concordia Geplaatst: 8 augustus 2009 Geplaatst: 8 augustus 2009 Hallo, ik heb een vaag probleem, ik kan niet van buitenaf in mijn dreambox komen. als ik ping komen de 4 pakketjes netjes terug. nu heb ik ik poort 22 open gezet, zodat ik met putty op afstand in de dreambox kan komen (poort 22 tcp) als ik intern inlog, geen probleem wat kan dit zijn
Big fellow Geplaatst: 8 augustus 2009 Geplaatst: 8 augustus 2009 Je moet wel port 22 forwarden naar je dreambox.... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
concordia Geplaatst: 9 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2009 ja dat klopt dat weet ik, maar kan er in de modem @home een firewall die aanstaat
pukje Geplaatst: 9 augustus 2009 Geplaatst: 9 augustus 2009 Ik heb wel nog een oude dreambox ,maar moet je niet met telnet (poort 23) verbinding maken met de dream ?
EL PIÑO Geplaatst: 9 augustus 2009 Geplaatst: 9 augustus 2009 Nee, in het Ziggomodem zit geen firewall. Dat is namelijk een bridge (een domme doos die het kabelsignaal alleen doorzet naar iets wat een router of PC snapt). Ik weet ook zeker dat Ziggo geen poorten blokkeert inkomend (alleen 25 wellicht) dus dat is het probleem niet. Waarschijnlijk heb je in je Dreambox iets ingesteld dat er alleen vanaf een bepaalde reeks IP-adressen verbinding gemaakt mag worden? Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
concordia Geplaatst: 11 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2009 Hallo 3 dagen verder, ik kan met ftp wel extern inloggen. maar met putty nog steeds niet ik heb nu poort 22 23 24 25 open gezet. de dmz op de ip van de dreambox pffffff
concordia Geplaatst: 16 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 16 augustus 2009 ik kom er niet meer uit, wie kan mij met teamviewer even helpen
chrisch Geplaatst: 1 september 2009 Geplaatst: 1 september 2009 Origineel bericht van: concordia Hallo 3 dagen verder, ik kan met ftp wel extern inloggen. maar met putty nog steeds niet ik heb nu poort 22 23 24 25 open gezet. de dmz op de ip van de dreambox pffffff Besef je dat je hiermee je deur wagenwijd hebt opengezet voor hackers? Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
Mk2K Geplaatst: 1 september 2009 Geplaatst: 1 september 2009 je hebt 22,23,24 en 25 opengezet en je gaat er vervolgens met ftp (=21) op ? heb je er al aan gedacht dat misschien op de locatie waar je extern bent de connecties naar 22 t/m 25 geblokt worden ? je zal extern ook wel op de webinterface kunnen komen nu Receivers: DM800 (OpenPLi) - DM500 clone (tuner overleden) - Philips DSR 7121 HD, Sunray SR4 Trial tuner (800SE clone met OpenATV 5), Xtrend ET9200 silver benelux (Openpli), AzBox Elite cable/sat (OpenATV 6) Visiosat 13E,19.2E,23.5E,28.5E Abbo: Canal digitaal Basis + HD, Caiway
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen