theparasol Geplaatst: 10 december 2009 Geplaatst: 10 december 2009 Ach piep niet zo droeftoeter! Hoe vaak komt dit soort dingen voor? De meerderheid van de issues zijn opgelost door eenvoudig het materiaal eens een powercycle te geven. Zou een mooie chaos worden als iedere nono direct belangrijk gaat lopen doen en de normale weg denkt te moeten passeren. Wij hebben aan de zaak ook eens een issue gehad met een klant. Die had persoonlijke connecties met de algemeen directeur en die draaide zijn kont op het bureau van mijn chef. Vervolgens moest ik per direct er naar toe. Het probleem was volledig veroorzaakt door de klant zelf en om het te herstellen hebben ze 3 dagen nacalculatie kunnen voldoen. Moraal van het verhaal: sommige problemen graven wat dieper en zijn niet in een handomdraai te verhelpen. Wees blij dat je niet net als ik een over meerdere km's rotte telefoonkabel hebt in een buitengebied. Die gaat KPN je echt niet vervangen al brul je nog zo hard om supervisors.
Gast 5chaap2k Geplaatst: 11 december 2009 Geplaatst: 11 december 2009 laat ze eens een controle doen op welke centrale je nu zit. bij mijn collega zijn ze er inmiddels achter dat ie sinds de overgang op een centrale op 2230 afstand zit terwijl dat bij de kpn aansluiting maar 730 was. alleen is het omzetten iets wat ze niet snappen. terug naar kpn kan niet meer bij xs4all kreeg hij ook al te horen. ik denk dat xs4all langzaam aan aan het proberen is om de klanten van kpn lijnen af te halen ofzo.. overigens was dat wel weer een leuk gesprek de 2e lijns hd-er geloofde niet dat hij wist op welke centrale hij zat dat had zijn collega een dag eerder verteld.. o.. inderdaad.. hoe weet u dan dat u op die centrale zit? waarop mijn collega zn slechte humeur even vergat en antwoorde: "ik ben boer en heb voor het land een graafmachine, heb de kabel gewoon uitgegraven en gevolgd.." Lang verhaal kort, laat ze eens kijken op welke centrale je zit en of dat wel dezelfde is als voorheen, en niet een verder weg!
looney2 Geplaatst: 11 december 2009 Auteur Geplaatst: 11 december 2009 Ach piep niet zo droeftoeter! Keek je in de spiegel toppertje ? Hoe vaak komt dit soort dingen voor? Veel te vaak De meerderheid van de issues zijn opgelost door eenvoudig het materiaal eens een powercycle te geven. Na eindeloos gesprekken voeren,en diverse blunders die begaan zijn door de ene monteur te laten corrigeren door een andere, anders was er nog niks gedaan!! Zou een mooie chaos worden als iedere nono direct belangrijk gaat lopen doen en de normale weg denkt te moeten passeren. Zou een bende worden als elke sukkel achter zijn desk voor jouw gaat bepalen of je adsl verbinding goed is. Wij hebben aan de zaak ook eens een issue gehad met een klant. Die had persoonlijke connecties met de algemeen directeur en die draaide zijn kont op het bureau van mijn chef. Vervolgens moest ik per direct er naar toe. Het probleem was volledig veroorzaakt door de klant zelf en om het te herstellen hebben ze 3 dagen nacalculatie kunnen voldoen. Vreselijk dat je eens hebt moeten werken,heb jij dat uit eigen zak betaald of heb je die klant ook uit gemaakt voor droeftoeter ?. Moraal van het verhaal: sommige problemen graven wat dieper en zijn niet in een handomdraai te verhelpen. Sommige problemen worden NOOIT opgelost als je zelf als klant er niet bovenop blijft zitten en die rot smoesjes van de provider helpdesk of kpn voor lief neemt. Je moet er als klant op blijven hameren omdat anders de boel de boel wordt gelaten. Jij geeft nou precies zo`n gevoel weer die ik krijg als ik met de helpdesk/KPN praat. Ik ben de MAN en heb er verstand van en jullie zijn pisvolk en krijgen dat wat IK jullie geef. Wees blij dat je niet net als ik een over meerdere km's rotte telefoonkabel hebt in een buitengebied. Die gaat KPN je echt niet vervangen al brul je nog zo hard om supervisors. Ik ben blij dat ik niet bij jou in de buurt woon ja. Jullie worden betaald om een probleem op te lossen en niet om het hoog nodige te doen als het te moeilijk gaat worden. Zo kan het ook als je wilt. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
theparasol Geplaatst: 11 december 2009 Geplaatst: 11 december 2009 Origineel bericht van: looney2 Jullie worden betaald om een probleem op te lossen en niet om het hoog nodige te doen als het te moeilijk gaat worden. Zo kan het ook als je wilt. Nee, niet zoals je wilt, zo gaat het altijd. In de echte wereld kan niemand ijzer met handen breken. Ben blij voor je dat de oorzaak uiteindelijk gevonden is en opgelost is geworden. Maar sommige issues zijn niet 123 op te lossen, veel technische buitendiensten hebben "ringen" / Levels. Het spreekt voor zich dat je onderaan de ladder begint, en het probleem langzaam escaleert. Helaas komt het voor dat het probleem verergert door wanhoopsacties van wat minder kundige collega's. Sommigen daarvan leven al volledig in hun eigen wereld en tekenen activiteiten af als zijnde opgelost terwijl dit nog niet het geval is. Tja en als eigenaar van het probleem wordt je dan woedend van onmacht en bel je voor de zoveelste keer
alx Geplaatst: 12 december 2009 Geplaatst: 12 december 2009 Om meteen iemand voor droeftoeter uit te maken vind ik droevig! Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden. Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.
Tonskidutch Geplaatst: 12 december 2009 Geplaatst: 12 december 2009 wat is eigenlijk een droeftoeter? er is niets zo lastig als, volgens service levels en service mandaten versnipperde organisaties ertoe te bewegen specifieke probleem gevallen te helpen oplossen. heen en weer gaat het balletje in de organisatie en de man met "het mandaat" krijg je toch niet te spreken. de frust inzake externe providers met medewerkers moet je niet 1:1 hier gaan uitspelen/aan de schandpaal binden hier kunnen enkel suggesties gegeven worden opdat je externe beter te woord kunt staan ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
theparasol Geplaatst: 12 december 2009 Geplaatst: 12 december 2009 Origineel bericht van: alx Om meteen iemand voor droeftoeter uit te maken vind ik droevig! Om maar meteen alles breed negatief uit te meten hierzo dat vindt ik droevig. Uiteindelijk is het wel opgelost. En niet door hemzelf maar door een bekwame KPN medewerker. IPV dankbaar te zijn gewoon namokken en het geen service te noemen vind ik geen stijl maar puur onnodig natrappen!
looney2 Geplaatst: 12 december 2009 Auteur Geplaatst: 12 december 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch wat is eigenlijk een droeftoeter? er is niets zo lastig als, volgens service levels en service mandaten versnipperde organisaties ertoe te bewegen specifieke probleem gevallen te helpen oplossen. heen en weer gaat het balletje in de organisatie en de man met "het mandaat" krijg je toch niet te spreken. de frust inzake externe providers met medewerkers moet je niet 1:1 hier gaan uitspelen/aan de schandpaal binden hier kunnen enkel suggesties gegeven worden opdat je externe beter te woord kunt staan ciao HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
looney2 Geplaatst: 12 december 2009 Auteur Geplaatst: 12 december 2009 Origineel bericht van: theparasol What`s up Doc? Bad Connection? HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
theparasol Geplaatst: 13 december 2009 Geplaatst: 13 december 2009 Externe link down / site toevallig aangepast Anyways, was een animatie van een verbaasde en vervolgens boze Donald Duck. Laten we er maar geen vete van maken, maar blijf wel met je van mening verschillen op dit punt.
kazbek007 Geplaatst: 6 januari 2010 Geplaatst: 6 januari 2010 Beste El Pino en anderen, Ik heb dit onderwerp ook eens geheel doorgelezen, nadat ik ben overgestapt begin dit jaar van Telfort naar Xs4all (Internet + bellen 4Mb/1Mb). Ook hiervoor had ik al informatie vergaard over welke ADSL-provider het zal worden. Telfort bood mij een 5/1 internet + bellen verbinding aan (oud tiscali). Deze trainde op mijn Zyxel modem in op meestal tussen 4,0Mb en 4,3Mb en bleef redelijk stabiel. Telfort bied me niet de verbinding en de opties die ik zo graag had die Xs4all wel bied, dus dan maar een overstap. Maar wacht hier komt het ei van Columbus. 30 november aangevraagd > 30 december opleveren. Mijn vraag was of dit wat later kon. Nee datum staat vast. Okay ADSL ingesteld met de overigens (voor mij)wel prima modem (fritzbox 7170). Nummerportering? Xs4all had hier geen gegevens van (ik wel ik had een schermafdruk gemaakt bij de bestelling). Okay dan toch nog maar aangevraagd via de webinterface vandaag. Levering 20 januari > wel ja...... Gebeld met xs4all over mijn verbinding. Ik had immers maar 1536/260 ???? Zelfs met de Zyxel modem, die ik hier nog heb staan. Uitgelegd aan de helpdesk dat ik best kundig ben en een hoop begrijp maar dit niet, zij ook niet. Even wachten.....lijnmeting 3,8Mb. Dus ik zeg, zet hem maar gewoon op 4/1. Even navragen........ik bel U terug. Ik word inderdaad 's middags teruggebeld. Euhmmm....meneer het gaat niet anders, KPN zeg dat dit de maximale stabiele verbinding is....hmmm.grmmmm. Euh, nou dan zeg ik hierbij mijn abonnement per direct op....even wachten dan verbind ik u door. Afdeling opzeggingen.....tja vervelend wat ik hoor en terrecht dat u het wilt opzeggen, omdat wij niet kunnen leveren wat is overeengekomen. tja...knap klote dus. Het heeft dus wel degelijk met hun "nieuwe" netwerk te maken. 30 euro voor zón verbindig, dat is gewoon diefstal... Ik post niet zo vaak meer, maar dit moest ik toch even met jullie delen. Op zoek na een goede andere...pfff. Kazbek007 ** Amiko Mini HD SE, ** DM500HD (OpenATV4.2), **DM500S(pli2.1), Xtrend 8000 (OpenPli),**Triax78cm met rotor Wat men niet kan waarnemen, betekent niet dat het er niet is! Zoek en gij zult vinden!
sathopper Geplaatst: 11 januari 2010 Geplaatst: 11 januari 2010 Origineel bericht van: looney2 Na aantal tips via een lid hier (dank nog) terecht gekomen bij één die via kpn netwerk leverde. Wat de hek dacht ik probeer het gewoon. Ik ben nieuwsgierig welke provider dit is! Ik heb er al een heleboel geprobeerd maar ik kom niet van KPN af. Sterker nog ze geven de lijn niet vrij voor andere providers. Ik denk dat ik zelfs op een black list sta want volgens de postcode check kan ik al helemaal niets meer aanvragen (op het adres van de buren links/rechts nog wel). Origineel bericht van: looney2 Tsja... bij mij is er niet echt sprake van een rotte kabel(gelukkig). Ik heb alleen de pech dat ik een bestaande situatie met een speedtouch 546 stabiele 1.9 Mbit(is een 3Mbit=adsl van xs4all) verbinding heb durven over zetten naar eentje van 4 Mbit(4Mbit=xs4allonly) Vanaf het moment van overstap zou het niet meer mogelijk zijn. Aan koper doet kpn niets meer ivm aanleg glasvezel, maar in dit buiten gebied leggen ze geen glasvezel. Heerlijk zoiets. Ik probeer al 2 jaar mijn snelheid te verhogen ik zit op 6.3km Technisch kan ik naar 512/2500kbps. De lijn heeft hier ook op gedraaid omdat de lijnmeetploeg bij oplevering de snelheid op 512/3000kbps had gezet. Helaas (hadden ze ook gezegd) synct het systeem regelmatig zodat automatisch alles weer op de oude settings terugkomt. Via heel veel kanalen van alles geprobeerd. Ook via medewerkers van KPN waarvan één een waarschuwing heeft gekregen omdat hij zich daar niet mee mocht bemoeien. Lang leve KPN. Mijn buren hebben nog IPB van het eerste uur 512/3000kbps maar KPN zit er nu strak in en geeft nu niet meer dan 256/1500 en dan mag je nog blij zijn voor 30€ p/m. Ik wilde een 2de lijn aanvragen en met een Linksys router (2xWAN) gaan werken maar dat lukt dus ook niet meer. (ik heb een dubbel ISRA punt)
kazbek007 Geplaatst: 12 januari 2010 Geplaatst: 12 januari 2010 Het een en ander heeft te maken met het beleid van KPN. Ze nemen geen risico meer op instabiele lijnen. Ze stellen je in op basis van afstand tot de centrale in combinatie met eventueel een lijnmeting. Er valt hier "bijna" niet aan te tornen. Voorheen werd je gewoon op de snelheid gezet welke de provider je kon aanbieden. Ik heb er net zelf mee te maken gehad. Ik heb waarschijnlijk het geluk dat ik eind deze maand op een profiel hoger gezet kan worden (kpn <> xs4all). ** Amiko Mini HD SE, ** DM500HD (OpenATV4.2), **DM500S(pli2.1), Xtrend 8000 (OpenPli),**Triax78cm met rotor Wat men niet kan waarnemen, betekent niet dat het er niet is! Zoek en gij zult vinden!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen