looney2 Geplaatst: 20 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2009 Origineel bericht van: Codx En wat gaat dat oplossen volgens jou? De afstand blijft namelijk hetzelfde. Wat dacht je van de mogelijkheid om dan twee keer adsl te nemen waardoor de lijn niet extra belast wordt als er meerdere gebruikers online gaan!! Zeker nooit bij stil gestaan wat er gebeurd als je maar max 1.5 Mbit verbinding hebt en met meerdere gebruikers de verbinding gaat gebruiken. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
Fatfreddy Geplaatst: 20 augustus 2009 Geplaatst: 20 augustus 2009 Nog geen antwoord van je gehad maar zal wel negatief beantwoord worden: Geen kabel aanwezig dichtbij of in je huis ?
jopiesat Geplaatst: 20 augustus 2009 Geplaatst: 20 augustus 2009 Looney2, Je zou nog eens een berichtje met je klacht en lijnstatistieken van je modem kunnen neerzetten in de xs4all.adsl nieuwsgroep. Miquel van Smoorenburg of Timo zou wellicht intern XS4ALL nog wat voor je kunnen betekenen. Via Timo heb ik ooit eens een WBA capaciteitsprobleem aan het licht gebracht en opgelost. Wellicht kunnen ze ook naar je lijn laten kijken....
looney2 Geplaatst: 21 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2009 Origineel bericht van: Fatfreddy Nog geen antwoord van je gehad maar zal wel negatief beantwoord worden: Geen kabel aanwezig dichtbij of in je huis ? Sorry. Was nog steeds op zoek naar die kabel,maar heb het zoeken nu op gegeven . Maar inderdaad geen kabel binnen een straal van 750 meter te bekennen. En een kans percentage van 5-0 dat die er ook niet komt. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
looney2 Geplaatst: 21 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2009 Origineel bericht van: jopiesat Looney2, Je zou nog eens een berichtje met je klacht en lijnstatistieken van je modem kunnen neerzetten in de xs4all.adsl nieuwsgroep. Miquel van Smoorenburg of Timo zou wellicht intern XS4ALL nog wat voor je kunnen betekenen. Via Timo heb ik ooit eens een WBA capaciteitsprobleem aan het licht gebracht en opgelost. Wellicht kunnen ze ook naar je lijn laten kijken.... Dank voor je tip. Weet niet of ik daar nog wel aan begin. Heb onderhand m`n buik vol van xs4all (only). Denk dat ik eerst een kijk hoe de nieuwe lijn zich "gedraagd" Ik houd xs4all nog zolang aan, als dat ik ze kan gebruiken. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
EL PIÑO Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 Origineel bericht van: jopiesat Looney2, Je zou nog eens een berichtje met je klacht en lijnstatistieken van je modem kunnen neerzetten in de xs4all.adsl nieuwsgroep. Miquel van Smoorenburg of Timo zou wellicht intern XS4ALL nog wat voor je kunnen betekenen. Via Timo heb ik ooit eens een WBA capaciteitsprobleem aan het licht gebracht en opgelost. Wellicht kunnen ze ook naar je lijn laten kijken.... Mike en Timo zijn ook geen wonderdokters. Heb vooral Mike al vaker horen verzuchten dat ze KPN echt niet omkrijgen wat betreft de inzetregels. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
EL PIÑO Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 Origineel bericht van: Codx Bovendien en dat heb ik el pino nog niet zien melden. Je zit nu fysiek op een andere DSLAM kaart dan voorheen en de ervaring is dat nieuwere kaarten iets minder signaal afgeven. Niet noodzakelijk, het ligt er maar aan wat XS4ALL met KPN heeft afgesproken. Voor WBA en AVK gebruiken ze namelijk dezelfde DSLAMS. Toen we bij Concepts ICT migreerden is praktisch iedereen op dezelfde poort gebleven maar is de config aangepast. Origineel bericht van: Codx Dat hoor je trouwens heel vaak dat mensen problemen krijgen als van KPN AVK netwerk naar Bitstream2 overstappen. Sommige komen op DSLAM kaarten terecht die heel geen ADSL2+ ondersteunen bijv. Helaas kan de provider er weinig aan doen. Klopt niet helemaal wat je hier zegt, alle grotere centrales zijn volledig ADSL2+ maar KPN gebruikt dat simpelweg pas bij 12Mbit of meer. Het is als volgt: 1,5 Mbit, 3Mbit, 4Mbit, 6Mbit = ADSL 8Mbit = ADSL2 12Mbit, 16Mbit, 20Mbit = ADSL2+ Waarom KPN dat doet moet je me ook niet vragen maar ze doen het altijd, behalve als je op een ADSL-centrale zit, dan heb je natuurlijk maximaal 8Mbps op ADSL profiel. Het is echter wel zo dat je, als je vanwege je afstand al op 8Mbps of minder wordt gezet, minder performance zou hebben dan wanneer het ADSL2+ is. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Tonskidutch Geplaatst: 22 augustus 2009 Geplaatst: 22 augustus 2009 en nog een testje Tja ik ben er ook beduidend op achteruit gegaan twee jaar terug had ik deze nog ofschoon nu de upload ietjes beter is dan toen, maar hoe dan ook men kan je fysieke afstand tot de centrale / server niet wijzigen en denk maar niet dat ze nieuw koper komen leggen als je al zou overstappen. ciao Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
Fatfreddy Geplaatst: 22 augustus 2009 Geplaatst: 22 augustus 2009 Origineel bericht van: looney2 Origineel bericht van: Fatfreddy Nog geen antwoord van je gehad maar zal wel negatief beantwoord worden: Geen kabel aanwezig dichtbij of in je huis ? Sorry. Was nog steeds op zoek naar die kabel,maar heb het zoeken nu op gegeven . Maar inderdaad geen kabel binnen een straal van 750 meter te bekennen. En een kans percentage van 5-0 dat die er ook niet komt. Dan graaf je die toch ff zelf heb je gelijk een goede training voordat je naar Mallorca gaat. Denken de mensen daar helemaal "wat een strandbeest"
looney2 Geplaatst: 23 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2009 Origineel bericht van: Fatfreddy Dan graaf je die toch ff zelf heb je gelijk een goede training voordat je naar Mallorca gaat. Denken de mensen daar helemaal "wat een strandbeest" Das een goeie tip. Tot nu toe rolde ze me altijd terug de zee in als ik er lag te zonnen . HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
Fatfreddy Geplaatst: 23 augustus 2009 Geplaatst: 23 augustus 2009 Je gaat mij toch niet vertellen dat dit familie van je is ?
looney2 Geplaatst: 23 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2009 Yep das m`n tweeling broer HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
looney2 Geplaatst: 27 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 27 oktober 2009 Zo, zijn nu ruim 2 maanden verder en....ik heb "al" een tweede lijn liggen. Kan die mannen van de kpn echt aanraden. Heb 10 monteurs gehad en de laatste 2 hebben het voor elkaar gekregen om de lijn aan de praat te krijgen. Maar nu heb adsl bij een provider aangevraagd die via BBned werken. Na aanvraag en daarop ruim twee weken stilte heb ik zelf maar gebeld, kreeg toen te horen dat door de lengte (ruim 6km) BBned zelf niet meer leverd dan 0,5Mbit!!!!!!!! Hier zakt toch echt m`n broek vanaf. Op de opmerking dat kpn de ongelovige snelheid van wel 1.5 Mbit leverd zei men dat kpn "betere" spullen had. Voel me zo onderhand wel ongelovelijk genaaid. Ben haast wel gedwongen om toch weer bij de kpn aan te kloppen. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
theparasol Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 policy bij bbned, meer dan geloof 6 km en ze leveren max 512 kbit down en 256kbit up. Zeuren helpt je niets, ze wijken er niet van af! Zat voor mijn verhuizing net als jij in zelfde schuitje. Lijn varieerde in lengte tussen 6 en ruim 8 km (afhankelijk meetmoment). Dit was onjuist, de oorzaak waren meerdere waterlassen in de lijn die ondergrondse KPN niet wenste/kon opruimen ondanks constatering een van de eigen storingsdienst medewerkers. Oorzaak: meerdere km's rotte kabel onder klinkers, met daarover asfalt, daarboven verbreed asfalt. Daarbij: buitengebied, te weinig huizen, kosten boven baten en men valt weer terug op algemene voorwaarde: stabiele dsl is geen plicht van leveren, alleen igv niet meer kunnen telefoneren is kpn verplicht de kabel te onderhouden. Heel erg blij dat ik verhuist ben! De lassen icm toename dsl gebruik lieten mijn downstream zakken in tijd van 2 jaar van 1200kbit naar 800kbit (beide instabiel) en meerdere steeds degelijkere modems van mijn kant en geen cent vergoeding KPN kant. Beste werkte nog siemens speedstream ADSL1 modem, model weet ik even niet heb de annex a nog wel liggen.
Harley Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 speedtouch 780 geeft hier nog de meeste MB's met een rotte lijn. Geloof me, heb er een heleboel geprobeerd VU+ Duo2 - PrismCube
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen