kartami Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 weet er iemand hoe de instellingen voor WIFI op de DB 8000 werken. Ik krijg deze niet ingesteld, ook niet via de wizard. de image is Gemini. de modem ziet wel de router en connect hem ook maar op de een of andere manier verbind hij hem niet. Heeft er iemand een oplossing of is het een bekend probleem bedankt kartami LED tv 60 inch Dreambox 8000 en 4 x Dreambox 800
pietpiet50 Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 zit je wel op dezelfde IP-range? Eventueel eventjes DHCP aanzetten. Via het MENU kan je instellen of draadloos of bedraad. De rest wijst zich eigenlijk vanzelf. Anders iets meer specifieke info graag. VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90
kartami Geplaatst: 11 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2009 hoi Piet ja hij ziet hem wel en verbind hem maar na de check wat je kan doen met netwerk controle dan zegt deze geen verbinding. Ook met DHCP aan werkt het niet. weet jij toevallig of je iets moet kopen voor de wifi is deze direct werkbaar vanuit de doos. ik hoor graag van je. kartami LED tv 60 inch Dreambox 8000 en 4 x Dreambox 800
xilorp Geplaatst: 11 augustus 2009 Geplaatst: 11 augustus 2009 Wifi moet gelijk werken vanuit de box.........gewoon netwerk zoeken, netwerk kiezen, verbinden en sleutel ingeven. Heb je toevallig in je router macfiltering aanstaan oid dat kan ook nog. Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient PLi Image
wtaas Geplaatst: 11 augustus 2009 Geplaatst: 11 augustus 2009 Heb je de 8000 al volledig opnieuw opgestart na de instellingen te hebben gedaan? Anders: 8000 uitzetten vervolgens de router uitzetten, 20 seconden wachten en de router weer aandoen. Hierna de 8000 opstarten. Dit werkt bij mij veelal als ik wijzigingen heb aangebracht in de instellingen op de 800. Suc6 Wim I had a decision to make, so i decided not to decide! De dwaasheid van Windows: druk op START om te BEINDIGEN
xilorp Geplaatst: 11 augustus 2009 Geplaatst: 11 augustus 2009 Ik geloof zelf niet dat dat de oplossing is.....kan toeval zijn dat dat werkt. Heb je wel een image met de laatste drivers erin...? Ik heb namelijk in het begin ook soortgelijke problemen gehad maar nadat ik een nieuwe image erin had gezet was ik helemaal van het probleem af. Wel met een Pli image!!!!!!!! Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient PLi Image
JackieX Geplaatst: 11 augustus 2009 Geplaatst: 11 augustus 2009 Het verschil kan er misschien in zitten dat je de Encryptie Sleuteltype op Hex of ASCII hebt staan. Het is de een of de ander. Het moet dezelfde zijn als in je router. DM8000 DM800 en PLi gek
xilorp Geplaatst: 11 augustus 2009 Geplaatst: 11 augustus 2009 Dat lijkt logisch Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient PLi Image
kartami Geplaatst: 11 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2009 hallo allemaal, als eerste sorry voor de laate reactie bedankt voor alle suggesties. ik was even verbonden via DHCP. en nu is hij weer weg. ik werk met Gemini etc. hij staat op wpa2. heb inmiddels het systeem 2x opgestart ik hoor graag van jullie kartami LED tv 60 inch Dreambox 8000 en 4 x Dreambox 800
spongebob Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 hoi kartami, is het je eigenlijk al gelukt om wifi aan de praat te krijgen?? Bij mij wil het écht niet lukken. Heb al vanalles geprobeerd. Mijn netwerk open gezet, gesloten gezet, WPA, WEP, enz. De dreambox ook al tig keer herstart en met verschillende images gewerkt. Niks blijkt te werken. De DM8000 'ziet' mijn netwerk wel, maar kan uiteindelijk geen verbinding maken... dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
swa Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 is bij mij ook maar denk dat er standaard geen wifi netwerk inzit of ben ik verkeerd?
spongebob Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 er zit zeker een wifi-antenne in de DM8000, want hij 'ziet' wel de netwerken uit de buurt. Alleen kan hij geen connectie 'locken'. Heb écht alle coördinaten ingevuld. Misschien lukt het met een latere update ofzo... Ik ga maar weer terug naar de ethernetverbinding... dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
petty Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 Ik gebruik al bijna een jaar wifi met WPA2 in mijn dm8000 en het werkt uitstekend met Pli laatste image. Heb één keer een connectieprobleem gehad. Na enig zoeken bleek de encryptieregel niet helemaal leeg te zijn voordat ik het invulde. Dat is niet goed te zien, dus geforceerd leegmaken. Er stond een spatie voor de encryptiesleutel. Daarna werkte het weer zonder enig probleem. Iedere dag gaat de dm8000 in deep standby en na opstarten altijd een verbinding via wifi. Opm: ik gebruik een vast ip-adres en DHCP werkt ook. Zeg nooit nooit
spongebob Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 @petty: zelfs als ik de boel helemaal opengooi en dus helemaal geen wachtwoord instel, lukt het ook niet... nog een vraagje: als je de DM8000 gaat flashen, moet je dan weer een netwerkkabel insteken? en zoja, is dat dan een ander ip-adres als de wifi-verbinding. dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
petty Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 Origineel bericht van: spongebob @petty: zelfs als ik de boel helemaal opengooi en dus helemaal geen wachtwoord instel, lukt het ook niet... nog een vraagje: als je de DM8000 gaat flashen, moet je dan weer een netwerkkabel insteken? en zoja, is dat dan een ander ip-adres als de wifi-verbinding. @spongebob. Wifi werkt ALLEEN als de dm8000 is opgestart. Flashen met een vaste netwerkaansluiting. De dm aanzetten bovenste knop vasthouden en in stopmode ip aflezen. Dat gebruiken op je pc als web-adres. Het ip-adres kan een ander ip-adres zijn dan de wifi. Veel s6 Als alles geinstalleerd is moet je wifi in netwerk aanvinken en de vaste aansluiting uitvinken. Zo uit mijn hoofd voor Pli: menu-->instellingen-->netwerk. Zeg nooit nooit
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen