Ga naar inhoud


Magic Module in een Dreambox


Gast noot

Aanbevolen berichten

Beste techneuten,

 

Ik heb hier een Dreambox 7025+ en een Magic Module (versie 1.04) die ik aan de praat probeer te krijgen met een origineel kaartje (oranje) van CD.

 

Met cccam werkt het prima maar ik wil graag de Magic Module aan de gang krijgen.

 

Als programmer heb ik hier de Cas Interface 3+.

 

Ik heb echt al van alles geprobeerd maar tot op heden zonder resultaat.

 

Kan iemand mij een beetje op weg helpen met goede raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja dat ligt er juist aan welke software er op de magic module staat en daar zeg je niets over.

Maar als software ucas 3.0 er op en een aantal kanalen zal werken niet alles. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb als software UCAS 3.0 geprobeerd maar dat leverde me alleen maar zwart beeld op, alleen op BVN had ik beeld.

 

De CI werd wel geïnitialiseerd door de Dreambox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan houd het op dat is de enige software die beeld geeft als dat niet werkt ligt het aan de instellingen van de Dreambox.

 

Kun je niet proberen bij iemand anders ucas 3.0 zou gewoon moeten werken of er is bij het proggen iets mis gegaan zoals de xilinx gewist ziet de ucas wel de kaart met kaartinfo bij common interface. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg alle info van de kaart te zien.

 

Ik zal de boel er nog eens helemaal opnieuw opzetten.

Ik zal het dan eens in de instellingen van de Dreambox gaan zoeken.

 

Ik laat het hier weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat deze vraag meer over een common interface gaat en die een eigen topic heeft zou de vraag daar beter op zijn plaats zijn.

 

Maar goed als je een verkeerde xilinx er op zet geeft hij ook geen beeld dus ik weet niet precies wat je gedaan hebt maar als bijlage zal ik er een zipje jedec bijhangen met de juiste voor de MM er in.

Beter in het vervolg er nooit meer aankomen als hij goed is en beeld geeft, ze zien de knop xilinx op de cas en die moet dan ook alleen weten ze niet waarom. blush

jedec.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet aan de xilinx knop gezeten. Ik heb de kaart van iemand overgenomen (nu snap ik wel waarom) en er stond al software op de module (penta 1.09).

 

Ik ga ermee aan de slag. Dank voor de files.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Een MM module werkt wel degelijk in een dreambox,je moet dan alleen overscakelen naar common interface,ik heb zo een module getest.natuurlijk niet om in de Dbox te gebruiken ,dat heeft geen zin natuurlijk met de cccam.ik vond het ook een vreemde vraag,maar ja het kan natuurlijk.DE MM was trouwens ook van dream multimedia,een soort voorloper van de Dream box,als ik me niet vegis.Er was toen destijds ook een hele toestand hier over zgn ilegale modul, de recht zaak hierover hebben de fab.van Modulen verloren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...