BB2000 Geplaatst: 4 augustus 2009 Geplaatst: 4 augustus 2009 Hallo allemaal, Ik heb het volgende probleem en was benieuwd of er meer mensen zijn die dit probleem ondervinden. De publieke zenders Ned 1,2 en 3 komen de afgelopen dagen continu met veel error's binnen. De commerciele zenders zoals RTL 4,5 etc. werken volledig naar behoren en hebben hier geen last van. In de loop van de avond of soms de andere dag is het probleem weer voorbij. Ik maak gebruik van de laatste pli versie en cccam op een DM7025+ Het signaal van alle kanalen is echter even sterk en de schotel staat goed uitgericht. Het updaten verloopt vlekkeloos, icm de nieuwe seca kaart. Zijn er meer mensen die dit probleem ondervinden of is er een andere logische verklaring voor (Heeft het te maken met de omruilactie van CD?). Ben erg benieuwd en hoop dat er iemand is die hier iets meer over kan roepen. Mvg, Marcel Cable rules, only for fools...
Codx Geplaatst: 4 augustus 2009 Geplaatst: 4 augustus 2009 BitError Rate = hoog? Dat zul je het probleem toch in je buiteninstallatie moeten zoeken. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
BB2000 Geplaatst: 4 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2009 Citaat: BitError Rate = hoog? Nee dat niet zo tussen de 0 en 300 en dat is ook het gekke. Het is één en dezelfde LNB en ik gebruik op dit moment de beide tuners in doorlus mode. BVN en de commerciele geven geen enkel probleem. Omdat ned 1,2 en 3 momenteel (volgens mij) nog fta zijn kreeg ik de indruk dat er met het signaal op gezette tijden wordt gerommeld. Hard maken kan ik dit echter niet. Cable rules, only for fools...
Gast aart44 Geplaatst: 4 augustus 2009 Geplaatst: 4 augustus 2009 Origineel bericht van: BB2000 Zijn er meer mensen die dit probleem ondervinden of is er een andere logische verklaring voor (Heeft het te maken met de omruilactie van CD?). Ja dan moet natuurlijk iedereen het hebben en niet alleen jij en dat is niet het geval dus ook mijn conclusie is dat toch fout in de eigen installatie moet zitten. Zit er een f connector met de kabel los of gebroken of is de schotel misschien toch met de wind een millimeter verschoven.
BB2000 Geplaatst: 4 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2009 Citaat: een millimeter verschoven Heb het net ff nagemeten, bleek idd een 3/100 mm afwijking te hebben Zal vanavond het dak ff op, eens kijken of ik iets kan vinden wat het verklaart. Blijf het overigens erg gek vinden dat het alleen met ned 1,2 en 3 zich voordoet en terwijl de overige zenders (comm. fta od bv duitse) er geen last van hebben. Laat vanavond nog wel ff horen of de verklaring op het dak was te vinden.. Cable rules, only for fools...
Gast aart44 Geplaatst: 4 augustus 2009 Geplaatst: 4 augustus 2009 DE Astra 19.2 is niet één satelliet maar een cluster van 5 satellieten die op een bepaalde afstand van elkaar hangen daarom ontvang je het ene wel en het andere minder. Zo zitten de RTL kanalen op Astra 1H en de publieke zenders op Astra 1L dus totaal andere satellieten en de ene vang je wel goed de andere iets minder. Maar het kan ook nog iets heel anders zijn heb je soms sinds kort iets nieuws draadloos in je woning een dect telefoon of zoiets dan het basis station op een andere plaats zetten.
BB2000 Geplaatst: 4 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2009 Citaat: een dect telefoon Aart44, je bent een held! Ik ben de afgelopen weken wat aan het rommelen geweest in mijn voorkamer en heb hierbij de DECT telefoon idd verplaatst. Tevens heb ik de coax wat meer in een lus gelegd en je raad het al... Het basis station staat hier dus dicht bij in de buurt! Heb de boel net verschoven en wala, problem solved!!! Heb het nodige gezien in sat land, maar deze was echt nieuw voor mij Allemaal bedankt voor het meedenken en Aart, jij in het bijzonder voor de aangedragen oplossing! Cable rules, only for fools...
Gast 1664 Geplaatst: 4 augustus 2009 Geplaatst: 4 augustus 2009 Heb ik ook gehad. Feitelijk betekent het instraling op je coax kabel en bij goede coax kan dat niet (in die mate). Ik heb destijds mijn kabel en alle F-connectors vervangen-> probleem weg. Hoe dicht ik de dect ook bij de nieuwe kabel bracht.
BB2000 Geplaatst: 4 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2009 Hoi 1664, Klopt, ben m'n huis aan het verbouwen en heb de kabel moeten verlengen om de sattuner boven neer te kunnen zetten. Hiervoor een goedkoop stuk kabel gebruikt. Daarnaast, zoals ik al schreef, een deel van die kabel in een lus gelegd, 'k vermoet dat deze combi verantwoordelijk is voor genoeg ontvangst mogelijkheid (= lees verstoring) van m'n signaal. Cable rules, only for fools...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen