sat_swat Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Ik wil andere images uitproberen,maar is het mogelijk om een back-up te maken van PLi naar mn pc of usb.Of als het kan een multiboot. Dreambox 7000s - Dreambox 800 HD - Dreambox 500s
Gast MiLo Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Menu - instellingen - software beheer - backup maken. Deze maakt een backup van je settings, die kun je in andere images weer inladen (vraagt hij zelfs om na installatie, handig). Dus na het uitproberen flash je je favoriete image erop, en restore je deze settings weer. De backup staat normaal op de harddisk van de box, je kunt hem ook op CF, USB of netwerk plaatsen middels de extra opties in het menu.
Nowtv Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Je kunt ook simpel een volledige backup maken van je e2 image met al jou instellingen en configuratie etc. Je kunt dan een back-up maken als nfi bestand, en deze later gewoon weer terug flashen, en je bent klaar. Wel moet je dan even een paar bestanden op je box installeren. Je moet in de map /usr/bin/ even deze bestanden plaatsen. build-nfi-image.sh buildimage mkfs.jffs2 Deze moeten de rechten hebben 755. Dat kun je bv met chmod 755 of via je editer. Daarna kun je het starten door in te geven: build-nfi-image.sh /media/hdd Je volledige backup zal nu worden geplaatst op je hdd. Je kunt natuurlijk ook een andere bestemming opgeven indien van toepassing. Het proces zal wel enige tijd duren, en je box zal herstarten als het klaar is. Let wel dat je ontvanger aan internet aangesloten is als je dit doet. Dit omdat de secondstage bootloader van dmm zal worden opgehaald, en deze zal worden toegevoegd aan jou gemaakte nfi backup. Deze backup kun je dan gewoon net zoals iedere nfi image weer op je ontvanger terug kunnen zetten, en zal gelijk werken zoals van te voren. Ik heb het getest op de 8k en gaat helemaal goed. De andere boxen heb ik niet getest. Succes. backup_image_files.zip
sat_swat Geplaatst: 10 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2009 Origineel bericht van: MiLo Menu - instellingen - software beheer - backup maken. Deze maakt een backup van je settings, die kun je in andere images weer inladen (vraagt hij zelfs om na installatie, handig). Dus na het uitproberen flash je je favoriete image erop, en restore je deze settings weer. De backup staat normaal op de harddisk van de box, je kunt hem ook op CF, USB of netwerk plaatsen middels de extra opties in het menu. Dus als ik het goed begrijp maakt hij ook een back-up van mn rotor instellingen. Dreambox 7000s - Dreambox 800 HD - Dreambox 500s
Gast MiLo Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Jep. Alles wat je in de settings hebt staat gaat ook de backup in, dus LNB/rotor instellingen, zenderlijsten, voorkeuren, skin keuze.
Hannibal2206 Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Dit script haalt bootloader v 65 op; niet v 73 ? root@dm8000 /usr/bin # build-nfi-image.sh /media/hdd/ dm8000 found *** download secondstage-dm8000-65.bin DM8000 met 4 DVB-S2 tuners|DM7000|DM5620|DM500|ET5000|Wavefrontier T-55 There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
rebootje Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Het build-nfi-image.sh script kun je aanpassen zodat hij de nieuwe 73 bootloader gaat ophalen. Verander 65 in 73 bij het dm800 gedeeldte. rebootje
Nowtv Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Klopt helemaal, Maar zoals al aangegeven kun je dat simpel aanpassen. Had daar even snel niet aan gedacht, tijdens het uploaden. Deze set had ik op de hdd staan voor die boxen, en dacht daar even niet bij na, i.v.m de hulp.
Hannibal2206 Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 zou je aub even uit jouw werkende script de regel met 'wget' kunnen plaatsen, ik vind alleen pointers naar de .ipk file, niet de .bin ? Mijn regel "wget http://sources.dreamboxupdate.com/opendr...3-r0_dm8000.ipk -O /tmp/secondstage.bin" geeft steeds een time-out DM8000 met 4 DVB-S2 tuners|DM7000|DM5620|DM500|ET5000|Wavefrontier T-55 There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Nowtv Geplaatst: 11 augustus 2009 Geplaatst: 11 augustus 2009 Ik begrijp je even niet. Heb hier gewoon een werkend set, als je alleen de versie veranderd. Of heb je het met een dos editor veranderd. Gewoon de bestanden op je box zetten, en even aanpassen naar de recente versie. Als je een time-out krijgt kan het ook zijn dat je een verkeerde opslag hebt gekozen. Ik zet hem op de interne hdd met deze regel. build-nfi-image.sh /media/hdd Als je hier het verkeerde opslag kiest zal het zeker fout gaan. In je box kun je het bestand niet in de flash kwijt. Ik hoop dat je hiermee verder kunt, anders hoor ik het wel van je. PS: De regel die jij daar hebt is voor de 8000, maar waar heb jij die dan zo staan ???
Nowtv Geplaatst: 12 augustus 2009 Geplaatst: 12 augustus 2009 Is het nu gelukt met het maken van een complete back-up als nfi bestand. Ik heb via pm begrepen dat het script werkt. Maar is er nu ook een werkende back-up gemaakt op je hdd.
peter-nmgn Geplaatst: 26 november 2009 Geplaatst: 26 november 2009 wat gaat er bij mij dan mis?? (met een DM600 met GEMINI 4.60) root@dm600pvr:~> cd /usr/bin root@dm600pvr:/usr/bin> build-nfi-image.sh /media/hdd -sh: build-nfi-image.sh: not found root@dm600pvr:/usr/bin> ls CCcam_2.1.3 inadyn sha1sum [ ipkg showiframe ar ipkg-cl showshutdownpic arping jmacs sort awk joe ssh basename jpegtran streamripper boot jpico strings bsbe1-c01a jstar tail build-nfi-image.sh killall tda1002x buildimage last tee bunzip2 last.sysvinit telnet bzcat lastb termidx chvt loadfont test cjpeg logger test_dmx clear logname test_tbl crontab map-mbone time ctorrent mc top cut mcedit tput dbclient mcmfmt tr dc mcview traceroute deallocvt md5sum tset dirname mesg tty djmount mesg.sysvinit tuxmaild djpeg mkfifo ulockmgr_server dos2unix mkfs.jffs2 uniq du mrinfo unix2dos dvbnet mrouted unzip dvbsnoop nc update-alternatives enigma nslookup uptime enigma.sh od ushare env openvt utmpdump expr passwd uudecode find patch uuencode free poff vlock ftpget pon wall fusermoujavascript:%20void(0)nt printf wall.sysvinit gdaemon prockill wc ghddtemp rdjpgcom wget grab readlink which grabpic renice who gtraffic reset whoami gtrans rjoe wrjpgcom head rx xargs hexdump scp yes id seq root@dm600pvr:/usr/bin> build-nfi-image.sh /media/hdd -sh: build-nfi-image.sh: not found root@dm600pvr:/usr/bin> Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
peter-nmgn Geplaatst: 26 november 2009 Geplaatst: 26 november 2009 toch maar eens ff testen op een Pli... maar het zelfde probleem Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
Gast pieterg Geplaatst: 26 november 2009 Geplaatst: 26 november 2009 er is ook een plugin voor, dat is wellicht makkelijker als het je met het script niet lukt. EDIT: twijfelgeval. Deze thread gaat over de 800, daar is de plugin voor beschikbaar. Als je het echter over een 600 hebt, geldt dat daar niet voor.
peter-nmgn Geplaatst: 26 november 2009 Geplaatst: 26 november 2009 in de download staat dat deze ook geschikt is voor de dm600 Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen