Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Onlangs (10 juli) heb ik een xs4all only abo genomen omdat het normale xs4all (icm kpn) abo duurder werd.

Nu heb ik exact vanaf de overgang een tragere verbinding.

er voor had ik rond de 1.9 Mbit stabiel met een 3 Mbit abo

Vanaf de tiende hooguit 1.1 á 1.3 Mbit.met een 4Mbit abo

Helpdesk verklaart (lange lijn,slechte lijn,bla,bla,bla) dat er een check wordt uitgevoert vanuit de centrale die bindend is voor de snelheid.

Echter deze check is er toch ook bij mijn eerdere abo?

En de lijn is niet overnacht langer of slechter geworden!

Zou de kpn deze check strikter hanteren bij een "buitenstaander" dan wanneer ze er zelf baat bij hebben.

Of heeft xs4all only minder kwaliteit in huis om te leveren, als er in de centrale wat meer komt kijken dan alleen aansluiten en klaar is kees?

Het betreft hier een isdn lijn

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

• Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Nou, XS4ALL 'Only' gaat over het KPN WBA netwerk. ADSL gedeelte is daar van KPN, de rest van de provider. Het oude netwerk was KPN AVK, dat betekent dat KPN iets langer de touwtjes in handen heeft. De hardware waarop jij in de centrale bent aangesloten is echter hetzelfde. Hieruit kan een directe snelheidsverlaging niet voort komen.

Waar dit wel uit voort kan komen is een monteur die in de centrale een foutje heeft gemaakt. Kabels van slechte kwaliteit gebruikt of gewoon verkeerd aangesloten.

Een andere reden lijkt me echter reëler: Je zit waarschijnlijk erg ver van de centrale. Zo ver dat KPN je op hun laagste standaardprofiel heeft gezet, dat is 1,5Mbps. Dat je voorheen meer haalde doet daar niets aan af want KPN is vrij strict. Dat je eerder wel op een hoger profiel zat heeft er mee te maken dat KPN bij upgrades vaak wat makkelijker met hoge afstanden omgaat. Dan vinden ze het wel best. Een migratie naar XS4ALL Only wordt echter als nieuwe aanvraag gezien.

In mijn tijd als helpdesker bij Concepts heb ik dit ook wel eens meegemaakt. Ook bij mezelf overigens. Op het bbned netwerk haalde ik zonder moeite 10Mbit+ (op 2,3 km van de centrale). Van KPN krijg ik maximaal 8. Als de ISP veel zeurt bij KPN wil het nog wel eens helpen.

Oh en even off-topic: Je sig is kapot, ik heb een legale versie van Mac OS X en toch zie ik hem wink.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: EL PIÑO
Een andere reden lijkt me echter reëler: Je zit waarschijnlijk erg ver van de centrale. Zo ver dat KPN je op hun laagste standaardprofiel heeft gezet, dat is 1,5Mbps. Dat je voorheen meer haalde doet daar niets aan af want KPN is vrij strict. Dat je eerder wel op een hoger profiel zat heeft er mee te maken dat KPN bij upgrades vaak wat makkelijker met hoge afstanden omgaat. Dan vinden ze het wel best. Een migratie naar XS4ALL Only wordt echter als nieuwe aanvraag gezien.

Dus, volgens jou zou kpn waarschijnlijk bij de oude situatie (mijn eerdere abo waar ze "zelf baat" bij hadden)de check maar zozo gehouden hebben en "het" wel best vond zeg maar.
En nu bij de overgang meteen strikter de regeltjes hanteerd?
Dit zouden ze dan ook bij ieder ander nieuwe abo doen,
In dat geval zou ik beter de goedkoopste aanbieder kunnen nemen met een 1.5 Mbit abo?
Betaal nu €30,- voor een pruttel verbinding,er zullen best wel goedkopere zijn met zo`n abo

Geplaatst:
Origineel bericht van: looney2

Dus, volgens jou zou kpn waarschijnlijk bij de oude situatie (mijn eerdere abo waar ze "zelf baat" bij hadden)de check maar zozo gehouden hebben en "het" wel best vond zeg maar.
En nu bij de overgang meteen strikter de regeltjes hanteerd?

Kijk ze hebben hier in feite evenveel baat bij als bij jouw oude abonnement. Alleen nu betaal je alles aan XS4ALL, maar die dragen net zo vrolijk het KPN-deel weer aan 'mama' af. Het is dus niet omdat ze er meer baat bij hadden maar gewoon omdat ze hun eigen regeltjes niet naleefden als ze abonnementen upgraden.

Dan kijken ze gewoon of het gaat, als het instabiel wordt belt men toch wel is de gedachte. Wat simpel uitgedrukt hoor smile.

Dit zouden ze dan ook bij ieder ander nieuwe abo doen,
In dat geval zou ik beter de goedkoopste aanbieder kunnen nemen met een 1.5 Mbit abo?
Betaal nu €30,- voor een pruttel verbinding,er zullen best wel goedkopere zijn met zo`n abo

Ja, bij ieder nieuw abonnement kijkt KPN heel strict omdat ze geen gezeur willen. Als je een vaste lijn hebt zou je in dat geval goedkoper uit zijn met bijvoorbeeld Het Net. KPN is ook vrij onvermurwbaar als het om die inzetregels gaat hoor. Het is mij in al die jaren dat ik naast m'n studie op de helpdesk werkte één keer gelukt om het aan te laten passen. Misschien dat XS4ALL als zusterbedrijf betere contacten heeft met KPN.

KPN inzetregels zijn in ieder geval erg strict op de kilometers: Tot 1,5 krijg je alles, boven 1,5 kilometer max. 12 Mbps; boven 2,25 max. 8; boven 3,5 max. 4 en boven de 5 max 1,5 Mbps. Dat is even uit mijn hoofd, weet niet of het klopt. Een andere optie zou dus zijn om naar een leverancier met een ander netwerk te gaan (bij de provider waar ik werkte zetten we die mensen die op grensgebied zaten altijd om naar BBNed, dat was ons primaire netwerk).

Via pcdb.bbned.nl kun je kijken wat je daar maximaal kunt krijgen (if anything). Wat KPN betreft, doe de snelheidstest op de homepage van Telfort eens, dan zie je wat voor profiel je maximaal krijgt.

Geplaatst:

Dank je zover voor de info en de hulpzame tips.

Kreeg overigens vandaag een mail binnen van xs4all of ik tel. contact met ze wou opnemen.

Dan kunnen ze een ticket aanmaken om de lijn te laten controleren.

Dit mogen ze niet via de mail doen ?.

Ben benieuwd wat er uit komt.

Geplaatst:
Dank je zover voor de info en de hulpzame tips.
Kreeg overigens vandaag een mail binnen van xs4all of ik tel. contact met ze wou opnemen.
Dan kunnen ze een ticket aanmaken om de lijn te laten controleren.
Dit mogen ze niet via de mail doen ?.
Ben benieuwd wat er uit komt.

Grote kans dat dat inderdaad niet mag, het is iig minder praktisch dan bellen omdat ze met dat laatste real time dingen kunnen proberen. En ook jou dingen kunnen laten wijzigen.

Ben ook benieuwd wat er uit komt.

Geplaatst:

Zo hebben ze dat bij mij ook gedaan

ik ging van een stabiele 4 mb lijn van telfort in het zelfde

huis naar een xs4all 4 mb abo

toen kreeg ik ineens 1 mb

ook gebeld met helpdesk en toen kreeg ik allemaal

verhalen over te ver van de centrale bla bla bla konden ze niks aan veranderen

toen heb ik het direkt opgezegd en dit kon binnen 2 weken

(soort niet goed geld terugh garantie)

nu toch maar naar ziggo met een 20 mb lijn (en echt 20 mb)

Geplaatst:

Dan was er waarschijnlijk iets anders aan de hand, want als je van Telfort (=KPN) wel 4Mbit kan halen dan moet dat bij XS4ALL (=KPN) ook kunnen. En dan had men dat verder moeten onderzoeken.

Kabel is vaak de enige oplossing als je echt ver van de centrale zit. Helaas is het voor veel mensen die echt ver van de centrale zitten geen oplossing omdat die in buitengebied wonen. Dan moet je het maar met je halve ADSL lijn zien te stellen.

Geplaatst:

Ik heb hier een exact vergelijkbaar probleem gehad met XS4ALL. Ook ik ging van XS4ALL naar XS4ALL ONLY en dat ging in eerste instantie goed. Ik had een 8Mbit verbinding. Tijdens het *niet* downloaden van *geen* films smile had ik een download van net aan 6Mbit. Ook gebeld naar XS4ALL en daar bleek dat 2Mbit wordt gereserveerd voor het bellen. Ik gebruik de XS4ALL VOIP niet en heb ze gevraagd dit dan ook uit te schakelen.. Eerlijkheidshalve geef ik toe dat *als* ik nu wil bellen via Voipbuster terwijl ik stevig *niet* aan het downloaden ben smile er dus ook een hele hakkelende stem uit de telefoon komt. Ergo: XS4ALL heeft technisch gelijk om dit dus wel te doen.

Op 15 mei van dit jaar ging XS4ALL plat door een landelijke storing van de KPN. Na 3 weken werd de verbinding hersteld en had ik i.p.v. 20Mbit slechts 6 Mbit. De lijn bleek getest vanwege de nieuwe KPN DSLAMS. De lijn zou nu 'plots' storing hebben terwijl dat voorheen prima was. Heb dit ook aangevoerd en botweg geeist dat de 20Mbit weer werd ingeschakeld. Heb ze ook verteld dat ik het zeer nalatig vond dat ze dit niet via e-mail of bellen even vooraf hadden aangekondigd. Resultaat: een excuus, een gratis cadeautje en een stabiele 20Mbit verbinding waar vanwege mijn afstand tot de centrale 14Mbit van over blijft..

Zo.. Een lang verhaal, maar hopelijk kun je hiermee verder.

Geplaatst:
Dan was er waarschijnlijk iets anders aan de hand, want als je van Telfort (=KPN) wel 4Mbit kan halen dan moet dat bij XS4ALL (=KPN) ook kunnen. En dan had men dat verder moeten onderzoeken.
Kabel is vaak de enige oplossing als je echt ver van de centrale zit. Helaas is het voor veel mensen die echt ver van de centrale zitten geen oplossing omdat die in buitengebied wonen. Dan moet je het maar met je halve ADSL lijn zien te stellen.

Bij xs4all helpdesk is zeker wat aan de hand, hoeveel E-mails ze wel niet nodig hebben om de kern van de zaak te (willen) lezen is stuitend.
Die lezen het probleem, bladeren door hun "probleem oplosser" en houden dan stoïcijns aan de "oplossing" van de probleem oplosser vast.
Ze gaan (bewust) aan de inhoud van je klacht voorbij.
Alleen als je meerdere malen de feiten herhaald en herhaald en herhaald gaat er ergens bij iemand een lampje vaag flikkeren.

Geplaatst:
Ben ook benieuwd wat er uit komt.

heb ze vandaag eindelijk aan de lijn gehad.
Wacht tijden tot meer dan 50 min.
Helaas meneer u woont meer dan 6 km van de centrale,de kpn doet daar niets aan.
Wij gebven een ticket uit naar kpn,die bekijken het en melden ons dan dat ze voor deze lijn max 1 Mbit garanderen.
Dus u moet blij zijn met wat u heeft.
Dat u voor de overgang meer had.........
Heel erg vervelend voor u,jammer maar helaas.
Wij kunnen niets voor u doen PUNT!!!
Ga nu maar s.a.p. een goedkopere prov. zoeken.
Heb maar meteen een nieuwe aansluiting bij de kpn aan gevraagd een tweede lijn ligt er niet bij mij, dus ze moeten een nieuwe gaan graven!
Wordt daar nog over terug gebeld,ben benieuwd!

Geplaatst:

Jemig, zes kilometer is ook wel erg ver.

Heb ik hier al eens dat verhaal vertelt van iemand die 6,8 kilometer van de centrale zat en nog geen stabiele lijn van 128/128kbps haalde? Die ging naar de kabel maar dat zal er bij jou ook wel niet in zitten...

Ik ben benieuwd wat andere providers doen, bij de hele KPN-familie (KPN/Het Net/Telfort/XS4ALL) hoef je dus al niet aan te komen.

Geplaatst:

Tsja, lengte zegt toch iets hé.

Ik ben ooit in 2004 begonnen met een stabiele lijn op 2.4 Mbit tiscali 3Mbit abo.

Deze werd in het voorjaar 2006 plots instabiel en trager.

Toen over gestapt op xs4all 3 Mbit abo met eem stabiele lijn op 1.9 Mbit.

hiermee was te leven.

Echter nu na de overstap naar xs4all 4 Mbit abo, krap 1.2 Mbit daar zakt m`n broek van af.

Als die gasten nu eerlijk zeggen (want ze weten het van te voren,gezien hun reactie) u krijgt niet meer dan 1.5 Mbit bij een 4 Mbit abo op uw lengte.

maar ja geld is alles,als je maar betaald.

Geplaatst:

Heb maar meteen een nieuwe aansluiting bij de kpn aan gevraagd een tweede lijn ligt er niet bij mij, dus ze moeten een nieuwe gaan graven!

En wat gaat dat oplossen volgens jou? De afstand blijft namelijk hetzelfde. Het kan zijn dat er net in het laatste stukje een rotte las zat waardoor je met een nieuwe kabel iets meer signaal hebt maar voor de rest blijft alles hetzelfde. Bovendien en dat heb ik el pino nog niet zien melden. Je zit nu fysiek op een andere DSLAM kaart dan voorheen en de ervaring is dat nieuwere kaarten iets minder signaal afgeven.

Dat hoor je trouwens heel vaak dat mensen problemen krijgen als van KPN AVK netwerk naar Bitstream2 overstappen. Sommige komen op DSLAM kaarten terecht die heel geen ADSL2+ ondersteunen bijv. Helaas kan de provider er weinig aan doen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen