pukje Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Origineel bericht van: Sjaak(k) De sync werd op 6,5 Mhz apart meegezonden, en als je dat weer invoegde had je gewoon goed video met fits en tt en al. Later werden er nog wat truukjes gedaan met de beeldwisseling maar ook dat was simpel te reconstrueren. Ik heb hier nog het originele schema van zo´n Hitachi ontvanger die door Filmnet gebruikt werd. Daar gingen de meest wilde verhalen over dat als je deze openmaakte de prom gewist zou worden. Larie natuurlijk, je onderbrak gewoon een voedings lijn, even een loop erover en voila hij deed het weer. Mooie tijd was dat, ik heb stapels van die ontvangers omgebouwd met een extra printje erin voor "auto" gecodeerd en ongecodeerd beeld. Dat deden ze om half elf s´avonds een half uur ongecodeerd met film "trailers" om je lekker te maken Klopt ik had ook zo een printje met de 6.5 mhz ontvanger voor de sync ,het video wat eruit kwam was 100 %.
ReneBee Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Er zijn ingangstrappen die een agc hebben ( automatic gain control.) Een goed signaal heeft een syncpuls van 300mV. Wanneer het binnenkomende signaal te zwak is,kun je met die agc het hele signaal zodanig versterken dat de synpuls weer 300mV wordt. Daarmee moet het video deel van het signaal ( piek-piek zo'n 700mV) ook weet op niveau moeten zijn. René.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Renee...dat klopt, videorecorders doen dat. Maar ik heb dit nog nooit gezien bij TV´s.
Big fellow Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout @Big Fellow: Ik weet niet hoe je dat gedaan hebt, maar theoretisch kan het niet. Dat het in jouw geval op één of andere manier met die PC wel gewerkt heeft kan ik niet verklaren maar betekent zeker niet dat het dan overal reproduceerbaar is. Ik denk eerder aan een niet conforme situatie van de PC..dus geen 75 ohm uitgang of de ingangen van de parallel geschakelde TV´s hebben geen 75 ohm ingangsimpedantie gehad. Het transport van video in een 75 ohm omgeving is namelijk altijd reproduceerbaar en voorspelbaar omdat je aan bepaalde wetten voldoet. Het videosignaal is genormd met 1 volt tt. Met bepaalse waarden voor sync, burst, etc. Nou ik weet het ook niet, maar het werkt wel! Een TV erop gaf geen problemen, twee domweg parallel wel. 3 weerstanden ertussen en het probleem was opgelost. Of het reproduceerbaar is? Ik weet het niet. Maar het maximale risico wat je kan lopen is ongeveer 30 cent + 15 minuten van je tijd.... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
pukje Geplaatst: 11 augustus 2009 Geplaatst: 11 augustus 2009 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Renee...dat klopt, videorecorders doen dat. Maar ik heb dit nog nooit gezien bij TV´s. Dat kan je ook niet zien het zit in een ICtje ,maar ben er in die tijd door experimenteren achter gekomen.
pukje Geplaatst: 11 augustus 2009 Geplaatst: 11 augustus 2009 Origineel bericht van: Big fellow Nou ik weet het ook niet, maar het werkt wel! Een TV erop gaf geen problemen, twee domweg parallel wel. 3 weerstanden ertussen en het probleem was opgelost. Of het reproduceerbaar is? Ik weet het niet. Maar het maximale risico wat je kan lopen is ongeveer 30 cent + 15 minuten van je tijd.... Ik snap ook niet waarom hij het niet even probeert. Kan zijn dat hij geen winkel weet die weerstanden heeft
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen