Ga naar inhoud


t-mobile dataverbruik hoge rekening(en)


mietde

Aanbevolen berichten

Heb ruim 2 maanden geleden mijn web & walk plus stopgezet omdat ik toch amper internet gebruikte.

Na enkele weken kreeg ik de eerste rekening waarbij al voor zo'n 25 euro dataverbruik zat.

Was het daar niet bepaald mee eens, meen toch echt dat ik dat bij lange na niet verbruikt had maar wellicht een virus of toch wat onzichtbaars of zo.

Meteen de harde reset op mijn e71 uitgevoerd en ingesteld dat ie moet vragen of ie een netwerkverbinding moet accepteren of niet.

 

Na een paar weken, welicht na een maand nogmaals geprobeerd mijn belstatus te controleren maar dat ligt bij T-mobile al maanden op zijn gat.

Voor de "zekerheid" heb ik al mijn (mobiele)internetverbindingen eruit gegooid, voor nood had ik er een sms-je met settings in staan die ik indien nodig kon installeren om toch online te kunnen.

Afgelopen week een rekening binnengekregen waarop 190,- aan dataverbruik word vermeld.

Bij het minste geringste zit je op een afgerond bedrag en dat zal samen wel die 190 euro zijn.

Totaal in die maand was 230MByte.

Heb meteen maar weer de overstap gemaakt naar web & walk.

Ik heb ze gebeld en uiteindelijk telefonisch een klacht ingediend.

 

Na een dag of 2 heb ik zojuist het aanbod gekregen dat het dataverbruik over die periode gecrediteerd word maar dat ik zo bleek uiteindelijk, dan wel akkoord gaan met dataverbruik over de periode daarna.

D'r is nog niet bekend hoeveel data er verbruikt is, tm 11-7 is het wel bekend en dat kan kwijtgescholden worden maar tot 4 augustus (toen ik voor de zekerheid w&w weer heb geactiveerd) is nog niet bekend.

 

Hoe kan ik nu akkoord gaan met een dataverbruik/rekening waarvan ik niet eens weet hoe hoog dat is.

Ik heb de afgelopen maanden in totaal misschien een mb of 2 gebruikt, en dat dan in de eerste 4 weken, de laatste maand heb ik al online al helemaal niets meer gedaan.

 

De dame in kwestie geeft de klacht nu door aan de afdeling die na kan gaan of d'r data is gebruikt maar vertelde me dat ik de factuur beter kon betalen want dat anders de gevolgen ernstiger konden zijn.

 

Ik vraag me af of ik niet beter die 190,- creditering had kunnen accepteren, binnen is binnen en wat er nu nog gaat gebeuren is helemaal de vraag.

 

Pest is dat ik echt amper data gebruik, voorheen met w&w wel ja.

Tis net of ze dat gebruik maar een maand of 3 vooruit geschoven hebben.

 

Zelfs als ik uiteindelijk al dat dataverbruik niet hoef te betalen of teruggestort krijg ben ik nog genaaid.

Ik dacht van 10 euro te kunnen downgraden naar een paar euro per maand, ze hebben me iig zo erg de schrik aangejaagd dat ik nooit geen los dataverbruik meer af zal durven te nemen, iets dat me toch maandelijks een voordeeltje van zo'n 7 euro op zou leveren.

 

Spookfacturen, lijkt upc wel

 

Daar gaat mijn nieuwe hd ontvanger cry

 

ps; ik heb het idee dat ik het aanbod had moeten accepteren en dan later indien nodig (en daar heeft het alle schijn van) weer een klacht in zou dienen.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vind dit een beetje een "spook" verhaal...

 

T-Mobile hanteert namelijk vaste prijzen per dag..

 

Bron: T-Mobile website.

 

Ben je abonnee of PrePaid beller van T-Mobile. De kosten lopen nooit uit de hand, want je bent nooit meer kwijt dan respectievelijk € 2,50 of € 7,50 per dag (voor PrePaid geldt een maximum van € 2,50 per dag). Dus internetten om iets op te zoeken of surfen voor je plezier? Geen probleem. Want met je T-Mobile abonnement heb je altijd het hele internet op zak.

 

190,00 / 7,50 = gemiddeld 25dgn continu online.

 

Aanvechten dus...

 

Gr.Info

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een flex abbonee, voor mij dus die maximale 7,50 per dag.

Dat op zichzelf is al gewoon Belachelijk als je bedenkt dat je voor een tientje al een flat fee abbo hebt.

 

Ik vind overigens 7,50 per dag al gauw behoorlijk uit de hand lopen.

Helemaal als je maar een paar MB in 2,5 maand hebt binnengehaald.

 

 

Bij de eerste rekening met los in rekening gebrachte data (iets van dik 20 euro in een weekje) had ik nog zoiets van wellicht toch een settinkje of virus of zo omdat mijn gsm ook al enkele maanden iedere dag aan de lader moest terwijl hij het voorheen al snel een dag of 5 uit hield op een volle accu.

Na die rekening dus o.a. de factory reset en alle settings nagelopen maar vandaag is ook gebleken dat de originele nokia accu kaduuk was, was van de ene op de andere dag ineens zo'n 75% van de accu-capaciteit kwijt.

 

Met het oplossen van dat probleem is ook het laatste beetje twijfel dat het toch aan mijn kant zou liggen, verdwenen.

 

Wat mij betreft voldoet een "eenvoudige" creditering inmiddels niet meer.

Al eerder vermeld maar de angst weer met zulke spook-facturen geconfronteerd te worden doet mij schuilen naar een voor mij toch 7 á 8 euro duurder flat-fee abbo dat ook nog eens wat trager is.

Dát aspect zullen ze nooit echt compenseren.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een raar verhaal. Ik heb een T-Mobile abo zonder internet. Dus moet je dan ook geen internet gebruiken, dat weet iedereen.

 

Je moet wel even wat actie ondernemen want er zijn wat programma's die GPRS actieveren.

 

Ik gebruik internet nu alleen als er een open Wifi verbinding is, en die zijn er zat.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: kweetnie
(zucht) Nog maar 'n keertje:
(Gisteren gekocht)


Ja, joh, had ik, of nee, als flex abonnee gebruik je dan maximaal 5 euro per dag maar da's dan nog altijd 155,-

Dacht makkelijk 13 euro per maand te verdienen door gewoon voor data te gaan betalen.
Niet dus, inmiddels om weer van deze ongein te voorkomen w&w basis aangeschaft.

Maar d'r is nieuws.
Waar ik bang voor was is uitgekomen, op de nieuwe rekening staat het dataverbruik van 11/7 tm 11/8 en dat is 30KB ofwel EUR 0,07
Geen idee waar die vandaan komen maar dat zou een foutje van mij geweest kunnen zijn.

Omdat ik met mijn stomme kop het aanbod heb afgeslagen moet ik nu wel de kosten van de voorgaande rekeningen betalen (> 200,-) omdat ze dat hebben nagekeken en daaruit bleek dat ik wel die data wel degelijk zelf gebruikt zou hebben.
Nou, misschien dat er iemand bijna dagelijks heeft ingebroken op de meest uiteenlopende tijden om niet stiekum via mijn glasvezellijn of openlijk toegangkelijke accespoint te surfen of wat dan ook maar om dit via mijn mobieltje te doen.

Waar die data vandaan kwam, welke websites of ander dataverbruik het betrof kunnen ze blijkbaar niet uitvogelen.

Wat die data betreft het volgende:
niemand in huis die gebruik van mijn gsm heeft gemaakt.
11/6 tm 21/6 dagelijks verbruik van telkens zo tussen de 6000 en 11000 KB.
Een vreemd gat tussen 21/7 en 30/7 enkel dataverbruik op 27/6 waarna het dagelijkse patroon met dagelijks dataverbruik tot wel ruim 14000 KB.

Zie de bijlage voor een duidelijk overzicht

Als ik die data verbruikt zou hebben dan is dit automatisch gegaan en zeker niet door handmatig te surfen of zo.
A-gps heeft gedurende die tijd wel aangestaan maar gps stond wel gewoon standaard uit en heb ik als ik het al gebruikt heb alleen maar in het weekeinde gebruikt voor zover ik het gebruikt had.
Ze kunnen blijkbaar niet aangeven welke data ik gebruikt heb alleen dát ik het gebruikt hebt, tsja da's ook makkelijk voor ze.

Affijn, het aanbod is blijkbaar niet meer geldig en ik moet dus de hele zwik dokken.
Nou, ik heb al betaald dus ik krijg geen geld meer terug.
Vreemd dat er enkele dagen geen data gebruikt is, wellicht was toen de gsm enkele dagen zoek met een lege accu of zo maar if so dan is er een applicatie die dat dataverbruik stiekum genereert.
Waarom er geen data meer verbruikt is van 11/7 tot 11/8 is mij iig niet duidelijk maar inmiddels is het nagenoeg onmogelijk met het ding op internet te komen.

De oorspronkelijke reden om een klacht in te dienen was naast de hoge rekening de onmogelijkheid tussentijds het dataverbruik te controleren, iets dat nog steeds niet mogelijk is, ik heb in het telefoongesprek te veel de nadruk gelegd op het gegeven dat er amper sprake van dataverbruik kon zijn, dat de hoeveelheid data dus om te beginnen al niet klopte en dat had ik beter niet mee kunnen beweren.

Nieuwe in te dienen papieren klacht zal zich dan ook terecht meer focussen op het onvermogen tijdig op het hoge dataverbruik in te springen omdat hun eigen online mogelijkheid daarvoor al maanden niet werkt zoals die zou behoren te werken.

Evengoed zal ik nu dus nooit geen dataverbruik los af rekenen, je kunt het zelf amper tracken en de provider kan je ook zomaar vertellen dat je het echt hebt verbruikt.
Helaas dus geen lijst van bezochte webpagina's of wat dan ook, de codes bij het dataverbruik klopten met mijn sim code, ja nou duh.

Brieven met klachten zijn overigens op te sturen naar:

t-mobile klantenservice
postbus 16272
2500 bg den haag

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Heb een 2e aanbod gehad dat ongeveer hetzelfde is als het eerste aanbod.

Ik krijg alle datakosten buiten de bundel terug.

 

In de praktijk naaien ze me dan nog steeds voor zo'n 50 euro een oor aan maar ik heb geen zin in slepende kwesties en heb het aanbod dan ook maar geaccepteerd.

 

Ben het er overigens niet mee eens ook al heb ik hun aanbod aangenomen.

Dat is iets dat ik na het eindigen van het contract mee zal laten tellen in mijn besluitvorming voor prepaid e.o . andere provider.

 

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schrijf een brief naar afdeling "Complaints" en stel ze een ultimatum voor het oplossen, wat ik weet is dat er voor data bij alle abonnementen van T-Mobile geen kosten worden gerekend.

Is allemaal Fair Use Policy.

 

Stuur de brief naar het postbus nummer wat op hun site staat, vervolgens wordt je gebeld en wordt er meestal uit coulance een aanbod gedaan dat veel meer bij je past en worden de foutief in rekening gebrachte kosten kwijtgescholden.

 

Je maakt meer kans met een passende oplossing via een brief.

Klanten service bellen heeft geen nut.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...