flo Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 hallo allemaal ben nieuw hier ,en ook nieuw in het sateliet gebeuren dus als ik een domme vraag stel oid neem me niet kwalijk svp mn meisje heeft een FTA sat set gekocht voor atra2 (ze komt uit africa) maar ik wilde in de slaapkamer ook wel een ontvanger heb dus een twin lnb en dsx7072 voor prikkie gekocht jullie raden het mischien al, bij het aansluiten blijft de 7072 om een smartcard vragen heeft er iemand een oude card over?(of kan ik dit omzeilen?) ben nu alleen geintereseerd in FTA of kan iemand me wijzen naar een goede shop voor een zogeheten goldkaart oid?(heb wat gegoogled voor info) wil er niet teveel geld meer aan uitgeven had ook nog een 2e vraag als ik die dsx7072 instel voor de atra 2, kan je instellen bij 'other' in het antenne menu, kan ik wel het signaal v\d astra 2 zien , maar als ik terug ga naar het hoofdmenu is die instelling weer verdwenen, hij slaat hem dus niet op hoop dat er wat mensen zijn die kunnen en willen helpen bvd florand
guykers Geplaatst: 11 augustus 2009 Geplaatst: 11 augustus 2009 Allereerst welkom op dit board. lees ff het topic philips voor beginners, daar staan de basishandelingen voor het plaatsen van nieuwe FirmWare uitgelegd De orginele FW vraagt namelijk naar een kaartje met seca gegevens, dit is te omzeilen door er alternatieve FW in te plaatsen om dus de FTA kanalen zonder kaart te kunnen bekijken. Momenteel is de Rayhtec 9i de beste alternative FW instellingen worden opgeslagen indien men de reciever op standbye zet dmv de rode knop op de afstandsbediening suc6 nobody is perfect, I ain't nobody feedback doet wonderen vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k, ultimo voor hobby
jer49 Geplaatst: 11 augustus 2009 Geplaatst: 11 augustus 2009 Elk "oud" kaartje werkt ook voor FTA. Dus in de rubriek "te koop gevraagd" even vragen. "het daghet in het Oosten, het lightet overal; hoe luttel weet C-plusje waarheen ik kijken zal"
flo Geplaatst: 12 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2009 thx! bedankt voor de snelle reactie en de uitstekende hulp flashen was zo gebeurt(alhoewel, duurde effies) ook het opslaan was idd simpel door gewoon stand by te clicken had toch nog een vraagje had niet goed gekeken en rayhtec 9h erop gooit, las dat daarmee problemen waren dus heb gister 9i er overheen geflasht maar, als ik in het menu kijk staat er bij software\hardware nog gewoon 9h? klopt dat? of is er toch wat fout gegaan en is 9i niet eroverheen gegaan? en staat 9h er nog op?
flo Geplaatst: 23 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2009 oke het is allemaal gelukt heb de rayhtec 9i er nog een keer eroverheen gegooid, en die staat er nu wel op, mischien toch iets fout gegaan vorige keer alleen toen ik alle kanalen wiste om een nieuwe scan te doen, (maakte liever zelf een kanalen lijst) ging ie weer om een smartcard vragen(aargh) heb toen de 4 sateliet kanalen lijst erop gegooid(zonder fw) en toen alle kanalen vd andere satelieten gedelete(was ff werk) en toen een scan gedaan, en daarna alles sorteren mischien beetje omslachtig,maarja ben ook een beginner! thx voor de hulp!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen