Ga naar inhoud


splitten composiet video signaal


Gast dr7000

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

 

Ik zit met de volgende vraag:

 

Ik heb 1 sat decoder (dream7000) en deze heeft aan zijn scart uitgang een scart splitter zitten,

 

1 kant hiervan gaat in mijn lcd tv (kort stukje) en de andere kant gaat via composiet naar de slaapkamer (20 meter).

 

Nu wil ik hier nog een tv op aansluiten maar is dat te doen? beeld kwaliteit vind ik niet het allerbelangrijkste maar wil geen kortsluiting veroorzaken of vreemde dingen gaan zien op het scherm (impedantie aanpassing enzo) en nog het belangrijkste, wil me spullen heel houden

 

 

Is het dus te doen om de composiet kabel door te knippen en em daar nog eens te splitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Van nature uit denk ik aan 2x emitorvolger te maken met uw huidig composit signaal als ingang.

De bijzondere eig. van een emitorvolger is hoge ingangsimpedantie, (vormt dus geen belasting voor je bron) en lage uitgangsimpedantie, (mag belast worden)...

Mogelijks heeft je ontvanger dit ingebouwd zitten en zal er niks fout gaan, want een uitgangssignaal/poort moet toch tegen een belasting kunnen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

draadloos wil ik zoizo niet, het enige wat draadloos is is mijn laptop,

 

kwaliteit van draadloos laat te wensen over, en wil liever gewoon die kabel splitten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmm je in de startpost staat dat je beeldkwaliteit niet zo belangrijk vindt en nu zeg je dat bij draadloos volgens jou de kwaliteit slecht is.

 

Ik heb zelf ook een tijd gewerkt met draadloze transmitting en de kwaliteit was gewoon goed.

 

Zit er over te denken om het weer te gaan gebruiken voor interactieve tv van Ziggo wat ik nu heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt, het klinkt idd wat tegenstrijdig maar beeld wil ik nooit draadloos doen, ik vind composiet via bekabeling prima beeld geven maar wil niet beeld draadloos.

 

bovendien heb ik hier genoeg frequenties in de lucht hangen dat ik liever geen draadloosje erbij wil hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan heel eenvoudig met 3 weerstanden van 27ohm. Maar... Of het signaal sterk genoeg blijft?

De 3 weerstanden verbind je aan een kant aan elkaar. (Soort sterpunt dus), dan sluit je op iedere weerstand een binnen ader van een coax kabel aan. Alle mantels aan elkaar knopen.

Let wel, dit verzwakt het signaal.

Een eenvoudige versterker kan je het beste maken met een opamp met voldoende bandbreedte. Niet met een transistor schakeling aangezien er een goede overdracht van DC niveaus moet worden gedaan..

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring is dat het bij 2 televisies op deze manier niet opvalt. Ik neem aan dat er in de televisies een AGC schakeling zit die niveau verschillen kan compenseren. Maar of het met 3 TV's gaat werken weet ik niet, heb ik nooit uitgeprobeerd...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dr7000
huh.... maar dat wil ik helemaal niet, ik wil gewoon heel simpel het signaal splitten, zonder weerstanden enzo, maar wil niet dat de boel stuk gaat

Dat kan dus niet, aangezien je dan een gigantische misaanpassing gaat krijgen met alle reflecties vandien.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dr7000
maar kan dat schadelijk zijn voor mijn spullen?

Schadelijk is het niet ,maar controleer eerst voordat je aansluit
of je geen spanning meet tussen het chassis van je tv en de
mantel van je coax omdat het over grotere afstanden gaat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...