Beobuddy Geplaatst: 6 augustus 2009 Geplaatst: 6 augustus 2009 Op zich een wat voor de hand liggende vraag, maar ik probeer het maar toch. Gaan timer programma's op wat langere termijn goed? En met langere bedoel ik een week of 2, 3 (vakantieafwezigheid) Dit vraag ik omdat: - de Seca3 codering vaker wisselt dan de oudere seca2 i.c.m. het gedecodeerd opnemen op de DM - het updaten van kaart/machine niet (bij mij) plaatsvindt tijdens opnemen. De vraag komt voort uit ervaringen bij het gebruik van 2 kaartjes in 1 machine. - Als ik een kanaal op CD opneem en overschakel naar een TVV zender, dan heb ik soms geen beeld, totdat ik de opname stilzet (1e machine). - Als ik een kanaal op CD opneem en overschakel naar een Ziggo zender, dan heb ik daar geen beeld op de Ziggo zender, totdat ik de opname stilzet (2e machine). Kennelijk wordt er dus geen update uitgevoerd als er een opname plaatsvindt. Als je dus bij langere afwezigheid de box niet gebruikt, alleen dus voor de timers, gaat de update van de diverse kaarten dan wel goed? M.a.w. heb ik beeld als ik terugkom en de opnames wil bekijken? DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Jean-Claude Geplaatst: 6 augustus 2009 Geplaatst: 6 augustus 2009 programmeer je box dan om enkele uren per week op een CD en/of een TVV kanaal te staan. Dit is net hetzelfde als het programmeren van een timer, alleen moet je de optie "record" wijzigen in "zap" (of zoiets, ken het niet vanbuiten). deze methode wordt dikwijls gebruikt om de EPG op te halen door de dreambox elke dag een paar minuten op nederland 1 te laten gaan via zo'n timer-event. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen