Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Helemaal waar, alleen boeiden mij die MB's geen donder, de sync moet stabiel blijven. En dat deed die 780 beslist niet!

Maar als er sync was voor een 10 minuten dan vloog die er wel over smile

• Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

ow hier wel, rest is regelmatig aan het synchen. 780 houdt het hier ook het langste vol.

Actief: 2 dagen, 10:21:26

Modulatie: G.992.1 annex A

960 / 6.080

Midden in het weiland cool

VU+ Duo2 - PrismCube

Geplaatst:

Tsja... bij mij is er niet echt sprake van een rotte kabel(gelukkig).

Ik heb alleen de pech dat ik een bestaande situatie met een speedtouch 546 stabiele 1.9 Mbit(is een 3Mbit=adsl van xs4all) verbinding heb durven over zetten naar eentje van 4 Mbit(4Mbit=xs4allonly)

Vanaf het moment van overstap zou het niet meer mogelijk zijn.

Aan koper doet kpn niets meer ivm aanleg glasvezel, maar in dit buiten gebied leggen ze geen glasvezel.

Heerlijk zoiets.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Geplaatst:

Kijk net m`n post door en daar zit een brief van die provider tussen:

[[Middels deze brief melden wij u dat uw bestelling niet in behandeling kunnen nemen.

Levering van onze ADSL dienst blijkt na controle op uw lokatie niet uitvoerbaar te zijn.]]

In werkelijkheid is het wel degelijk mogelijk,maar op papier staat dat het niet kan dus.........

Wel netjes dat ze de moeite nemen om dit te vermelden.

Ben alleen benieuwd of men dit bij de postcode check ook gaat aanpassen.denk/verwacht het niet...

Geplaatst:
Origineel bericht van: Harley

Actief: 2 dagen, 10:21:26
Modulatie: G.992.1 annex A
960 / 6.080

Niks te mopperen dus. Jouw lijn is nog lekker kort zo te zien, 6 mbit down en bijna 1mbit up.
Mijn lijn was 256/800 en daar was geen bitje meer uit te persen, had voor de aardigheid een fritzbox gekocht in de hoop dat deze beter intrainde... niets minder waar: 256 down, 256 up en alsnog instabiel frown

Ben nu heel gelukkig met korte lijn van nog geen 400 meter smile
Geplaatst:

Zit geloof ik bijna 3 km van een centrale, fritzbox traint hier om de 10 minuten in sick met maar 3 Mb.

Die 6 Mb heeft wel een jaar vechten tegen Goliath gekost hoor wink

VU+ Duo2 - PrismCube

• 1 maand later...
Geplaatst:

Zo, is nu een aantal maandengeleden maar:

ellende,ongeloof,geklungel,gepruts,onkunde,domheid,verwarring,

simplisme en wat al niet meer voor een toestanden verder, heb ik eindelijk een nieuwe telefoon lijn EN....... een tweede ADSL verbinding liggen.

kort gezegd voor de telefoon lijn actief was waren er 5!!!!!!!!weken verstreken.

Hiervoor waren 8!!!!!!monteurs voor nodig om het werkend te krijgen.

Toen deze werkte kon een provider via bbned niet meer dan 0,5 Mbit leveren op dit netwerk.

Na aantal tips via een lid hier (dank nog) terecht gekomen bij één die via kpn netwerk leverde.

Wat de hek dacht ik probeer het gewoon.

Vroeg voor afsluiten wat bied u mij aan niet wat ik krijg maar wat u aanbied.

Antwoord:Volgens de lijn-test kunt u maximaal de volgende snelheid halen: 3072Kbps (download) / 512 Kbps (upload).

Kunt u ons bevestigen dat u hiermee akkoord gaat, zodat we uw bestelling kunnen opstarten?

Schrok ik even KPN.

Besteld, en 11-11-2009 is het actief,dacht ik

Kpn controleerde mijn isdn lijn.klant heeft internet melde ze keer op keer.

bellen tickets aanmaken meer dan 20 berichten later......, werkt het.

Resultaat:down.2.805 kbps up:442 kbps Maar vooral al bijna één week in de lucht zonder uitval en bijna constant zwaar belast met downloads

gezien mijn lijnlengte kan ik hier heel goed mee leven.

Één tip voor mensen in de zelfde situatie (lange lijn)

De laatste monteur die met adsl lijn bezig was heeft in de centrale een Pupenspoel (kan anders geschreven worden) verwijderd deze worden tussen de telefoon lijn gezet als hij langer is dan 5 kilometer.

deze condensator stoort (volgens de monteur) echter het adsl signaal

aanzienlijk.

Hij vond het vreemd dat niemand dit soort dingen opmerkt en die spoelen laat zitten.

Al met al ben ik (tot nu toe) een tevreden mens!!!!.

lang leve die kpn monteur

Geplaatst:

Gefeliciteerd!

De spoel waar het over hebt is een Pupin spoel, genoemd naar zijn bedenker Michael Pupin. Voor de geïnteresseerden:

Wikipedia artikel Michael Pupin

Dit is een techniek met spoelen om langere lijnen werkend te krijgen. Dit had je telecom operator kunnen vinden als ze een echte lijntest hadden gedaan ipv in de netwerk administratie kijken.

Geplaatst:
Origineel bericht van: jopiesat
Gefeliciteerd!

Dit is een techniek met spoelen om langere lijnen werkend te krijgen. Dit had je telecom operator kunnen vinden als ze een echte lijntest hadden gedaan ipv in de netwerk administratie kijken.

Goed en wel, maar ik heb heel wat af gezocht voor mijn probleem, er zijn (ook hier) talloze topics geweest over slechte lange verbindingen,maar nog niet één keer is er iemand met de suggestie gekomen dat er een spoel tussen "onze" lijn zit die het signaal dempt.
Zou een ieder dan ook bij zijn telecom operator kunnen eisen dat ze die spoel er tussen uit halen?
Mensen met ook een slechte lange lijn, zouden er baat bij hebben toch?

Geplaatst:

Die pupin spoel werkt alleen effectief bij analoge telefoonverbindingen op lange lijnen. (verhoging van de zelfinductie, minder demping geloof ik)

Bij gebruik van ISDN of ADSL in combinatie met zo'n pupin spoel werkt dit juist niet en moet de spoel worden weggehaald. Dit opruimen is dus voor 99,9% al gebeurd.

In de ISDN tijd heb ik wel wat berichten gelezen van mensen met onverklaarbare storingen, daar bleek soms een pupin spoel de schuldige, vaak ik voor-oorlogse woningen. Bij ADSL is hetzelfde aan de hand.

Het goede nieuws is dat deze spoelen slechts nog zeer zelden voorkomen.

Veel vaker is het probleem te vinden in slechte bekabeling vanaf de meterkast - platte kabels ipv utp - of buiten in de kabels (water erin/breuk door een aannemer). Dat laatste kan een operator van afstand automatisch vanuit de centrale (laten) meten en lokaliseren.

Geplaatst:

Die 99,9% ging dus in mijn geval niet op.

Trouwens er hadden al diverse "monteurs" in de centrale na gekeken wat het probleem was.

Ben benieuwd hoe het straks op mijn tweede lijn gaat.

De isdn gaat eraf en gaat dan ook analoog.

Uit eerdere klachten is deze lijn al getest en zou niets mis mee moeten zijn.

Ben benieuwd!!!

Geplaatst:

een collega van me heeft hetzelfde probleem

is van xs4all+kpn naar xs4all only gegaan en heeft dezelfde problemen

nu 2 maanden later nog steeds

modem 2x vervangen door xs4all lijn 20x getest

bekabeling in het huis en zelfs tot in het isra punt vernieuwd

xs4all blijft volhouden dat het net zo snel moet kunnen maar volgens mij zit er in sommige regio's iets gewoon niet lekker in het only netwerk.

Geplaatst:

Als hij ook zo ver van de centrale woont kan ik het me zo langzamerhand voorstellen.

Heb die gasten ook aan de lijn vertelt dat ze een goede naam hebben als ze niet verder dan 3 meter de centrale uitmoeten.

Zodra ze iets meer dan plugandplay moeten verrichten is het hommeles en verbergen ze zich achter die "klungels" van de KPN.

Als je problemen hebt zoals ik bv.had, interesseert het ze geen hol,je kunt het zelf uit zoeken.

Geld geld geld,dat staat bij hun voor op.

Die goede waardering als beste provider komt iig niet voort uit het oplossen van problemen die iets verder gaan dan plugandplay.

eek

Geplaatst:

truukje voor de volgende keer dat je belt, direct naar de volgende helpdesk lijn vragen.. de 1e lijs HD werkt namelijk met het standaardprotocol

did u turn it off and on again, is it plugged inn.. etc..

ik bel zelf meestal naar de receptie en vraag dan gewoon naar een medewerker met iets meer verstand als de 1e lijns helpdesk. als je t op een normale manier vraagt bespaar je je zo een hoop belminuten smile

over het algemeen is het altijd wel goed bij xs4all, alleen soms heb je van die problemen die gewoon kwalitatief uitermate teleurstellend uitpakken.

vervelende is dat je dus ook niet meer 1,2,3 terug kunt naar kpn + adsl frown

dan moet je eerst de lijn opzeggen, wachten op sloop en dan weer aanvragen

Geplaatst:

Dat is nou ook net het ergste aan de zaak,

Ik heb hoofdzakelijk met de tweede lijn mensen (supervisor)gesproken.

Na het tweede onbenullige antwoord vraag altijd meteen om de zaak aan hun supervisor door te geven.

Over het ALGEMEEN zal het ook best wel goed zijn bij die gasten,dat zal het ook bij andere providers zijn.

Service komt pas kijken als men iets extra moet doen voor de centen en dat is bij xs4someone vaak niet aan de orde.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen