Gast remcoh Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Tegenwoordig zijn bijna alle nieuwe televisie toestellen in staat om als dlna client te fungeren waardoor het mogelijk is om media naar je tv te streamen. ik vraag me af in hoeverre er mogelijkheden zijn om op deze manier ook live televisie te bekijken? zou dit ook niet het einde kunnen zijn van de htpc zoals we die nu kennen? dus geen machine meer met krachtige grafische processor en alle mogelijke uitgangen maar een eenvoudig servertje in de meterkast. heeft iemand zich hier al eens in verdiept?
Lamko Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Eerst zal er een stream gemaakt moeten worden in dlna formaat. En hier is toch weer een tuner voor nodig met dikke cpu om het juiste dlna formaat te krijgen. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Psychosammie Geplaatst: 11 augustus 2009 Geplaatst: 11 augustus 2009 Natuurlijk niet. Het einde van TV kijken op de tijdstippen dat de omroepen dat wensen nadert. We kijken straks onze favoriete programma's op het tijdstip dat het ons uitkomt. En ontdaan van alle reclame. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast Herman Gerritsen Geplaatst: 11 augustus 2009 Geplaatst: 11 augustus 2009 Even een simpele vraag: Wat is dlna? En waar staat die afkorting voor?
Psychosammie Geplaatst: 12 augustus 2009 Geplaatst: 12 augustus 2009 Google???? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast Herman Gerritsen Geplaatst: 12 augustus 2009 Geplaatst: 12 augustus 2009 Origineel bericht van: Psychosammie Google???? Yep ik had het reeds ontdekt idd, maar bedankt voor deze link
Gast Herman Gerritsen Geplaatst: 12 augustus 2009 Geplaatst: 12 augustus 2009 Origineel bericht van: Psychosammie We kijken straks onze favoriete programma's op het tijdstip dat het ons uitkomt. En ontdaan van alle reclame. Dit is toch al zo met een pvr... Ik denk dat als een provider met dlna stromen gaat werken dat we dan een pay per view situatie gaan krijgen... verder is het natuurlijk uitermate handig als alle apparaten in huis gewoon spontaan beeld geven als je er iets in dlna format naar toe streamed. Scheelt een heleboel configuratie problemen (en mogelijkheden), lijkt me.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen