het zeker mogelijk is om aanvaardbare en goede resultaten te halen met deze triax 110cm

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit zijn de waarden van mijn schotel, die nu verplaatst is van de gevel naar de tuin.

 

Hotbird:

signaal: 79%

kwaliteit: 77%

 

Astra 1:

signaal: 88%

kwaliteit: 88%

 

Astra 3:

signaal: 82%

kwaliteit: 81%

 

Astra 2:

signaal: 83%

kwaliteit: 81%

 

De Astra 3 is op dit moment niet aangesloten aan de switch. Hier hangt nu een 60 cm schotel gericht op de Astra 4.

signaal: 80%

kwaliteit: 74%

 

Met dan aan Connexxion voor zijn duidelijke uitleg om de schotel uit te richten op de 4 satellieten.

Maximum E-85 Multi Focus Astra 1, 2 & 3

FTA via Philips 49PUS6401 4K Android TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor de idd duidelijke uitleg. Had meteen beeld op alle drie mijn lnb's!!!! Hoefde niet meer te fine-tunen.

Wybo
 

VU+ Duo HD, TF7710HDPVR met Enigma2

TF5500PVR 160gB (TAPcommander, Quicktimer, TF5000display, MediaManager, DescriptionExtender, 3PG, SPDIFkiller, Skip, RecCopy, autoLetterbox)
Dreambox DM600PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zou 13 -16 -19,2 -23,5 - en 28,2 willen ontvangen

dus 5 posities

Ga Triax 110 met Multiblock 4 lnb's plaatsen

heb dan nog mijn TRIAX 78

16 lijkt mij de zwakste dus die moet op 110

welke positie zet ik op de 78 cm

en moet ik op astra 19,2 uitrichten

of zie ik dat verkeerd

wie denkt met me mee

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb van het weekend geprobeerd om mijn monoblock twin maximum lnbs te vervangen voor inverto twin lnbs. Nu heb ik een lnb houder van 4 koppen van triax. Maar als ik de astra 19,2 rechts (wanneer je voor de schotel staat) eropzet helemaal tegen de houder aan dan heb ik geen beeld. Wel als ik hem er links opzet op astra 3 ook beeld alleen doet hotbird het dan niet. Ik denk dus dat ik mijn schotel moet draaien aangezien ik de positie van de schotel heb laten staat zoals die uitgericht was om hotbird en astra 1 te ontvangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag even aan mijn opstellingen zitten kloten. Nu heb ik dus ipv van een monoblock twin met hotbird en astra 1. Nu heb ik een opstelling met 3 lnbs dus hotbird astra 1 en astra 3. de hotbird links van de triaxhouders (achter de shcotel gezien) en de astra 1 en astra3 rechts van het midden van de triaxhouder (achter de schotel gezien).

 

Ik heb ontvangst op alle lnbs. Nu ontvang ik op astra 3 de regionale kanalen en bijvoorbeeld sporza hd ned 2 hd etc. Maar ik wil juist eredivisielive 2 ontvangen daar heb ik geen beeld op dat geld ook bijvoorbeeld voor rtl7 hd en sbs hd. Iemand een oplossing hiertvoor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb ontvangst op alle lnbs. Nu ontvang ik op astra 3 de regionale kanalen en bijvoorbeeld sporza hd ned 2 hd etc. Maar ik wil juist eredivisielive 2 ontvangen daar heb ik geen beeld op dat geld ook bijvoorbeeld voor rtl7 hd en sbs hd. Iemand een oplossing hiertvoor?

 

Dat is echt een kwestie van finetuning. Zet de signaalzoeker in je tuner handmatig op transponder op Astra 23,5 11739.00 V - 27500. Als je al signaal hebt op andere transponders, begin dan met de scheefhoek (skew) van de LNB millimeter voor milimeter te verdraaien. Zet eerst een streepje in het midden van de LNB, zodat je de oorspronkelijke stand terug kan vinden.

Geeft dat geen effect dan zet je de LNB terug 'op het streepje'.

 

Stap 2 is dan -millimeter voor millimeter- de 'oost-west' richting bijstellen. Omdat het om millimeters gaat, draai ik gewoon de LNB een ietsie-pietsie naar links of rechts. Geef de signaalzoeker een paar seconden de tijd om een 'lock' te maken.

 

Geeft dat ook nog geen resultaat, dan proberen de elevatie hoek (boven/onder), iets bij te stellen door de hele arm ietsie pietsie omhoog te duwen of omlaag te trekken- Voorzichtig!

 

Denk eraan om af en toe, maar in ieder geval na elke stap, te switchen naar een transponder die al wel signaal geeft en kijk of het signaal daar sterker of zwakker wordt.

 

Astra 3B vraagt om een hele precieze afstelling vanwege alle HD kanalen, maar als er eenmaal een lock is, dan zijn de meeste tuners erg bereidwillig mee te werken.

 

Zodra je na stap 1, 2, of 3 een lock hebt, alle stapjes heel voorzichtig nog eens herhalen, totdat je het beste signaal krijgt.

 

Gebruik voor deze stapjes GEEN externe signaalzoeker à la Lidl omdat die teveel van de signaalsterkte wegtrekt.

 

Hier in Noorwegen heb ik op die transponder een SNR van 13.70, een AGC van 99% en een BER van 0; en dat terwijl ik aan de rand van de 23,5 'Europa footprint' zit.

 

Succes ermee, en laat even weten als één en ander wel of niet gelukt is.

 

Winfriend

 

Astra 3B (23.5E) - 11739.00 V - Txp: 66 - Beam: Europe DVB-S2 (QPSK) - 27500 5/6 (CANALDIGITAAL, 46.7 Mbps) - NID:3 - TID:3202

Dreambox 800 HD PVR (+ Wavefrontier T55) + Triax 78 + Open-Pli 2.0 + Henksat settings.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...