Gast Aston79 Geplaatst: 8 augustus 2009 Geplaatst: 8 augustus 2009 Origineel bericht van: Sjaak(k) Ach wat maakt het uit, als ze niet willen dat onbevoegden hun berichten lezen dan sturen ze deze info gewoon per post. Zoveel dealers zijn er toch al niet meer om naartoe te sturen Een brief kan je ook onderscheppen hoor
Johan45 Geplaatst: 8 augustus 2009 Geplaatst: 8 augustus 2009 Terug ontopic heren. Vanaf nu alleen nog inhoudelijke reacties aub. Vult u rustig aan !!!
Gast Edwinmtb Geplaatst: 8 augustus 2009 Geplaatst: 8 augustus 2009 Ik kan me niet voorstellen dat Canal Digitaal zelf gelukkig is met de gekozen oplossing. De negatieve reacties hebben zij ook wel voorzien. Het zou mij niks verbazen dat ze in de toekomst de maatregel weer versoepelen. Volgens mij is het de bedoeling om steeds meer ontvangers te certificeren. Ook zullen steeds meer merken de software aangepassen. de maatregel treft nu voornamelijk alleen nieuwe klanten. Dit om te voorkomen dat mensen een dure ontvanger kopen, welke achteraf ineens niet goed meer werkt. Klant boos naar de winkel, winkel boos naar Canal Digitaal enz. Lijkt me helemaal geen gewenste situatie. Je krijgt dan negatieve publiciteit die in de krant of bij consumentenprogramma's terecht komt. Dat is de keuze waar Canal Digitaal waarschijnlijk voor heeft gestaan.
Gast Stepdriver Geplaatst: 8 augustus 2009 Geplaatst: 8 augustus 2009 Wil je voorzien in de toekomst en van alle dingen kunnen genieten van de hedendaagse digitale televisie, dan ben je vaak genoodkzaakt om de wat duurdere toestellen in huis te halen. Gaan die eikels van CD het natuurlijk weer over een andere boeg gooien door deze ontvangers maar niet te certificeren, want de klanten zullen maar eens ergens van profiteren...
Jan de Vries Geplaatst: 9 augustus 2009 Geplaatst: 9 augustus 2009 Origineel bericht van: Sjaak(k) Origineel bericht van: Jan de Vries Origineel bericht van: woutervg Origineel bericht van: RobinHood Ik ben sinds kort geen dealer meer. Wens alle ex-collega's, en dit is echt gemeend, veel sterkte toe! De dealers kunnen nog steeds alle ontvangers verkopen die ze willen. Er moet alleen een CDS mediaguard module in kunnen.... Dus CD gaat de handelaren verbieden om FTA ontvangers te verkopen ? Dat dacht ik toch niet. Jan Je moet goed lezen mijn beste, een fta kun je altijd verkopen daar heb je geen kaart voor nodig, maar daar kun je ook de PO niet mee ontvangen. R Ik kan prima lezen :-) Ik reageer op woutervg die beweert dat dealers van CD alleen ontvangers met mogelijkheid voor een CAM mogen verkopen. Jan
Gast joost1963 Geplaatst: 9 augustus 2009 Geplaatst: 9 augustus 2009 Ik kan mij aan de andere zijden als ik in de schoenen sta van canal digitaal kan ik mij ook voorstellen dat zij graag hun markt levendig houden. Er zijn tal van merken die of geen software meer leveren of niet meer bestaan waardoor canal digitaal geen beveiliging software meer kan maken om de kraak te sluiten. Voorheen konden we met Goldkaarten, Fun kaarten enz. canal digitaal omzeilen wat ook in de diverse satelliet zaken gebeurden. Dit gat werd met seca 2 dicht gemaakt. Nu was ook deze kaart gekraakt en heeft canal digitaal meteen ingegrepen en nieuwe kaarten uitgebracht waarmee ze mogelijkerwijs ook andere actieve illegale praktijken willen stoppen. Niets mis mee lijkt mij dit is hun goed recht. Het probleem is dat er nu heel veel ontvangers op de markt zijn die niet meer door de importeur worden ondersteund. Daarvoor hebben we nu een omruil actie (Wat canal digitaal ook handen vol geld kost) Wat canal digitaal nu probeert te doen is kosten wat kost deze herhaling te voorkomen. Uiteraard zullen de meeste ontvangers de CI module gewoon ondersteunen en kunnen de meesten winkels de klanten een uitgebreider pakket aanbieden met meerdere satellieten draaibaar enz. De handel zal altijd blijven bestaan echter is het de klant wel duidelijk gemaakt dat mits je geen gecertificeerde ontvanger koopt je kans loopt dat je een update moet uitvoeren of dat je de kans loopt dat bij bepaalde plak merken na verloop van tijd een nieuwe moet kopen. Door de slimme handelaar zal de module en de kaart of de ontvanger en de kaart wel worden gescheiden en krijgt de klant wat de handelaar hem wil verkopen. De gespecialiseerde bedrijven zullen het wel moeilijker gaan krijgen nu steeds meer pakketten op bijna alle plaatsen verkocht zullen gaan worden. Canal digitaal heeft volgens mij geen keus om zelf ook te overleven het illegaal kijken een halt toe te roepen en geen klanten weg te jagen.
Gast Stepdriver Geplaatst: 9 augustus 2009 Geplaatst: 9 augustus 2009 CD heeft geen keus????? Wij hebben geen keus zul je bedoelen! Al jaren bepaalt die boevenbende de prijzen, als je afhankelijk bent van de club dan betaal je jezelf scheel en je krijgt er ook nog eens bijna niets voor terug. Illegale praktijken zullen altijd blijven bestaan, maar moet nou iedereen daar de dupe van zijn???
Gast 44piet Geplaatst: 9 augustus 2009 Geplaatst: 9 augustus 2009 Origineel bericht van: joost1963 Canal digitaal heeft volgens mij geen keus om zelf ook te overleven het illegaal kijken een halt toe te roepen en geen klanten weg te jagen. Canal digitaal heeft digitenne groot gemaakt door steeds klanten weg te jagen . Constant doen ze de ene na de andere zet om mensen strontziek te maken met wijzigingen en ``gecertificeerde`` boxen uit te rangeren en zogenaamde ``niet gecertificeerd boxen op zwart te laten gaan , ook met de cds module want dat moet dan in een DVB ci box werken , nou geluk heb je als dat goed werkt / vergelijk maar eens met Duitsland, die kunnen nog steeds met een analoge sat ontvanger terecht net als hier op de kabel .Dat is met het publiek meedenken .En als zij dat beleid doorzetten van gedwongen boxen (zodat je goed werkende ontvangers op moet ruimen want dat is het in feite . Kunnen ze de schotel abo`s dadelijk alleen nog aan buiten de grens gaande nederlanders kwijt , en laat dat nou ook nog illegaal zijn.Als ze dat willen tegengaan zullen ze alleen smartcards en evt modulen moeten leveren en met elke box producent meewerken/denken voor de goede werking (vrijwillig) zodat de handel en producent snel met oplossingen kan komen.
Gerard 76 Geplaatst: 9 augustus 2009 Geplaatst: 9 augustus 2009 onzin. de meeste komen van de kabel af.
Gerrit1967 Geplaatst: 9 augustus 2009 Geplaatst: 9 augustus 2009 Het probleem is dat er nu heel veel ontvangers op de markt zijn die niet meer door de importeur worden ondersteund. Daarvoor hebben we nu een omruil actie (Wat canal digitaal ook handen vol geld kost) Joost ik ben het niet eens met je bewering, er zijn maar een aantal ontvangers die niet meer ondersteund worden de meeste worden wel ondersteund maar verkrijgen de juiste informatie pas achteraf....ook heeft canal digitaal vorig jaar aangegeven juist minder ontvangers te gaan certificeren, maar zeggen ze nu dat ze toch meer ontvangers gaan certificeren mits deze ontvangers voldoen aan hun eise... ze moeten wel anders wordt hun markt aandeel steeds minder
Codx Geplaatst: 9 augustus 2009 Geplaatst: 9 augustus 2009 Het maakt niet uit van welk platform ze afkomen, Digitenne is maar om 1 reden populair en dat is de prijs! Verder vind ik het een heel goed plan om geen losse kaarten meer te leveren. Eindelijk worden ze verstandig. Alle grote spelers leveren EIGEN apparatuur mee, dat kan niet anders omdat je de werking niet kunt garanderen op allerlei verschillende modellen. Bovendien zou je dan geen technische vernieuwingen kunnen doorvoeren aangezien er zoveel verschillende systemen/normen zijn. Dus ja logisch. Echter moet je er wel bij opmerken dat Canal Digitaal geen goede reputatie heeft in de ondersteuning van eigen apparatuur. Dat zal dus echt moeten veranderen wil dit succesvol worden. Tevens is er een gebrek aan visie. Ze leveren nog steeds MPEG2 apparatuur terwijl iedereen kan bedenken dat ze binnen 1 jaar op MPEG4 moeten overstappen willen ze nog een beetje mee kunnen. Kunnen ze weer een omruilactie houden en krijg je weer negatieve publiciteit. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Gast sattaz Geplaatst: 9 augustus 2009 Geplaatst: 9 augustus 2009 Origineel bericht van: Codx Verder vind ik het een heel goed plan om geen losse kaarten meer te leveren. Eindelijk worden ze verstandig. Alle grote spelers leveren EIGEN apparatuur mee, dat kan niet anders omdat je de werking niet kunt garanderen op allerlei verschillende modellen. Bovendien zou je dan geen technische vernieuwingen kunnen doorvoeren aangezien er zoveel verschillende systemen/normen zijn. Dus ja logisch. @Codx, Zo logisch vind ik het niet. Zoveel verschillende system/normen zijn er volgens mij niet. Daarmee bedoel ik dat er voor satellietontvangstapparatuur internationaal afspraken zijn gemaakt. Dan denk ik aan bijvoorbeeld DVB-S/S2 protocol, MPEG2/MPEG4, CI compatibiliteit en waarschijnlijk nog enkele andere dingetjes. Alle satellietapparatuur zou aan bovengenoemde standaardisatie moeten voldoen. Men streeft naar uitwisselbaarheid, zo heb ik begrepen, om een eerlijke concurrentie mogelijk te maken. Dus niet dat een provider door allerlei trucjes bepaalde fabrikanten (of zichzelf) kan of gaat bevoordelen. En dat is toch datgene wat nu juist wel in Europa in toenemende mate lijkt te gaan gebeuren. Met vriendelijke groeten sattaz
Codx Geplaatst: 9 augustus 2009 Geplaatst: 9 augustus 2009 Laten we het omdraaien. Hoe zou jij het als provider aanbieden met de gedachte dat het niet hackable mag zijn, content beveiliging moet bieden als de maker dit vereist en alle mogelijkheden van uitgebreide grafische EPG, VideoOnDemand en (toekomstige) interactive diensten. En het liefst nog 1 interface voor je klanten ivm makkelijke bediening en gebruikers ervaring en niet te vergeten support. Wat je niet kunt testen kun je ook niet garanderen en dat is waar ze nu tegen aan lopen. Die normen kun je dan wel vergeten. Consumenten kopen de goedkoopste troep die ze kunnen vinden. Ik zou daar ook geen support op geven en vaak doet de fabrikant dat ook niet. Nederlanders moeten gaan begrijpen dat als je een totaal product en ervaring wil aanbieden dit alleen mogelijk is via provider gebonden ontvangers. Als je ooit een skybox gehad hebt ga je vanzelf het licht zien. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Gast Stepdriver Geplaatst: 9 augustus 2009 Geplaatst: 9 augustus 2009 Ho even, deze redenering is het paard achter de wagen spannen. Certificering is alleen maar in orde als je ook echt iets te bieden hebt, niet mensen gaan beperken door hen een ontvanger proberen aan te smeren die voor een leek nog niet goed genoeg is. Waarom is er bijvoorbeeld nog steeds een CD kanalenlijst die niet veranderd kan worden en waarom hebben sommige ontvangers van CD zelf geen fatsoenlijke EPG?? Want laten we wel wezen, er is geen enkele ontvanger echt goed genoeg maar die troep waar CD mee aan komt zetten is het natuurlijk helemaal niet... En misschien wil ik het als Nederlander wel niet begrijpen, deze grapjassen van CD hebben al een aardige slok geld van mij gehad. En dit alleen maar omdat ik dus afhankelijk ben van de schotel en geen alternativen heb gehad. Op dit moment zou ik over kunnen stappen naar digitenne, maar dit is in mijn ogen ook te duur voor het aanbod. Ook de beeldkwaliteit laat zeer veel te wensen over als je het beeld van de schotel gewend bent. Ik heb het allemaal niet geteld, maar sinds de schotel in 1988 aan de muur kwam ben ik een vermogen kwijtgeraakt aan CD en in de tussentijd hebben er ook al een aardig aantal decoderwisselingen en Lnb wisselingen plaatsgehad. Ik vind dus dat we al genoeg betaald hebben en er maar eens een keer pas op de plaats gemaakt moet worden door CD. Het zal allemaal wel veel geld kosten, maar moet dit echt ten koste gaan van de klant???
Gast aart44 Geplaatst: 9 augustus 2009 Geplaatst: 9 augustus 2009 Origineel bericht van: Stepdriver Het zal allemaal wel veel geld kosten, maar moet dit echt ten koste gaan van de klant??? Vorige keer had je het over een settop pakket nou van die 60 euro per jaar het personeel en de transponders betalen daar zullen ze al wel te kort aan komen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen