Ga naar inhoud


Sab safir ftass firmware update


Gast patchit2

Aanbevolen berichten

Heeft er iemand ervaring met het updaten van een sab safir ftass?

Dit ivm beelduitval canal digitaal (seca3).

Ik heb op de site van sabsattelite.nl een download tool en de laatste firmware gedownload. Een rs232 nulmodem kabel aangesloten en nu heb je twee opties dowloaden of uploaden via het progje x_down. Ik neem aan dat ik de firmware moet uploaden(is dit correct?) Nu kun je in het menu van de ontvanger kiezen voor app update of loader update. De naam van het firmware bestand is SAB_BUY_SDF_4561SS_V122_20090706_APP en eidigd dus op app. Erg verwarrend allemaal.

Graag jullie hulp en bij voorbaat dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Cor,

 

Ik kan alleen een handleiding vinden voor de ftasc en niet voor ftass. Ftasc gebruikt nl een ander programma om de firmware te updaten en dus niet x_down.

 

Groet,

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het maar door je dealer laten doen. Bij veel updates start hij hierna niet meer op. Heeft dan een nieuwe push nodig. Doet de importeur. Als jij het doet draai voor de onkosten op. Anders je dealer. Succes. Overigens kun je hem bij Canal Digitaal ook omruilen als je tenminste een basispakket hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Erik,

 

Ik heb gekeken naar de aanbieding van canal digitaal maar dan krijg je voor 59 euro een gecertificeerde strong ontvanger. Ik had hiervoor een rebox en die was ook gecertificeerd totdat cd de certificering introk. Hiervoor was dus ook geen firmware meer beschikbaar. Zelf vind ik de gecertificeerde ontvanger(SD) erg beperkt aangezien ik ook een rotor bezit, het is altijd maar weer afwachten of je dit weer aan de praat krijgt. Ook bied CD een philips ontvanger aan die alleen HD is, dit is echter alweer een verouderd model. Probeer dus nu maar de SAB te updaten en als dat niet lukt koop ik waarschijnlijk een CI card die ook in de ontvanger kan. Weet alleen niet of dit wel werkt. Andere optie is een andere ontvanger aanschaffen.

 

Dank voor je antwoord

 

Groet,

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gelukt. Heb zelf een rs232 nulmodem kabel gesoldeerd en vervolgens op de sab de ontvangstmode voor de applicatie geactiveerd. Dus niet de loader optie gebruiken. In het progje x_down.exe gewoon de default settings gebruiken. Heb com null op winXp ook op dezelfde instellingen gezet als de x_down tool aangeeft. Klik vervolgens op download en selecteer de goede file. Vervolgens zal de software worden geuploaded van de ps naar de SAB. Vervolgens wordt er geflashed (Niet uitzetten natuurlijk) en wachten totdat er good op de led display van de SAB verschijnt. Helaas nog steeds geen canal digitaal zenders. Heeft iemand een firmware die dit wel kan? Heb een oranje CD card.

 

Groet,

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb inmiddels mijn canal digitaal abbonement opgezecht, ben de beperkingen van de gecertificeerde ontvangers van CD zat(Voor hoelang gecertificeerd?). Ik heb ook nog 2x mail naar sab gestuurd met de vraag om een nieuwere firmware waarna ik na een week een antwoord krijg met dezelfde link naar de software pagina van SAB die ik dus al heb uitgeprobeerd. Jammer maar ik heb het opgegeven, ben het geklungel nu wel zat. Dit is al m'n derde ontvanger. Gebruik nu de SAB alleen nog maar voor de fta zenders en ben nu overgestapt op digitenne. Werkt tot nu toe prima.

 

Groet,

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond of ten laatste morgen zou er een nieuwe Seca3 update komen voor de Safir series. Dat is mij vandaag telefonisch beloofd.

Het direct uitvallen nadat de ontvanger wordt aangezet (niet doorstarten) zou ook eem bekend probleem zijn, en voortkomen uit een slechte soldering van de processor. Hiervoor moet de ontvanger dus wel terug naar SAB.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: schotel1
Hier de nieuwe software voor de SAB FTASS van Juli 2009.

Overige tools te vinden bij de leverancier.

Deze werk met de nieuwe Seca-3 kaart.

succes.

Leo

Was deze software voor de Explorer of voor de Safir ?

De nieuwste software (26/8) voor de Safir reeks is nu beschikbaar op de site van SAB.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Super bedankt voor de reacties, ga het toch nog maar een keertje proberen dan. Ik had de moed dus al opgegeven. MZ hartelijk dank voor je moeite.

 

Groet,

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...