Jan Ambers Geplaatst: 9 augustus 2009 Geplaatst: 9 augustus 2009 Na een herinstallatie van mijn Skystar kaart krijg ij de melding "No Valid DVB device found" Heeft vroeger gewerkt, en bijna vlekkeloos. Iemand een idee waar ik of hoe ik moet zoeken?
clark-kent Geplaatst: 9 augustus 2009 Geplaatst: 9 augustus 2009 Niet zonder extra informatie . Welk OS draai je bijvoorbeeld? Zijn er logmeldingen (in /var/log/messages of de Event Viewer)?
Crazy Sat Geplaatst: 9 augustus 2009 Geplaatst: 9 augustus 2009 Verwijder eens volledig dvbdream vanuit, configuratiescherm,software.Daarna alle mappen met DvbDream vanaf de C:/ handmatig verwijderen. Installeer opnieuw DvbDream maar nu in de map C:/Progam Files en niet op de root. Hopelijk helpt dit succes feedhunting , a crazy hobby ! Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band. DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.
Jan Ambers Geplaatst: 9 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2009 PC loopt op XP-Prof Ned SP3 Ik heb verschillende dvbviewerversies geprobeerd... en gedesinstalleerd, maar er blijven resten zitten. Eerst wil ik dit probl oplossen en weten vanwaar het komt en hoe juist installeren, en dan de vlg problemen oplossen... Ook ProgDVB4.8.15 die het vroeger deed geeft: Cineplayer cannot find a valid license pls reinstall the product. ???
Niels Wagenaar Geplaatst: 9 augustus 2009 Geplaatst: 9 augustus 2009 Jan, ProgDVB geeft aan dat het een licentie mist. Dus dit heeft niets te maken met je DVB kaart. Download de laatste drivers. Zorg ervoor dat je de BDA drivers installeert voor je SS2 (als je de ZIP uitpakt zit het in 1753\DVB_PC_TV_Stars\BDA\). Met de BDA drivers zal elke DVB pakket (inclusief ProgDVB en DVB Viewer) gaan werken. Mvg, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
Jan Ambers Geplaatst: 9 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2009 Ik heb alles wat ik maar vond op m'n PC van Technisat en dvbViewer verwijderd, PC opnieuw opgestart en alles so far so good... Ik heb Technisat DVB-PCI-Skystar DVB drivers 4.5.0a soft_1753_5614, die file had ik ook al zitten, toch bedankt; geinstalleerd... Vraag van PC bij de installatie die drivers zitten al in de database overwrite or not? heb ik vr overwrite hekozen, en heropgestart. De settings en de configuratie hermaakt, een bekende settingslijst zat er al in...(zal die later hernoemen). Afgesloten en opnieuw opgestart: foutmelding Cineplayer license not valid??? maar ik krijg beeld en geluid! Dan vermoed ik dat de Technisat DVB-PCI-Skystar DVB drivers 4.5.0a soft_1753_5614, de laatste drivers zijn en alle voorgaande vervangen, en dat ik de andere mag deleten?(graag schoon schip) Voor zoverre bedankt... het werkt terug; maar nu naar de grond van mijn probleem: Tot welke frekwentie ben je in staat om zenders te ontvangen? Voorheen was dat 12.400 MHz, en ik wil ook 12.722 kunnen ontvangen... Kan je even checken tot hoever je kan ontvangen, vb ORF 2-Wien en Hitradio-O3 en ORF 2 Europe (12.692H) ?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen