Beukenoot. Geplaatst: 5 augustus 2009 Geplaatst: 5 augustus 2009 Geachte mede gebruikers,, Het is mij opgevallen dat op de nieuwe nederlandse HD kanalen bij ziggo regelmatig blokvorming is waar te nemen. Snel naar de Ber code gekeken maar die is 0. Ik heb een samsung 360HD ontvanger en volgens de ziggo klantenservice zijn er problemen met HD kanalen in de hoge frequenties. Hier zou een update voor geweest zijn ?????. Is er een methode om de BER continue in beeld te houden ??? Hebben meerdere gebruikers hier last van. Het signaal sterkte niveau is 78 die is goed. Suc6
iRuud Geplaatst: 5 augustus 2009 Geplaatst: 5 augustus 2009 Ben even bij een kennis langs geweest die een samsung en ook ziggo heeft.. Had 2 problemen... geluid NL1/2/3 HD was niet lipsynchroon en beeld was regelmatig blokvormig.
Outta space Geplaatst: 6 augustus 2009 Geplaatst: 6 augustus 2009 ik kijk met de cisco ontvanger en heb op NL1/2/3 HD alleen blokvorming wanneer ik net naar het kanaal schakel, verder niet. Dit heb ik ook met de overige HD kanalen. Weet alleen niet of dat komt omdat ik via scart kijk (heb niet eens een HD tv) of wat anders is. maar stoor me er niet aan. De cisco laat de downscaled de kanalen waardoor ik ze kan zien op mijn oude crt tv :-) En heb de kanalen nu nog in de preview periode.
Tonskidutch Geplaatst: 6 augustus 2009 Geplaatst: 6 augustus 2009 Origineel bericht van: Beukenoot. Geachte mede gebruikers,, en volgens de ziggo klantenservice zijn er problemen met HD kanalen in de hoge frequenties. twijfel je aan de kundigheid van de klantenservice dan? ik zag zelf dat er wel heel verschillende coaxjes in sommige woningen liggen en vaak halfgaar en opgerold met een tye wrap voor zover je dat kunt fatsoeneren en beter aansluiten kan het probleem over zijn de samsung 360HD die schoonbroer heeft geeft prima blokvrij beeld let ook effe op of het altijd is of dat het bij bepaalde weersomstandigheden is en let ook effe op je wireless indien die in je woning staat te radiozenden Code: BPSK/QPSK/16-QAM/64-QAM/OFDM ciao A Glass Of Champaign Sailor
Catastrofus Geplaatst: 6 augustus 2009 Geplaatst: 6 augustus 2009 Origineel bericht van: iRuud Ben even bij een kennis langs geweest die een samsung en ook ziggo heeft.. Had 2 problemen... geluid NL1/2/3 HD was niet lipsynchroon en beeld was regelmatig blokvormig. Die blokvorming zal wel een bekabelingsprobleem zijn maar dat lipsync probleem is een issue specifiek voor een 360. Daar wordt in het ziggoforum al pagina's volgeschreven... En de kabelboer is niet bij machte om dat op te lossen. Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Beukenoot. Geplaatst: 6 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch Origineel bericht van: Beukenoot. Geachte mede gebruikers,, en volgens de ziggo klantenservice zijn er problemen met HD kanalen in de hoge frequenties. twijfel je aan de kundigheid van de klantenservice dan? ik zag zelf dat er wel heel verschillende coaxjes in sommige woningen liggen en vaak halfgaar en opgerold met een tye wrap voor zover je dat kunt fatsoeneren en beter aansluiten kan het probleem over zijn de samsung 360HD die schoonbroer heeft geeft prima blokvrij beeld let ook effe op of het altijd is of dat het bij bepaalde weersomstandigheden is en let ook effe op je wireless indien die in je woning staat te radiozenden Code: BPSK/QPSK/16-QAM/64-QAM/OFDM ciao Geen twijvel alleen viel mij op dat op EOROSPORT-HD de problemen niet zijn zoals op NED HD maar die zit op lage freqentie. Overigens doet RTL7 ook raar. De ondertiteling zitten zwarte puntjes in en voor en na de ondertiteling komen af en toe witte punten op. Overigens Bij NED1...3 HD lijkt het er op dat de BER code netjes op nul blijft. Dus waarde fout dan vandaan komt?. Suc6
Dreeke Geplaatst: 7 augustus 2009 Geplaatst: 7 augustus 2009 Ik kijk Ziggo HD via een Dreambox 8000. Op bijna alle kanalen heb ik constante waarden en geen BER, behalve bij NED123HD. Het is dus geen probleem bij een bepaalde ontvanger. Ik denk dat je als kabelaar de HD zenders een lager kanaal moet geven en SD zenders misschien wat hoger zetten om problemen te voorkomen (ben een leek natuurlijk). Ik weet niet op welke frequentie Ziggo NED123HD uitzendt, maar hier in Veenendaal staat ook een Digitenne mast die pakketten op de hogere kanaalnummers doorgeeft. Dat zou ook nog de storing kunnen veroorzaken? Groet, André
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen