Ga naar inhoud

[DM7025+] Groter harde schijf inbouwen in Dreambox

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb in mijn Dreambox een harde schijf van 40Gb zitten. Hier zou ik graag een grotere (bv. 250Gb) in willen doen. Maar ik wil de programma's die op de oude schijf staan eigenlijk wel behouden.

Wat is de gemakkelijkste om dit te doen, en moet ik ook nog rekening houden met het soort/type harde schijf?

Geplaatst:

Via DCC de bestanden even parkeren op de disk van je PC en daarna deze weer terugzetten naar de nieuwe disk of de harddisk van de PC mounten naar je dreambox, dan hoef je ze ook niet terug te zetten.

Het type harddisk is IDE ofwel PATA, SATA kan ook maar dan moet je er wel een convertor IDE naar SATA bij kopen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Een stille schijf is aan te raden.

De eerste harddisk ging met de kastplank resoneren, erg hinderlijk. Toen heb ik er maar een laptop schijf in gezet, die is tenminste echt stil.

Geplaatst:
Origineel bericht van: humblebee
Moet bij een laptop ook een adapter komen?

Volgens mij zijn de meeste dreambox modellen geschikt voor een 3,5" harde schijf, hier is dus een adapter noodzakelijk.
Geplaatst:

Ik heb er ook een 2,5" hdd (laptopschijf) in gezet.
Heb over de steunen, waar normaal een gewone harde schijf in gemonteerd zit, 2 zware rekkers gedaan en in de lus die ontstaat die 2,5" hdd gehangen. Dus de harde schijf zit met geen schroeven vast.

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Geplaatst:
Origineel bericht van: MiLo
Een stille schijf is aan te raden.

De eerste harddisk ging met de kastplank resoneren, erg hinderlijk. Toen heb ik er maar een laptop schijf in gezet, die is tenminste echt stil.

Maar is de capaciteit van die schijven niet erg beperkt?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Ik heb er 120GB in zitten, was voor mij ruim voldoende (is zelden meer dan halfvol) Ze zijn er in halve terabyte uitvoering.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Bambike

Ik heb er ook een 2,5" hdd (laptopschijf) in gezet.
Heb over de steunen, waar normaal een gewone harde schijf in gemonteerd zit, 2 zware rekkers gedaan en in de lus die ontstaat die 2,5" hdd gehangen. Dus de harde schijf zit met geen schroeven vast.

oei, vergeten te melden hoeveel Gb hdd dan is! Het is er eentje van 100Gb en is meer dan voldoende.

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Geplaatst:

Ik had er eerst een IDE schijf in zitten ; Samsung spinpoint HD400ld. Deze hoorde je niet. Gezien ik de dreambox ook als backup gebruik en m'n vrouw wel veel films opneemt, heb ik er onlangs een Samsung HD103SI SpinPoint 1TB ingezet. Hoor je ook niet, wel een Sata-Pata converter nodig.

DM7025, ET9000 + 1Tb HD, Multytenne

Geplaatst:

Heb in een aantal DM's 7025+ een 2Tb HD ingebouwd (WD Caviar Green WD20EADS. Omdat het formateren in de DM niet lukte, in een PC EXT2 geformateerd met Paragon Partition Manager (hoewel elk ander partitie pakket dat zal kunnen doen). Een SATA IDE converter van ***geen-reclame*** (11,18 euri's) erop en dan zien dat je bijna 1000 uur kunt opnemen!

XTrend ET 10K, 2 Tb HD, OpenPli 6.1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen