Ga naar inhoud


[DM7000] veranderingen aanbrengen in Cccam.cfg file


peterksr

Aanbevolen berichten

Inloggen met telnet: ( plaats CCcam is in dit geval: /var/bin )

 

dan:

 

cd /var/bin ( enter )

killall -9 CCcam ( enter )

CCcam -d ( enter )

 

Je kunt via commando ls zien hoe die cam-file wordt genoemd.

 

Misschien kun je qua linux commando's eens dit lezen:

 

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/802347/Tips_Trucs_voor_commandoregel#Post802347

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

/var/bin daar staat de CCcam dus eventueel ook de juiste naam

ook als je in telnet TOP intoets zie je hoe het proces precies heet

 

om na het telnet inloggen in de root map te komen typ je

cd ..

en geeft een enter

cd ..

en geeft een enter

 

nu sta je in root

ls

en geeft een enter

toont list directory

cd /var/bin (of /usr/bin bij 600-7020)

ls

killall CCcam

stopt het proces

CCcam -d start het proces

 

het loggen kan enkel zichtbaar gemaakt worden als je die optie in de config aanzet

 

ciao

 

Painted Moon

The Silencers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Inloggen met telnet: ( plaats CCcam is in dit geval: /var/bin )

dan:

cd /var/bin ( enter )
killall -9 CCcam ( enter )
CCcam -d ( enter )

Je kunt via commando ls zien hoe die cam-file wordt genoemd.

Misschien kun je qua linux commando's eens dit lezen:

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/802347/Tips_Trucs_voor_commandoregel#Post802347

Met vriendelijke groet, paardengek


hallo paardegek,

het directory commando gaat al fout bij mij ik sluit ff een screendump bij.

tevens heeft tonskidutch over het loggen aanzetten in het config file maar wat moet ik in het configfile invoeren om dit aan te zetten dan ?

gr peter

post-16690-1318260383,9789_thumb.jpg

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: peterksr


tevens heeft tonskidutch over het loggen aanzetten in het config file maar wat moet ik in het configfile invoeren om dit aan te zetten dan ?

gr peter



dubug=ON

Code:
cccam -d >> /var/log/cccam.log-or-point-anywhere-else &Where:* /var/log/cccam.log-or-point-anywhere-else - any path to file on any partition where you have enough disk freespace.* Symbol "&" at the end makes it run in background so you can close your terminal application.* Symbols >> will append your file. And > will rewrite old one on start. 


ciao

Painted Moon

The Silencers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Origineel bericht van: peterksr


tevens heeft tonskidutch over het loggen aanzetten in het config file maar wat moet ik in het configfile invoeren om dit aan te zetten dan ?

gr peter



dubug=ON

Code:
cccam -d >> /var/log/cccam.log-or-point-anywhere-else &Where:* /var/log/cccam.log-or-point-anywhere-else - any path to file on any partition where you have enough disk freespace.* Symbol "&" at the end makes it run in background so you can close your terminal application.* Symbols >> will append your file. And > will rewrite old one on start. 


ciao


dank je voor je uitleg maar nog een vraag moet er voor where: geen # staan ? en de drie regels er onder staan door astrix * teken of het hekje # teken staan ?

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch

dubug=ON


Eh, dubug? toch debug?

In dit geval de bug whistle

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaal,

 

ik ben nog steeds aan het worstelen met de freezes ik heb nu de diverse aanpassingen in het CCcam cfg file welke ik hierbij als bestand bijvoeg.

ik heb het bestand de extentie .doc gegeven als het goed is kan je het zo lezen.

graag zou ik van jullie willen weten of ik het file goed heb bewerkt om het CCam file uit te loggen om te kijken of de freezes op te lossen zijn.

nog mooier zou zijn als iemand mij de oplossing zou kunnen aanreiken .

het cardsharen tussen twee boxen van mij vind ik geen oplossing daar ik dan 4 lnb's zou moeten vervangen.

het bewuste CCam file is versie 2.1.2 tevens vraag ik mij af waar het resultaat van de log word weggeschreven ik heb namelijk geen harde schijf ingebouwd.

 

groeten Peter

CCcam.doc

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

overal staat een # in jouw bijlage.doc

 

dus alles staat default

(dus er zijn geen aanpassingen actief)

 

maar nogmaals (zoals in andere vraag en antwoord berichten over freezes) ook de prio dient juist te zijn aangepast.

 

maar daar je 2 dreamboxen hebt, neem ik ook nog aan dat je thuis shared

dan dient natuurlijk ook de 2e (de client) correct te zijn aangepast.

 

ciao

 

Painted Moon

The Silencers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Tonskidutch,

 

bedankt voor je antwoord het sharen van de twee dreamboxen vind ik geen optie om de al genoemde redenen.

op het laatste blad van het bijgevoegde file staan dacht ik wel regels welke zouden moeten werken.

je spreekt ook over prio kan je mij uitleggen hoe dit werkt ?

 

groeten peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

 

zou iemand mij hier nog verder mee kunnen helpen ik ben er nog steeds niet uit zoals je kunt zien heb ik wel al het een en ander gedaan maar helaas nog zonder het gewenste resultaat.

Tonskidutch had het over prio instelling zou iemand mij kunnen vertellen wat dat is ?

hoop eindelijk eens te kunnen afronden.

 

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

wil best nog terugkomen op enkele aanbevelingen en voorbeelden leveren

maar het vermaledijde en verguisde seca3 kaartje levert je in bepaalde gevallen per CCcam problemen indien niet correct gefilterd wordt

 

wie wil wat zien

wie mag wat zien

maar vooral wie stuurt constant ruis waardoor de softcam niet snel genoeg kan ageren.

 

prioriseren betekend specifiek volgens de op kaart gebezigde CAIDs en nog beter met 2.1.2 PIDs een heel duidelijke voorkeur aan de CCcam op te leggen.

 

mijn prio is dus simpel weg:

P: 0100:00006a <> heb ik als mediaguard versie 3

P: 1702:000000 <> heb ik als betacrypt tunneled nagra

I: 1834:000000 <> Nagra heb ik niet op mijn kaart dus wil ik niet

I: 09C40000 <> NDS van voorheen Premiere nu Sky (19E)heb ik niet en wil deze dus niet

I: 0622:000000 <> Irdeto heb ik niet op kaart dus wil ik niet

 

als je dus weet welke CAIDs en de multicrypt worden gebruikt voor een pakket kun je valse of storende uitsluiten en enkele voorkeur bieden...> dat heet dus prioriseren

 

ciao

 

 

 

Painted Moon

The Silencers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
wil best nog terugkomen op enkele aanbevelingen en voorbeelden leveren
maar het vermaledijde en verguisde seca3 kaartje levert je in bepaalde gevallen per CCcam problemen indien niet correct gefilterd wordt

wie wil wat zien
wie mag wat zien
maar vooral wie stuurt constant ruis waardoor de softcam niet snel genoeg kan ageren.

prioriseren betekend specifiek volgens de op kaart gebezigde CAIDs en nog beter met 2.1.2 PIDs een heel duidelijke voorkeur aan de CCcam op te leggen.

mijn prio is dus simpel weg:
P: 0100:00006a <> heb ik als mediaguard versie 3
P: 1702:000000 <> heb ik als betacrypt tunneled nagra
I: 1834:000000 <> Nagra heb ik niet op mijn kaart dus wil ik niet
I: 09C40000 <> NDS van voorheen Premiere nu Sky (19E)heb ik niet en wil deze dus niet
I: 0622:000000 <> Irdeto heb ik niet op kaart dus wil ik niet

als je dus weet welke CAIDs en de multicrypt worden gebruikt voor een pakket kun je valse of storende uitsluiten en enkele voorkeur bieden...> dat heet dus prioriseren

ciao




dank je voor je antwoord ik heb dit prio file aangemaakt maar hoe gaat dit dan werken ?
moet ik iets in de CCcam.cfg file zetten om dit te laten werken of moet niets doen en gaat het vanzelf.

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

de config heeft een regeltje, met een # ervoor waar dat prio bestand wordt aangeroepen

 

indien je enkel dat hekje (zoals dit # karakter heet) weg haalt is je prio geladen, dus werkt het.

 

de CCcam is na aanpassen van de config (veelal) zonder herstart al meteen up to date.

indien je twijfelt, herstart de softcam.

 

ciao

Painted Moon

The Silencers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...